יורם מימון, בנק הדואר: "על המנמ"ר להיות השותף העסקי של המנכ"ל"

"אל לו למנמ"ר שתהיה לו אג'נדה משלו. עליו להתאים עצמו ככל האפשר לאג'נדה של המנכ"ל ולהיות קרוב אליו", כך אמר מימון, סגן מנהל ומנמ"ר בנק הדואר, שדיבר במסגרת מפגש פורום C3, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים ● אריה עמית, סמנכ"ל בכיר לייעוץ אסטרטגי, נס ישראל: "היעד הסופי הוא ליצור הלימה בין האסטרטגיה העסקית לאסטרטגיית המנמ"ר"

יורם מימון, המנכ"ל בפועל של בנק הדואר. צילום: משה אלון

"אל לו למנמ"ר שתהיה לו אג'נדה משלו. עליו להתאים עצמו ככל האפשר לאג'נדה של המנכ"ל ולהיות קרוב אליו. על המנמ"ר להיות השותף העסקי של המנכ"ל", כך אמר יורם מימון, סגן מנהל ומנמ"ר בנק הדואר.

מימון דיבר במסגרת מפגש פורום C3, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים. המפגש התקיים היום (ה') במלון ליאונרדו רמת גן, והנחה אותו אבי עסיס, מנכ"ל Widelink. נושא המפגש היה "המנמ"ר כמחולל ערך עסקי".

מימון תיאר את בנק הדואר כ-"בנק של סניף אחד", המונה 700 סניפים ו-3,000 משתמשים. הפעילות של הבנק, אמר היא בנקאית, לצד פעילות ייחודית. הבנק מספק שירותים ל-400 אלף בעלי חשבון עו"ש, רובם מהעשירונים הנמוכים וכן ללקוחות מזדמנים. בנק הדואר ציין מימון, משמש כזרוע הגביה של המדינה, הוא חבר בוועד המסלקה הבין-בנקאית, "אך להבדיל מהבנקים – בנק הדואר מפוקח על ידי משרד התקשורת והרשות למניעת הלבנת הון".

מימון תיאר את השירותים אותם מספק הבנק: שירותי עו"ש, תשלומי חשבונות ומסלקה, שירותים מקוונים, העברת כספים בינלאומיים באמצעות ווסטרן יוניון, שבנק הדואר הוא נציגם הבלעדי בארץ, תשלומי מט"ח וחשבונות וירטואליים באמצעות כרטיסי אשראי נטענים, וכן העברת סכומי כסף גדולים.

"בנק הדואר נמצא בעמדת הזנקה", אמר מימון, "עם כל הכבוד לבנקים – הם עוסקים בעשירונים הגבוהים. יש לנו הזדמנויות עסקיות הן בקרב העברות כספים, שכבר כיום מהוות שליש מהכנסותינו, והן בהופעת הלקוחות המזדמנים בסניפים".

מימון פירט מחקר גדול שנעשה על ידי יבמ (IBM) העולמית, במסגרתו רואיינו 13 אלף בכירים בארגונים בעולם, מתוכם 3,000 מנמ"רים. המחקר נערך בקרב בכירים ב-71 מדינות ב-18 מגזרי תעשייה. המחקר, בו מימון השתתף, בחן מה עושים המנמ"רים, וכיצד. "תפקיד המנמ"ר בעולם חכם יותר נעשה חשוב יותר", ציטט מימון מהמחקר, "המנכ"ל רואה את הטכנולוגיה כקריטית לארגון. רוב המנמ"רים והמנכ"לים צופים יותר מורכבות ושינוי במהלך 3-5 שנים הקרובות. בתוך ה-IT, הן המנכ"לים והן המנמ"רים מבינים שעליהם לטפל בתחומי BI ו-Big Data".

עוד עלה מהמחקר, כי הנושאים שיעמדו על סדר יומם של המנמ"רים בחמש השנים הקרובות הם BI, מיחשוב בעולם הנייד, וירטואליזציה, מיחשוב ענן לסוגיו, "למנמ"ר יש מנדט לעשות דברים נוספים".

מימון המליץ למנמ"רים כיצד לפעול לטובת הידוק החיבור למנכ"ל: "יש להבין את העסק, לצד ההבנה הטכנולוגית; יש ליישר קו עם המנכ"ל; לבצע רכש ולתעדף את הפיתוחים; לעסוק בהובלת פרויקטים עסקיים; לפעול בעולם ה-BI ולעשות סגמנטציה; להשתתף בוועדות היגוי ומינהלות; להרחיב את התפקיד ולעשות האצלת סמכויות; לצאת מעמדת הקבלן".

הוא סיים בצטטו את גורו הניהול פיטר דרוקר, שאמר כי "הדבר היחידי שאנו יודעים על העתיד הוא שהוא יהיה שונה".

אריה עמית, סמנכ"ל בכיר לייעוץ אסטרטגי, נס ישראל, אמר כי ניתן להתבונן על תפקיד המנמ"ר מזוויות שונות. "למנמ"ר יש הגדרות רבות, אך תמיד הוא מנהל מערכות מידע ולא מנהל טכנולוגיה. בסופו של דבר, אנו עוסקים באינפורמציה, עם הרבה דברים נוספים, מגוון תפקידים ומשימות", אמר עמית.

לדבריו, "בעבר הרחוק הקשר בין הפתרונות העסקיים והטכנולוגיים היה רופף ועם הזמן זה התחבר". הוא ציטט מחקר שהעלה, כי אנשי ה-IT מאמינים שהם תורמים לביזנס ברמה הטכנולוגית, יותר מכפי שתופסים אותם אנשי הביזנס.

על המנמ"ר, אמר עמית, "לאפשר תפעול מסודר וזמין של ה-IT בארגון, כמו שהחשמל דולק. רמה מעל, יש לתמוך ביעדים העסקיים המונעים על ידי ה-IT. יש לספק לארגון היבטי חדשנות להתייעלות תהליכית. היעד הסופי הוא ליצור הלימה בין האסטרטגיה העסקית לאסטרטגיית המנמ"ר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים