פאלו אלטו של הישראלי ניר צוק תציג בפני משקיעים לקראת הנפקה בנסדא"ק

את התהליך יוביל כחתם בנק ההשקעות מורגן סטנלי, שספג ביקורות רבות במהלך הנפקת פייסבוק ● פאלו אלטו הוקמה לפני כשש שנים, ומוכרת מוצרים מזה ארבע שנים וחצי ● היא משרתת אלפי לקוחות אנטרפרייז, מתוכם כמה עשרות בישראל ● פאלו אלטו מיוצגת בארץ על ידי אינוקום, שמצויה בבעלות חלקית של קבוצת אמן

פאלו אלטו (Palo Alto Networks) של הישראלי ניר צוק תתחיל לעניין משקיעים בשבוע הבא לקראת הנפקה הצפויה בנסדא"ק – כך מדווח הוול סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal). באפריל האחרון הגישה החברה תשקיף וביקשה לגייס 175 מיליון דולרים. את התהליך יוביל כחתם בנק ההשקעות מורגן סטנלי (Morgan Stanley), שספג ביקורות רבות במהלך הנפקת פייסבוק (Facebook).

פאלו אלטו, יצרנית הדור הבא של הפיירוולים, נוסדה כאמור על ידי הישראלי ניר צוק, שמשמש כ-CTO שלה. צוק עבד בעבר בצ'ק-פוינט (Check Point) והוא גדול משמיציה. פאלו אלטו מיוצגת בישראל על ידי אינוקום, שמצויה בבעלות חלקית של קבוצת אמן.

בסיבוב הגיוס השלישי והאחרון שלה, ב-2008, גייסה פאלו אלטו 38 מיליון דולרים. באוגוסט אשתקד דיווחה החברה על היקף מכירות רבעוני של 50 מיליון דולרים – כפול מאשר ברבעון המקביל ב-2010. באפריל האחרון דיווחה החברה, כי מכירותיה הכפילו עצמן שוב ועמדו ברבעון זה על 179 מיליון דולרים. באותו מועד החברה דיווחה על רווח של 5 מיליון דולרים, לעומת הפסד של 6.5 מיליון דולרים ברבעון המקביל ב-2011.

בפברואר הודיעה פאלו אלטו על מינוי סטפן טומלינסון כסמנכ"ל הכספים. עד לא מכבר שימש טומלינסון בתפקיד זה ב-Aruba Networks. הוא החליף את מייקל להמן, לשעבר מנהל הכספים של סאן (Sun), שהצטרף לפאלו אלטו באפריל 2010.

"צ'ק-פוינט קילר"
צוק היה מעובדיה הראשונים של צ'ק-פוינט והועסק בה עד 1999, כשעזב את החברה בטונים צורמים. למרות שטען שאין לו דבר נגד צ'ק פוינט, על מכוניתו התנוססה בעבר לוחית הזיהוי CHKPKLR (קיצור של "צ'ק-פוינט קילר"). ב-2002 מכר צוק את הסטארט-אפ שלו, OneSecure, לנטסקרין (NetScreen) תמורת יותר מ-40 מיליון דולרים, ושימש CTO אצל החברה הרוכשת. ב-2004 רכשה ג'וניפר (Juniper Networks) את נטסקרין תמורת ארבעה מיליארד דולרים, וצוק עבר לשמש בה סמנכ"ל אבטחת מידע, עד שעזב אותה ב-2005.

צוק הקים את פאלו אלטו לפני כשש שנים, והחברה מוכרת מוצרים מזה ארבע שנים וחצי. ב-2010-2011 צמחה כמות הלקוחות שלה מ-1,000 לאלפי לקוחות ארגוני אנטרפרייז, מתוכם כמה עשרות לקוחות בישראל.

בעבר אמר צוק לאנשים ומחשבים כי "חברות אבטחת מידע כמו צ'ק-פוינט, ג'וניפר וסיסקו (Cisco) מוכרות פיירוול המבוסס על טכנולוגיה בת 15 שנים, שאני הייתי בין מפתחיה. זאת טכנולוגיה שלא השתנתה והייתה נכונה לעולם המיחשוב של לפני 15 שנים, שעיקרו היה הגנה על ה-ווב והמייל. החברות הללו הן דינוזאורים. הן לא מחדשות כבר שנים, וסופן להיעלם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים