אפל רכשה את חברת אבטחת המידע AuthenTec תמורת 365 מיליון דולרים

החברה הנרכשת מציעה מגוון רחב של מוצרי אבטחה, ממערכות מוטבעות של כלים לאבטחה ועד לחיישנים חכמים למחשבי PC ולטכנולוגיות לזיהוי טביעות אצבע ● היא חתמה לא מכבר על הסכם עם סמסונג לשילוב של טכנולוגיית VPN במכשירים ניידים ● לא ברור מה יעלה בגורלה של הטכנולוגיה בעקבות הרכישה

אפל (Apple) רכשה את AuthenTec, ספקית של פתרונות אבטחה למכשירים ניידים, תמורת 365 מיליון דולרים- כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). המהלך יאפשר לאפל לשלב שכבה נוספת של אבטחה ב-iPad וב-iPhone.

החברה הנרכשת מציעה מגוון רחב של מוצרי אבטחה, ממערכות מוטבעות של כלים לאבטחה ועד לחיישנים חכמים למחשבי PC ולטכנולוגיות לזיהוי טביעות אצבע. יצוין שבתחילת החודש חתמה סמסונג (Samsung), המתחרה המשמעותית ביותר של אפל בשוק המכשירים הניידים, על הסכם לשילוב פיתרון VPN של AuthenTec, המכונה QuickSec, בטלפונים החכמים ובמחשבי הלוח עם מערכות אנדרואיד (Android) מתוצרתה.

על פי AuthenTec, טכנולוגיית VPN "מגבירה את אבטחת הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח מבוססי האנדרואיד, מעניקה למשתמשים שקט נפשי ומאפשרת להם להתחבר בצורה מהירה ובטוחה לרשתות ולענן".

אין ספק שהטכנולוגיה יכולה לסייע לסמסונג ולגוגל (Google), נוכח המגמה המתרחבת שבמסגרתה מאפשרים ארגונים לעובדים להשתמש במכשירים פרטיים שלהם לצרכי עבודה. אולם, לא ברור מה יעלה בגורלה בעקבות הרכישה של AuthenTec על ידי אפל, שכאמור, מבקשת להשתמש בטכנולוגיות של החברה הנרכשת כדי לתגבר את אבטחת ה-iPhone וה-iPad.

עזרא גוטהייל, אנליסט בכיר מחברת Technology Business Research, סבור שהרכישה של AuthenTec מעניקה לאפל דרך נוספת לבידול של מוצריה. "AuthenTec שיתפה פעולה עם אפל בעבר, בין השאר בטכנולוגיה לזיהוי טביעות אצבע. טכנולוגיה ביומטרית יעילה יכולה לפתור בעיות משמעותיות במכשירים ניידים, דוגמת הבעיות שנוצרות באימות זהות במכשירים בעלי חיבור קבוע לרשת", אמר.

העסקה נזכרת בהודעה שפרסמה הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) ביום ה' האחרון, אך אף לא אחת מהחברות פרסמה הודעה אודותיה באתר האינטרנט שלה. יצוין שאפל לא נוהגת להתייחס לרכישות של חברות.

בראיון שהעניק מנכ"ל אפל, טים קוק, בוועידת D10: All Things D, שנערכה בחודש מאי, הוא ציין ש-"אנחנו ממשיכים לרכוש חברות אך איננו מעוניינים לחשוף אותן לציבור". בתגובה לדבריה של המראיינת לפיהם "בסופו של דבר תצטרכו לספר לנו על כך" השיב קוק: "זה תלוי בשווי של החברות. אם לא נהיה חייבים, לא נפרסם את דבר הרכישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים