עופר וייסברג, מכבי שירותי בריאות: "ה-BI הוא צרכן אחסון הולך וגדל"

"כמנמ"ר, אני שואף שהאחסון יהיה שירות זמין ואמין כמו החשמל ומיזוג האוויר", אמר וייסברג ● לדבריו, "אם מערכות האחסון אינן עובדות - הארגון לא יכול לתפקד"

"ה-BI הוא רכיב משמעותי בשירות שאנחנו מספקים ללקוחות – הפנימיים והחיצוניים. הוא הולך וגדל, וככזה – הוא נעשה לצרכן משמעותי של מערכות האחסון שלנו", כך אמר עופר וייסברג, מנהל אגף מערכות מידע במכבי שירותי בריאות.

וייסברג דיבר בכנס Storage2012 שנערך באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לכנס הגיעו מאות מקצוענים מעולם התשתיות והאחסון, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי וייסברג, "מערכות האחסון במכבי מטפלות במידע אנליטי ותפעולי לצד מערכות ניהול המקיפות אותן. אנחנו מטפלים בעולם שלם של מידע ורוצים, כמובן, לייצא אותו החוצה, ללקוחות, כולל המלצות רפואיות". הוא ציין, כי לשם כך פותחו עשרות יישומים ייעודיים, בהם בעולם המיחשוב הנייד, שתפס תאוצה בשנה החולפת במסגרת שירותי מכבי. וייסברג ציין בהקשר זה כמה מהיישומים והאתרים של הקופה, בהם אתר מידע לנשים בהריון, שירות שמספקים רופאים מהקופה באמצעות פורטל סלולרי, אספקת מרשמים דיגיטליים ויכולת לקבל שירות רפואי מבוסס שיחת ועידה בווידיאו שהמטופל יכול לנהל מביתו. "זה כרטיס הביקור של מכבי", אמר. "הרבה מאוד מטופלים עושים שימוש בשירותים אלה".

הוא ציין, כי התיקים הרפואיים של הלקוחות במכבי מטופלים ומנוהלים על גבי מערכות האחסון מזה שנים רבות. "זה הדבר הקריטי", אמר. "מדובר במאות מיליוני רשומות, לרבות מידע חזותי רב דוגמת צילומי רנטגן, דימות ונתוני מעבדות. כל הידע הארגוני מצוי במערכות האחסון".

הוא הוסיף שנפח המידע במכבי שירותי בריאות עומד על כמעט אלף טרה בייט.

עופר קריצ'מן, CTO ישראכרט. צילום: ניב קנטור"כמנמ"ר", סיכם וייסברג, "אני שואף שהאחסון יהיה שירות זמין ואמין כמו החשמל ומיזוג האוויר. אם מערכות האחסון אינן עובדות – הארגון לא יכול לתפקד. אנחנו דואגים לזמינות גבוהה מאד של המערכות ובכל שנתיים הנפח שלהן מוכפל".

"אנחנו נדרשים לתעדף בין המערכות"

עופר קריצ'מן, CTO ישראכרט, תיאר בדבריו בכנס את סביבת האחסון בחברה. לדבריו, "לגבות לדיסק זו כבר לא מילה רעה. אנחנו מגבים מאות טרה בייט של נפח מידע בדרך זו".

"הטכנולוגיה משתנה ללא הרף, ומנגד – הדרישות העסקיות גדלות", הוסיף קריצ'מן. "זה לא עולם שכולו טוב. אנחנו נדרשים לתעדף בין המערכות, כדי לספק זמינות גבוהה לאלה הקריטיות. בנוסף, נדרשת יתירות לכלל מערכות הייצור, יש דרישות SLA גבוהות ומחמירות לזמני התגובה של הדיסקים".

הוא אמר שנפח האחסון בחברה גדל מדי שנה ב-40%, ועליה לעמוד בדרישות המשכיות עסקית גבוהה, בגלל הרגולציות והצורך בהיערכות לקראת אסון. לכן, לדבריו, האתר הראשי והמשני – שניהם סינכרוניים, "כדי להיות במצב של אפס אובדן מידע". בעקבות כך החליטה ישראכרט לבצע גיבוי לוגי, שגורר בעקבותיו בדיקה של אתר גיבוי קר. "זאת בדיקה מקיפה וארוכה אך לא מפריעה", הוסיף.

בצד היתרונות לגיבוי מסוג זה ציין קריצ'מן את העובדה שמבוצע ניסוי DR מדי יום, לצורך בדיקת הזמינות של המערכות ויכולתן לעלות. "כך ניתן לבדוק פתרון של בעיות ייצור על סביבה זהה", אמר. אחד מחסרונות הגיבוי הלוגי הוא העובדה ש-"זה גורם להאטה קטנה בביצועים. אם אי פעם נדרש באמת להשתמש בכך, נצטרך לחכות כמה שעות למימוש העותק", ציין קריצ'מן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים