ד"ר גיא דרורי, סינאל: "הענן מתאים למחלקות משאבי אנוש בארגונים בגלל החיסכון בזמן ובכוח אדם"

פתרונות ענן מונעים מארגונים את הצורך "להיכנס להוצאות עתק על רכישת רישיונות, חומרה, תקשורת ושעות תחזוקה וגיבוי", אמר ד"ר דרורי, מנהל מוצר ותהליכי פיתוח בסינאל ● לדבריו, "הענן הוא פתרון מבוקש בשל מגמות בעולם ה-IT שמשליכות על תחום משאבי האנוש: שינויים חדים במצבת העובדים, ניוד עובדים ממקום למקום, פריסה של הארגון במקומות חדשים וניידות של עובדים מסניף לסניף וממדינה למדינה"

"מיחשוב ענן מתאים למחלקות משאבי אנוש בארגונים, כי הוא מאפשר להן לעבוד באמצעות יישומים מתקדמים תוך חיסכון בזמן, ייעול תהליכים וחיסכון בכוח אדם. הן יכולות לעשות בעזרתו את כל זאת מבלי להיכנס להוצאות עתק על רכישת רישיונות, חומרה, תקשורת ושעות תחזוקה וגיבוי", כך אמר ד"ר גיא דרורי, מנהל מוצר ותהליכי פיתוח בסינאל (Synel).

ד"ר דרורי דיבר בכנס "HR&CIO ומה שביניהם", הכנס לחדשנות טכנולוגית בעולם משאבי האנוש, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

לדברי ד"ר דרורי, יתרון שטמון במודל התוכנה כשירות (SaaS) הוא ש-"כל עובד יכול לעבוד על התוכנה. אם בעבר מערכות משאבי אנוש אפשרו רק למספר עובדים לעבוד עם המערכת, על פי מספר רישיונות מוגבל, כעת ניתן לשתף יותר עובדים בתהליכי מיון, גיוס, שכר, הערכת עובדים ועוד".

"עד לאחרונה, חברות היו רוכשות מערכות ומרכיבות אותן בתחנות משתמשים בתוך הארגון", הוסיף. "הפתרון העתידי, במודל ה-SaaS, מאפשר לחברות ליהנות מכל היתרונות של מערכת לניהול הון אנושי מבלי לרכוש את המערכת. הארגון מקבל את התוכנה כשירות כך שהמערכת לא מותקנת בו, אלא היא זמינה ליישומים דרך הרשת".

הוא אמר, כי כשארגון בוחר במודל SaaS "הוא משלם לספק החיצוני על השימוש בתוכנה מבלי להשקיע בחומרה ובתשתיות תקשורת, באנשי תפעול ואחזקה, בפתרונות גיבוי ושחזור. ה-SaaS מאפשר לארגון חיסכון משמעותי של הוצאות תקשורת, חומרה, שעות עבודה ואף תקנים של עובדים טכניים בחברה".

"הענן הוא פתרון מבוקש בשל מגמות בעולם ה-IT שמשליכות על תחום משאבי האנוש: שינויים חדים במצבת העובדים, ניוד עובדים ממקום למקום בתוך הארגון ומחוצה לו, פריסה של הארגון במקומות חדשים וניידות של עובדים מסניף לסניף וממדינה למדינה", הוסיף ד"ר דרורי. "זה דורש מערכת התומכת במצב החדש". מגמה נוספת אותה ציין היא "המעבר למודל עבודה גמיש: חברות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית או מחוץ למשרד. גם אלה דורשים פתרונות IT גמישים, למשל – יכולת להתחבר למערכות מכל מקום, דרך מכשירים חיצוניים. כאן נדרש פתרון לארגון מבוזר והענן מספק מענה מיטבי".

ד"ר דרורי סיכם באמרו, כי "הענן פוטר את העובדים מהתלות ב-IT. מערכת בענן הינה בטוחה וערוכה לגיבוי. זו מערכת שלא נופלת ולכן זה פתרון בטוח".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנשה יחזקאלי

    את ד"ר דרורי הכרתי לפני שנים רבות, כשעוד עסק בפסיכולוגיה. אין ספק שענף ה IT בארץ הרוויח רבות מחזרתו להיי-טק. בהצלחה.

  2. אורנית פ.

    הייתי בהרצאה והיה מאוד מעניין, באמת אדם נאה ומצחיק.

אירועים קרובים