EMC תרכוש את XtremIO הישראלית תמורת מאות מיליוני דולרים

חברת הסטארט-אפ הישראלית מפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית זיכרון מסוג פלאש, המאפשרות לנצל את טכנולוגיית ה-SSD באופן מיטבי, לטובת הגברת קצב המהירות לגישה לנתונים ● ל-EMC יש היסטוריה של רכישות ישראליות, וזו הרכישה השביעית שלה בארץ ● ג'ו טוצ'י, יושב ראש, נשיא ומנכ"ל EMC: "פעמים רבות, לא רק המוצר הוא זה שעושה את ההבדל, אלא גם הזהות של החברה הרוכשת והאופן שבו היא עוטפת ומשלבת את המוצר בין שאר מוצריה"

EMC נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית XtremIO, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הרכישה צפוי לעמוד על יותר מ-400 מיליון דולרים.

XtremIO מפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית זיכרון מסוג פלאש (Flash). היא מספקת מערכת שתומכת בזיכרון, ומאפשרת לנצל את טכנולוגיית ה-SSD באופן מיטבי, לטובת הגברת קצב המהירות לגישה לנתונים – צורך עסקי ההולך וגדל כיום. החברה מפתחת מערכות אחסון מידע, המבוססות על כוננים קשיחים הבנויים משבבי זיכרון מסוג פלאש.

XtremIO הוקמה ב-2009 על ידי אריה מרגי, ממייסדי אם-סיסטמס; ירון שגב, לשעבר סמנכ"ל הפיתוח של וולטייר; אהוד רוקח, בכיר לשעבר באורכית ומנכ"ל קוריג'נט, שמכהן כמנכ"ל החברה; ופרופסור שוקי ברוק. בנרכשת הושקע סכום נמוך משמעותית לעומת סכום הרכישה הצפוי – שני מיליון דולרים. שתי קרנות ההון סיכון – JVP וגיזה, אוחזות כל אחת ביותר מ-20% מהחברה.

בדצמבר האחרון ביקר בישראל ג'ו טוצ'י, יושב ראש, נשיא ומנכ"ל EMC. בראיון לאנשים ומחשבים, אמר כי "יש לנו אלף עובדים בישראל, ואנחנו גדלים פה בעקביות. הצמיחה שלנו נובעת מרכישות ומגידול אורגני. ביצענו כאן כמה רכישות בעבר ונבצע גם בעתיד. אני מאמין ביכולות הטכנולוגיות שיש בישראל, ולראייה – הרכישה של קאשיה (Kashya) ב-2006 הניבה לנו החזר השקעה מהיר והייתה שווה כל דולר".

לשאלת אנשים ומחשבים, מה תהיה חברת הסטארט-אפ הבאה שתהווה נקודת ציון בעולם האחסון, כפי ש-XIV, דטה דומיין (Data Domain) וסטורווייז היו, הוא ציין כי "פעמים רבות, לא רק המוצר הוא זה שעושה את ההבדל, אלא גם הזהות של החברה הרוכשת והאופן שבו היא עוטפת ומשלבת את המוצר בין שאר מוצריה".

"רכישות יקרות – אבל סופר מוצדקות"
טוצ'י הוסיף, כי "נכון שרכשנו חברות בסכומים של פי 10 מערך השוק שלהן, אבל הרכישות הללו התגלות כסופר מוצדקות. כך הדבר עם דטה דומיין, אייזילון, קאשיה הישראלית וכמובן VMware. קיבלנו החזר השקעה מהיר על מוצרים שהם ממחלקה ראשונה. נכון שאני לא אוהב לשלם הרבה, אבל הרכישות הללו השתלמו".

ל-EMC יש היסטוריה של רכישות ישראליות, וזו  הרכישה השביעית שלה בארץ. כך, רכשה ענקית תשתיות המידע את קאשיה הישראלית תמורת 153 מיליון דולרים במזומן, במאי 2006. קאשיה טיפלה בעולם הגנת הנתונים ובהכפלתם. ביוני 2006 רכשה EMC את פרואקטיביטי (ProActivity) הישראלית תמורת 30 מיליון דולרים, ואת אן-ליירס (nLayers) בעבור 50 מיליון דולרים. אן-ליירס פיתחה תוכנה המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים הרצים על גבי מערכות ה-IT בארגון.

ב-2007, לאחר שנה שקטה יחסית, חזרה ענקית תשתיות המידע לבצע השקעות בישראל, ורכשה את הקניין הרוחני (IP) של הסטארט-אפ הישראלי אילומינייטור (Illuminator) תמורת 10 מיליון דולרים. אילומינייטור הוקמה ב-2004, כספין-אוף של אינטגריטי.

EMC גם השקיעה בכמה חברות ישראליות, שהיחידה מהן שנחשפה לתקשורת הייתה בסטארט-אפ לנושא אבטחת המידע בשם Varonis. החברה השקיעה בו, כחלק מסיבוב גיוס, 15 מיליון דולרים. השקעה זו הושלמה בשלהי 2008. הקשר בין Varonis ל-EMC נוצר מספר שנים קודם לכן, כאשר החברה הישראלית מכרה ל-EMC את מוצר אבטחת המידע שלה, והאחרונה אף הפכה בהמשך למפיצה של המוצר ללקוחותיה.

הסטארט-אפ הישראלי סאיוטה הוקם ב-2001, ופעל באבטחת בנקאות מקוונת. את הדחיפה הרצינית קיבלה סאיוטה ב-2006, כשרשות התקינה הפיננסית בארצות הברית, FFIC, קבעה שמגזר הבנקאות יחויב לעמוד ברגולציות עוד באותה השנה. מיד לאחר מכן נרכשה סאיוטה על ידי RSA, שבעצמה נרכשה ב-2006 על ידי EMC.

באוקטובר 2011 רכשה EMC את הסטארט-אפ הישראלי זטה-פוינט (Zettapoint), תמורת מיליוני דולרים. החברה הנרכשת מספקת מיטוב של בסיסי נתונים ומיטוב הביצועים של היישומים, במטרה להפחית באופן דרמטי את העלות בעלות כוללת, ה-TCO.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים