המציאות טפחה על פני המשקיעים: השער של מניות פייסבוק צנח אמש ב-11%

למרות הציפיות, מניותיה של הרשת החברתית הפופולארית ירדו ביום הראשון בו התנהל במסחר בה בלי החתמים בשיעור ניכר ● לדברי האנליסטים, "חלק ניכר מהמסחר במניות פייסבוק מתנהל ממניעים רגשיים ולא רציונאליים, וייתכן שהסיקור השלילי במדיה השפיע על ההחלטה של חלק מהמשקיעים להיפטר מהמנייה"

רבים ציפו להנפקתה של פייסבוק (Facebook), אולם לפחות עבור חלק מהמשקיעים, כגודל הציפייה כך גודל האכזבה: שערן של מניות הרשת החברתית הפופולרית צנח אמש (ב'), היום הראשון שבו הן נסחרו ללא תמיכה מלאה של החתמים, ב-11%. חלק מהמשקיעים ראו כיצד צונח שווי השקעתם ב-25% לאחר יום מסחר אחד בלבד, בעוד שאחרים העדיפו לבחור במניות של חברות ותיקות ומבוססות יותר.

אף על פי שבחברת Morgan Stanley, החתמית המובילה, החליטו להתערב בכל זאת במסחר ולמנוע ירידה תלולה עוד יותר בשער המניות, הגיע בתום יום המסחר השער של מניות פייסבוק ל-34.03 דולרים. מדובר בירידה של 4.2 דולרים וצניחה של כמעט 25% מהשיא שנרשם ביום ו' – 45 דולרים למנייה.

"לפי שעה, המנייה לא עומדת בציפיות", אמר פרנק לש, אנליסט וברוקר מחברת FuturePath Trading LLC בשיקאגו. הוא העריך שייתכן שחלק מהמשקיעים מעדיפים להמתין ששער המניות ירד עוד יותר לפני שיחלו לרכוש אותן.

בעקבות הצניחה בשער המניות ירד שווי השוק של פייסבוק ב-11 מיליארד דולרים. היקף המסחר במניות החברה אתמול היה גבוה, ובסך הכול החליפו ידיים קרוב ל-168 מיליון מניות. למעשה, הפעילות במניות פייסבוק הייתה אתמול הגבוהה ביותר מבין כל המניות בשווקי ארצות הברית, בפער ניכר. זאת, על אף הירידה הגדולה בהשוואה ליום ו', בו החליפו ידיים קרוב ל-581 מיליון מניות פייסבוק.

"חלק ניכר מהמסחר במניות פייסבוק מתנהל ממניעים רגשיים ולא רציונאליים. חלק ניכר מהכיסוי במדיה בסוף השבוע היה שלילי, וייתכן שהדבר השפיע על ההחלטה של חלק מהמשקיעים להיפטר מהמנייה", אמר ג'יי. ג'יי. קינהאן, אסטרטג הנגזרים הראשי של TD Ameritrade.

יצוין שבשער המניות של Yelp וגרופון (Groupon) נרשמה אתמול דווקא עלייה, בעוד ששערן של מניות Zynga ולינקדאין (LinkedIn) ירד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים