אופיר זמיר, Vmware: "על המנמ"רים לנהל בצורה פרו-אקטיבית את תשתית ה-IT"

"עליהם לעשות זאת לטובת ענן בן-כלאיים", אמר זמיר, מנהל אזורי בקבוצת הפריסייל של VMware ● הוא הוסיף, כי הצורך בגישה הפרו-אקטיבית בניהול התשתיות הווירטואליות נובע מהרצון להגיע במהירות לשורש וסיבת התקלה, ובעיקר מהרצון לחזות מראש צווארי בקבוק ועומסים, ובכך למנוע מראש את הופעתן של תקלות אלה ● לדבריו, ארגונים בישראל מתקדמים יותר מאשר ארגונים בעולם בכמות המערכים הווירטואליים המוטמעים במחלקות המיחשוב שלהם

"התשתיות הווירטואליות הן דינמיות, דבר שמתבטא בהוספה ובהורדה של שרתים שרצים על גבי תשתית משותפת. לכן, כלי ניהול ה-IT המסורתיים אינם מתאימים לסביבה זו. האתגר שבפניו ניצבים המנמ"רים הוא הצורך לנהל תשתית וירטואלית בצורה פרו-אקטיבית", כך אמר אופיר זמיר, מנהל אזורי בקבוצת הפריסייל של VMware.

זמיר דיבר בפתחו של אירוע השותפים השנתי אותו ערכה ענקית הווירטואליזציה. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') במלון שרתון תל אביב, בהשתתפות כ-100 מהשותפים העסקיים של החברה ובהנחיית חנן אלטיף, מנהל תחום שותפים עסקיים ב-VMware ישראל.

בדבריו הציג זמיר את תפיסת הניהול החדשה של החברה, שמותאמת לתשתית הווירטואלית של ענן בן-כלאיים. הוא אמר, כי הצורך בגישה הפרו-אקטיבית בניהול התשתיות הווירטואליות נובע מהרצון להגיע במהירות לשורש וסיבת התקלה, ובעיקר מהרצון לחזות מראש צווארי בקבוק ועומסים, ובכך למנוע מראש את הופעתן של תקלות אלה. לדבריו, ארגונים בישראל מתקדמים יותר מאשר ארגונים בעולם בכמות המערכים הווירטואליים המוטמעים במחלקות המיחשוב שלהם. "בקרב ארגונים בעולם, היחס בין השרתים הווירטואליים לאלה הפיזיים עומד על כ-65%, ואילו בישראל הוא 70%-80%", אמר. כיום, ציין, ארגונים כבר נמצאים בשלב הווירטואליזציה לתשתיות המריצות את היישומים הקריטיים עסקית שלהם, ובשל כך הופיע הצורך בניהול תשתיות אלה.

הוא תיאר את התפתחות עולם ניהול ה-IT: "הניהול החל בתזמון ג'ובים, לאחר מכן עבר לניהול מערכות ולאחריו – לניהול שירותי IT. כיום נעשה ניהול בסביבת הענן, תוך התאמה לסביבה הווירטואלית והפיכת ה-IT לסוג של ספק שירות פנים-ארגוני שמציע שירותי IT עם קטלוג שירותים. סוג ניהול זה, בו כל השירותים מנוהלים, מטפל בשלושה היבטים: צמצום העלויות, הלימה לרגולציות ומדיניות מיחשוב, ורמת שירות". "ה-IT הופך לברוקר מרכזי", הוסיף זמיר. "הוא משפר את העלויות, מנתח את הסיכונים ומגדיר רמת שירות".

לדבריו, "יש לנהל את התשתית הווירטואלית על בסיס מדיניות, להגדיר את רמת השירות ליישום ואז, על היישום, 'לבקש' מהתשתית. צריך לספק פתרון ניהול לשתי השכבות – התשתית והיישומים, בלי שיהיה קשר ביניהן, אך כאילו יש ביניהן 'הסכם'  שנועד לספק את משאבי המיחשוב הנדרשים לטובת היישום".

שכבות בניהול ה-IT
זמיר ציין ש-VMware מספקת כלי ניהול מבוססים אינטגרציה לתשתיות הווירטואליות של ארגונים. לדבריו, מדובר בכלים בעלי שלושה מאפיינים: אינטגרציה המשובצת בהם, הם מאפשרים יותר מיכון ויותר IT כשירות והם מאוחדים, משמע – אנשי האחסון, התקשורת והמיחשוב יכולים 'לדבר' ביניהם באמצעות לוח מחוונים אחד.

הניהול של ה-IT, ציין זמיר, נעשה במספר שכבות. האחת, תשתית ענן וניהול. "בשכבה זו, VMware השיקה לפני כמה ימים את VCenter Operation Suite, שמטפל בניהול ביצועים, קיבולת ותצורה. המערכת מספקת לוח מחוונים שמרכז את נתוני הביצועים, הקיבולת וניהול השינויים הממוכן של התשתית הווירטואלית. הייחודיות של המערכת הזו היא ביכולת 'למידה' אוטומטית של התנהגות נורמלית של הסביבה הווירטואלית, על ידי ספים דינמיים. ברגע שיש חריגה מאותם ספים, המערכת יודעת להראות בזמן אמת 'נקודות חמות' שמעידות על תקלות ועומסים, ובמקביל לשלוח הודעות ממוקדות למערכות ניהול קיימות בארגון".

הפתרונות של החברה בשכבת ניהול היישומים, ציין זמיר, מספקים ניהול והקצאת יישומים. בשכבת המיחשוב למשתמשי קצה, אמר, VMware רכשה את דיגיטל פיול, לטובת ניהול פיננסי של ה-IT, לצד פתרונות וירטואליזציה של תחנות הקצה (VDI).

לסיכום, אמר זמיר ש-"בשל העובדה שארגונים בישראל נמצאים במצב מתקדם ברמת הווירטואליזציה שלהם, הם נדרשים לספק מענה לצורך הניהולי של סביבה זו. התחלנו למכור את המערכת שהושקה כבר ברבעון האחרון של 2011. היה מומנטום מאוד חזק של מכירת מערכת הניהול עוד בטרם שחרור הגרסה הרשמית שלה, ואנחנו צופים את המשך המומנטום השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים