הרווח הנקי של טלדור צנח ב-39%, ההכנסות עלו ב-3%; רימיני: "נחצה את רף המיליארד בשנה הבאה"

אחת הסיבות לירידה החדה ברווח הנקי, היא הגידול בהוצאות המימון - שטיפסו ב-24.08% ברבעון הראשון ● הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהמשך הצמיחה העקבית בהכנסות ממגזר התקשורת והתשתיות, שהיווה כ-43% מסך ההכנסות ברבעון ● אריה רימיני, מנכ"ל טלדור: "למרות התנאים המאתגרים בשוק, הצלחנו לשמור על מגמת הצמיחה בהכנסות"

טלדור פרסמה היום (ה') את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2012, והציגה עליה מינורית בהכנסות, אך ירידה חדה בסעיפי הרווחיות. במהלך הרבעון המדווח גדלו הכנסותיה של טלדור ב-3.1% והסתכמו ב-191.82 מיליון שקלים, לעומת 186.14 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל ב-2011. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהמשך הצמיחה העקבית בהכנסות ממגזר התקשורת והתשתיות, שהיווה כ-43% מסך ההכנסות ברבעון המדווח, לעומת כ-41% ב-2011 וכ-36% מסך הכנסות החברה ב-2010. הכנסות המגזר עלו ברבעון הראשון ב-10.3% ל-82.8 מיליון שקלים, לעומת 75.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, ההכנסות ממגזר המערכות ירדו ברבעון המדווח בכ-2% והסתכמו ב-109.2 מיליון שקלים, לעומת 111.5 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

הרווח הנקי של טלדור ירד ברבעון ב-38.9% ועמד על 3.11 מיליון שקלים בלבד, לעומת 5.1 מיליון עליהם דווח ברבעון הראשון אשתקד. הרווח הנקי לבעלי המניות של החברה ירד ב-42% ל-2.97 מיליון, בהשואה ל-5.11 מיליון ברבעון המקביל ב-2011. אחת הסיבות לירידה החדה ברווח הנקי, היא הגידול בהוצאות המימון – שטיפסו ב-24.08% ל-2.19 מיליון שקלים, לעומת 1.76 מיליון בלבד ברבעון המקביל בשנת 2011.

ההוצאות הגולמיות של טלדור גדלו ברבעון הראשון ב-4.7% ל-162.08 מיליון שקלים, לעומת 154.83 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הגולמי הסתכם ב-29.7 מיליון שקלים, המשקפים ירידה של 5% בהשוואה ל-31.3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי השולי עמד על 15.5% ברבעון המדווח, לעומת 16.8% ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות התפעוליות של טלדור גדלו ברבעון ב-3.19% ל-23.39 מיליון שקלים, לעומת 22.65 מיליון ברבעון המקביל ב-2011. הרווח התפעולי ירד ב-26.6% ועמד על 6.3 מיליון שקלים, לעומת 8.6 מיליון ברבעון הראשון של 2011. מטלדור נמסר, כי החברה ממשיכה לקדם מהלכי התייעלות כדי למקסם את הצמיחה בפעילות, תוך צמצום ההוצאות התפעוליות.

"נחצה את רף המיליארד בשנה הבאה"
בראיון לאנשים ומחשבים אמר אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, כי "התוצאות המעודדות מעידות על כך שבשנת 2013 נחצה את רף ההכנסות של מיליארד שקלים. למרות התנאים המאתגרים בשוק, הצלחנו לשמור על מגמת הצמיחה בהכנסות. הצלחת פעילות מגזר התקשורת ותרומתו לצמיחת החברה, מהווה הוכחה נוספת לחשיבות שבאספקת סל שירותים מלא ללקוחותינו וליכולתה של טלדור לפזר סיכונים ולנצל טוב יותר את תנאי השוק המשתנים".

"במהלך הרבעון זכינו בכמה פרויקטים חשובים", אמר רימיני. "מיצובה הגבוה של טלדור בזירת התחרות, הן במגזרי הפעילות בתחום הממשלתי ובתחום הפיננסי והן בתחומים הצומחים של אבטחת המידע וה-Big Data, הובילו את החברה לצמיחה אורגנית של כ-7% ב-2011. כיום כמות העובדים עומדת על כ-3,000".

"ההתמחות שלנו היא במגזרי הציבורי ופיננסי ושם נמשיך להתמקד בהמשך 2012", אמר רימיני, "ניתן מענה לצרכים הרגולטורים של המגזר ושם נעצים את הפעילות שלנו מול הלקוחות".

שורה של רכישות
בינואר רכשה טלדור את טריבייס תמורת שמונה מיליון שקלים. לדברי רימיני, "זו חברה המתמחה בתחומי ה-ווב ומעסיקה נשים חרדיות מעולם פיתוח מערכות ה-ווב ופיתוח טכנולוגיות בעולמות האינטרנט והסלולר. הרכישה השלימה את יכולותיה של טלדור בתחום מיחשוב הענן וביססה את מעמדנו כ-One-Stop-Shop בשוק ה-IT בישראל. היא מעניקה לנו גישה לכוח האדם האיכותי הקיים במגזר החרדי ההולך ומתבסס כחלופת ניר-שור איכותית ואמינה, בעולמות שירותי הבדיקות ופיתוחי ווב מתקדמים".

טריבייס, הוסיף, "ביססה אותנו כחברה המסוגלת לתת גם פרויקטים מבוססי נשים חרדיות ואנו עושים זאת בתמהילים המשלבים חרדיות עם מפתחים ומנהלים מנוסים. הרכישה גם סיפקה לנו גישה לטכנולוגיות ששמורות לחברות היי-טק של מיחשוב ענן ו-Big Data. אנו משלבים את 150 העובדות החרדיות גם בחלק מהפרויקטים של טלדור".

במרץ רכשה טלדור את את גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל תמורת 6.75 מיליון דולרים. טלדור גברה על קבוצת אמן וקרן השקעות, שהתמודדו אף הן על רכישת החברה. "על פי התוכנית האסטרטגית של טלדור אותה התוויתי", אמר רימיני, "גלאסהאוס, בשילוב עם היכולות הקיימות בטלדור תקשורת, תיצורנה One-Stop-Shop בתחומי התקשורת, אבטחת המידע ותשתיות המחשוב, ותדע להציע סל פתרונות ייחודי וראשון מסוגו בשוק המקומי. רכישת גלאסהאוס תיצור את גוף תשתיות ה-IT החזק והגדול בארץ. נהווה גוף יחיד היודע לתת פתרונות עבור דטה סנטר גם עולמות תקשורת ואבטחת מידע המסורתיים, וגם בעולמות של שרתים, אחסון וגיבוי ובסיסי נתונים".

לשאלת אנשים ומחשבים לגבי רכישות נוספות, אמר רימיני, כי "השנה אנו בוחנים הזדמנויות רכישה נוספות בעולמות של תחומים משלימים – BPO, מיקור-חוץ של תהליכים תפעוליים ולוגיסטיים, בדומה לפעילות הסריקה, הארכיבאות וטיוב הנתונים במרכז שלנו באשקלון".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים