מטריקס: ההכנסות השנתיות זינקו ב-15% לשיא של 1.75 מיליארד שקלים

ענקית ה-IT הישראלית מסכמת שנה של עליות בכל הסעיפים המרכזיים, לרבות רווח נקי - שגדל ב-8% לכמעט 100 מיליון שקלים ● מטריקס רשמה שיאים גם ברבעון האחרון של השנה, עם גידול של 14% בהכנסות וזינוק של 31% ברווח הנקי ● מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אנחנו מסכמים שנה מצוינת, למרות התקופה הקשה בסביבה העסקית שבה אנחנו פועלים" ● גילי רון, סמנכ"ל שיווק ושיתופי פעולה במטריקס: "גם ב-2012 תתבסס הצמיחה שלנו על גדילה אורגנית לצד רכישות"

ענקית ה-IT הישראלית מטריקס סיימה את 2011 עם עליות בכל הסעיפים המרכזיים, הכנסות שיא ורווח נקי של כמעט 100 מיליון שקלים – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ב'). על פי הדו"חות, זינקו הכנסותיה השנתיות של מטריקס ב-15.08% והגיעו ב-2011 ל-1.76 מיליארד שקלים, לעומת 1.53 מיליארד ב-2010. כ-10% מההכנסות נבעו מצמיחה אורגנית של מטריקס והיתר – מרכישות. הכנסות החברה משירותי תוכנה צמחו ב-2011 ב-15.5% והסתכמו ב-1.177 מיליארד שקלים.

הרווח הנקי השנתי של מטריקס גדל ב-2011 בשיעור של 8.38% ועמד על 96.05 בהשוואה ל-88.62 מיליון בשנת 2010. הרווח הגולמי גדל ב-7.74% ל-318.87 מיליון שקלים בהשוואה ל-295.98 מיליון, ואילו הרווח התפעולי עלה ב-8.06% ל-141.21 מיליון שקלים אל מול 130.67 מיליון.

גם ברבעון הרביעי רשמה מטריקס שיאים חדשים: הכנסות החברה גדלו ברבעון ב-14.23% לשיא של 472.51 מיליון שקלים, לעומת 413.63 מיליון ברבעון המקביל ב-2010. הרווח הנקי זינק ב-30.69% והסתכם ב-29.42 מיליון שקלים בהשוואה ל-20.51 מיליון. אחת הסיבות לגידול החד ברווח הנקי היא הירידות בסעיפי המימון. כך, הוצאות המימון פחתו ברבעון המדווח ב-2.26 מיליון שקלים, או 33.79%, ל-4.43 מיליון שקלים אל מול 6.69 מיליון. הכנסות המימון קטנו ב-900 אלף שקלים, או 33.89%, ועמדו על 1.76 מיליון שקלים לעומת 2.66 מיליון. מכאן שההוצאות המימוניות נטו פחתו ב-1.36 מיליון שקלים ל-2.67 מיליון שקלים בהשוואה ל-4.03 מיליון.

מטריקס רשמה במהלך הרבעון המדווח עליות גם בסעיפים הגולמיים והתפעוליים. ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ב-15.55% ל-387.07 מיליון שקלים בהשוואה ל-334.95 מיליון. הרווח הגולמי הרבעוני גדל ב-8.6% ל-85.44 מיליון שקלים אל מול 78.68 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 18.08% לעומת 19.02%. ההוצאות התפעוליות של מטריקס גדלו ב-13.72% ל-50.1 מיליון שקלים בהשוואה ל-44.06 מיליון ואילו הרווח התפעולי רשם עלייה של 2.52% ועמד על 35.34 מיליון שקלים אל מול 34.47 מיליון ברבעון האחרון של 2010.

עלות העסקתם של חמשת בעלי השכר הגבוה בחברה צמחה ב-2011 ב-24.68% ועמדה על 18.23 מיליון שקלים, לעומת 14.62 מיליון ב-2010. עלות העסקתו של המנכ"ל, מוטי גוטמן, עמדה ב-2011 על 9.01 מיליון שקלים לעומת 5.8 מיליון ב-2010. יצוין, כי גוטמן מעניק את שירותיו למטריקס במסגרת חברת ניהול שבבעלותו. עלות העסקתו של אליעזר אורן, נשיא וסגן יושב ראש החברה, הסתכמה ב-2.82 מיליון שקלים ב-2011, בהשוואה ל-2.68 מיליון. משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים, עלה למטריקס 2.47 מיליון שקלים ב-2011 אל מול 2.31 מיליון בשנה שלפניה. עלות העסקתו של זיו מנדל, מנכ"ל משותף של חטיבת ההדרכה וההטמעה מטריקס גלובל, הסתכמה ב-1.99 מיליון שקלים בהשוואה ל-1.91 מיליון, ואילו עלות ההעסקה של שותפו, ערן לסר, עמדה על 1.94 מיליון שקלים אל מול 1.91 מיליון ב-2010 .

"אנחנו מסכמים שנה מצוינת"
לאחר היוודע התוצאות אמר גוטמן, כי "אנחנו מסכמים שנה מצוינת, למרות התקופה הקשה בסביבה העסקית שבה אנחנו פועלים. מטריקס מציגה כיום פתרונות חדשניים לצד פתרונות תפעוליים ומודלים עסקיים גמישים, שמאפשרים ללקוחותינו למנף את ההזדמנויות בשוק ולהיערך לשינויים ולאתגרים הכלכליים והטכנולוגיים. הרכישות בהן התמקדנו השנה הרחיבו את יכולותינו לספק פתרונות מובילים ומקיפים בתחומים בעלי ערך מוסף ללקוחותינו, דוגמת פתרונות לניהול עולם הלקוחות וחווית הלקוח (BeyondIT), פתרונות לניהול וייעול מוקדי שירות (Babcom), פתרונות BI מתקדמים (Highview) ופתרונות לעולם הביטוח (K.B.I.S). בתחילת השנה הרחבנו את הרכישות גם מחוץ לגבולות המדינה, עם רכישת EXZAC בארצות הברית – חברה המתמחה בתחומי מניעת הונאות, מניעת הלבנות הון ורגולציה פיננסית. הביקושים בתחום זה עולים בהתמדה ונדרשות בו מיומנויות ייחודיות".

גילי רון, סמנכ"לית השיווק ושיתופי הפעולה של מטריקס. צילום: פלי הנמרלשאלת אנשים ומחשבים לגבי השפעתם של הסעיפים המימוניים ברבעון האחרון של 2011, השיב גוטמן, כי "בחברה כמו שלנו מדובר בסעיפים משניים, ואין להם קשר לפעילות הליבה. הסיבה לירידה בהוצאות ובהכנסות המימון היא פשוטה: יש לנו מזומנים בסך כולל של 198.43 מיליון שקלים והתנודתיות בשוק ההון משפיעה עליהם".

"רכישות תמיד היו חלק מהאסטרטגיה שלנו"
גילי רון
, סמנכ"ל השיווק ושיתופי הפעולה של מטריקס, אמרה לאנשים ומחשבים, כי "רכישת חברות היא חלק מהאסטרטגיה שלנו מאז ומתמיד. גם ב-2012, הצמיחה שלנו תתבסס על גדילה אורגנית לצד רכישות".

לדבריה, "הרכישות שלנו ב-2011 היו בשני היבטים. בהיבט האחד, ביצענו רכישות של חברות שמציעות פתרונות שמספקים ערך מוסף ללקוחות הארגוניים. כך, בספטמבר האחרון רכשנו את HighView תמורת כמה מיליוני שקלים. מדובר בחברת בוטיק בתחום ה-BI שמתמקדת בתחום שיפור הביצועים העסקיים, הקמת פורטלים להנהלות ולמקבלי החלטות ופתרונות ויזואליזציה מתקדמים. עוד באותו החודש רכשנו את חברת BeyondIT, המתמחה במתן ייעוץ אסטרטגי ויישום בתחומי ה-CRM, תמורת כמה מיליוני שקלים. בינואר 2011 רכשנו כ-50% מ-K.B.I.S, המתמחה בפיתוח והטמעה של מערכות לניהול תהליכים מול ספקים, בעיקר לחברות ביטוח. בתחילת השנה אף רכשנו 60% מחברת EXZAC תמורת 6.75 מיליון דולרים. זו חברה אמריקנית המתמחה בניהול סיכונים עבור מוסדות פיננסים העוסקים בסחר ומספקת פתרונות למניעת הונאות ומניעת הלבנת הון".

"בהיבט השני", הוסיפה רון, "רכשנו חברות המספקות פתרונות הנותנים מענה לייעול עבודה, דוגמת הרכישה שביצענו באפריל האחרון של 50.1% מ-Babcom תמורת 15 מיליון שקלים. Babcom פועלת בעולם ניהול מרכזי שירות לקוחות ומעסיקה 500 עובדים, רובם ערבים משכילים מהגליל. תחום פעילות נוסף שלה הוא פיתוח תוכנה, והיא מעסיקה עשרות מפתחים".

"התחומים החזקים של הפעילות שלנו ב-2012 יהיו בעולמות האינטרנט, המובייל והרב-ערוציות: כל הקשור לניהול הקשר בין הארגון ולקוחותיו", אמרה. "תחום שני שבו נעסוק הוא ה-BI. נסייע לארגונים לפעול ולהתמודד מול הצפת המידע המטורפת, הן בהיבט הבינה העסקית (BI) והן בהיבט ניתוח המידע העסקי (BA)".

רון הוסיפה, כי "העולם השלישי שנספק לו מענה הוא האיומים, הן בעולם הסייבר והן איך להיערך לתקופה של אי ודאות, עם שינויים מטורפים – כלכלית וטכנולוגית". לדבריה, "ארגונים לא יודעים כיצד להיערך לאי ודאות. לכן, נדרש להתכונן לכל תרחיש. נספק לארגונים מודלים עסקיים גמישים, אג'יליות עסקית משולבת בפתרונות עסקיים יצירתיים. שילוב שלושת הגופים שלנו – מטריקס גלובל, מרכזי ההתמחות וגוף ההדרכה – מאפשר לנו לתת לארגונים מודלים עסקיים גמישים שמאפשרים ללקוחות לקבל פתרונות גם בתקופה של אי ודאות".

"2012 תהיה שנה אתגרית, ומטריקס ערוכה אליה בצורה הכי טובה", סיכמה רון. "אנחנו מהווים שיקוף של השוק. אם השוק לא ייפול – אנחנו ערוכים בצורה טובה".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    עלות העסקה של חמשת הבכירים של 18 מיליון , יותר מחצי מהרווח הנקי. מישהו מתייחס לחברה כאילו היא של אבא שלו ?!

אירועים קרובים