ראש אגף התיקשוב: "המציאות המורכבת במזרח התיכון מחדדת את התרומה של התיקשוב לצה"ל"

"כדי להיות ראויים למחיר הדמים היקר, אסור להסתפק בעצם הקיום של מדינת ישראל, אלא להתאמץ שתהא זו מדינה שטוב לחיות בה", כתב האלוף עוזי מוסקוביץ' באיגרת לחייליו ● צה"ל: 555 חיילי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התיקשוב, נפלו מאז שנות ה-40′ ועד היום ● אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתיקשוב: "חללי האגף והחיל ציוו לנו במותם את החיים. הם אמנם לא איתנו, אבל רוחם היא רוח גבית הדוחפת קדימה על מנת למלא את ייעודנו"

מתייחדים עם החללים ברשת. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

"המציאות במזרח התיכון מורכבת. גם היום, 64 שנים לאחר הכרזת המדינה, מנסים לכלותינו. מציאות זו רק מחדדת לנו מה חשובה עשייתנו ומה תרומתו של כל אחד ואחת מכם במימוש ייעודו של צה"ל ושל אגף וחיל הקשר והתקשוב", כך אמר אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף הקשר והתיקשוב, באגרת ששלח לחיילי ומפקדי האגף והחיל, לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל, שיצוין הערב (ג') ברחבי הארץ.

על פי האלוף, "ב-ה' באייר תש"ח, ה-14 במאי 1948, צהרי יום שישי, הכריז דוד בן גוריון על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. למחרת ההכרזה, פלשו צבאותיהן של חמש מדינות ערב לארץ והחלה מלחמת העצמאות בשלבה השני. מאז ועד היום, 64 שנים, אנו מגנים על מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה. מאושר הייתי אם על גבי איגרת זו יכולתי לבשר לכם כי 'גר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ', הלקוח מישעיה, פרק י"א, פסוק ו', וכי בעיתות שלום נמצאים אנו. לצערי, טרם זכינו להגיע ליום זה. ארגוני הטרור לא חדלים מניסיונותיהם לזרוע הרס וחורבן ומנהיגי מדינות האויב הקיצוניים חותרים בצורה שיטתית ועקבית להשמידנו".

"ימים אלה", כתב האלוף מוסקוביץ', "יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות החל בסמיכות להם, ממחישים לנו יותר מכל את המחיר הכבד שנאלצנו לשלם כדי להקים מדינה, את המחיר הכבד שאנו נאלצים לשלם כדי לקיימה ולמרות כל התקוות לשלום – את המחיר הכבד שכנראה נאלץ לשלם, כדי להבטיח את עתידה".

"במותם ציוו לנו את החיים – שילמנו ואנו משלמים מחיר דמים יקר. כדי להיות ראויים לו, אסור להסתפק בעצם הקיום של מדינת ישראל, אלא להתאמץ שתהא זו מדינה שטוב לחיות בה", כתב האלוף מוסקוביץ'. "המחויבות לזכרם של החללים היא המחויבות לתיקון החברה הישראלית והניסיון להפכה לחברה טובה יותר. חיילים ומפקדים יקרים: נכונים לנו אתגרים רבים. נמשיך לבצע משימותינו כשערך המצוינות הוא נר לרגלנו ונשאף להיות פרטים טובים יותר ומוסריים יותר, חיילים ומפקדים אשר המשימות המבצעיות והטכנולוגיות עומדות לנגד עיניהם, כמו גם משימות לאומיות לכינון חברה אזרחית טובה יותר".

אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף הקשר והתיקשובהאלוף מוסקוביץ' סיים את אגרתו במילות השיר שכתבה נעמי שמר: "על כל אלה, על כל אלה, שמור נא לי אלי הטוב, על הדבש ועל העוקץ, על המר והמתוק. אל נא תעקור נטוע, אל תשכח את התקווה, השיביני ואשובה אל הארץ הטהורה".

אתר ההנצחה ביהוד
555 חיילי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התיקשוב, נפלו מאז שנות ה-40′ של המאה הקודמת ועד היום – כך נמסר מצה"ל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת גם 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות מחתרות ההגנה, האצ"ל והלח"י.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתיקשוב נמצא במרכז העיר יהוד, שמאמצת את אגף התיקשוב. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם 82 חללים, שאינם מחיל הקשר והתיקשוב, אלא שהיו בני העיר יהוד. טקס זיכרון נערך באתר, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתיקשוב, כי "יום הזיכרון לחללי צה"ל הוא תזכורת לכך שעלינו להיות דרוכים וערוכים למה שקורה סביבנו ומוכנים להדוף רעות העלולות להיות מוטחות בנו. אין לנו כל ברירה, אלא להיות מוכנים למלחמה ולנצח בה".

ענבר היה קשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי), מפקד יחידה 8200, ולאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון. הוא הוסיף, כי "אגף הקשר והתיקשוב בצה"ל בנוי על מיטב הבנים והבנות במדינת ישראל ועל מיטב הטכנולוגיה העומדת לרשות צבא כלשהו. ללא הקשר והתיקשוב אין אפשרות להפעיל צבא ולנצח במלחמה".

לדבריו, "הסיסמה 'המברק עבור יעבור' כבר אינה מעשית, כי איננו עוסקים עוד במברקים, אבל רוחה – רוח הדבקות במשימה – היא המסמלת את החיל והאגף: לא משנה איך, היכן ומתי, אם ברגע נתון צריך ליצור שליטה וקשר – זה נעשה בכל מחיר. הקשר, התיקשוב והשליטה הם ההופכים את המפקדים למפקדים בפועל".

"חללי האגף והחיל", סיים ענבר, "במותם ציוו לנו את החיים. הם אמנם לא איתנו אבל רוחם היא רוח גבית הדוחפת קדימה על מנת למלא את ייעודנו – להוות מכפיל כוח לצבא על מנת לממש את יעדיו. יש להבטיח שליטה ופיקוד ובלא הקשר והתיקשוב לא תיתכן לחימה. מי ייתן ולא נגדיל את מספר השמות של הנופלים החקוקים באתר ההנצחה, ולא תגדל כמות המשפחות השכולות, הנכים והפצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים