רונית קריספין, יועצת לניהול סיכונים: "חברות צריכות לבצע ניהול סיכונים לא רק כשאומרים להן לעשות זאת"

"חברות צריכות להבין, כי משבר הוא אינו אירוע חריג, אלא אנחנו חשופים אליו בכל רגע נתון, ומה שיעשה את ההבדל הוא איך אנחנו מבצעים את ניהול הסיכונים. היעדר ניהול סיכונים נכון יכול להוביל לאסון", כך אמרה קריספין, יועצת לניהול סיכונים ומשברים ומבקרת פנים ממשרד 1Risk 1Solution, במסלול העסקים של כנס CyberSec 2012 שנערך אתמול (ב') ● יוסי פישר, דירקטור מכירות למזרח התיכון ב-SafeNet: "יש הרבה סוגים של מתקפות ורק אמת אחת: אין מקום שיש בו בני אדם שהוא לא חשוף להתקפות"

"חברות צריכות לבצע ניהול סיכונים לא רק כשאומרים להן לעשות זאת, אלא באופן תקופתי. הן צריכות להבין, כי משבר הוא אינו אירוע חריג, אלא אנחנו חשופים אליו בכל רגע נתון, ומה שיעשה את ההבדל הוא איך אנחנו מבצעים את ניהול הסיכונים. היעדר ניהול סיכונים נכון יכול להוביל לאסון, כשלפעמים אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה", כך אמרה רונית קריספין, יועצת לניהול סיכונים ומשברים ומבקרת פנים ממשרד 1Risk 1Solution, במסלול העסקים של כנס CyberSec 2012 שנערך אתמול (ב'), באולם האירועים אבניו בקרית שדה התעופה בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריה, אסור לחברות להיות מופתעות. "זה צריך להטריד אותנו שיש עוד חברות שמופתעות ממשברים ומכך שמתקיפים אותן. צריך להבין שתוקפים אותנו כל הזמן ולפעמים מצליחים ולפעמים לא, והשאלה היא איך אנחנו מתכוננים לכך", היא אמרה.

אפרים אקרלינג, סמנכ"ל ומנהל אגף מערכות מידע באליהו חברה לביטוח, הציג במסלול העסקים את ההתכוננות של החברה למשבר שיכול להתרחש עקב התקפת סייבר. "בחברת ביטוח יש כספים של לקוחות ואנחנו צריכים לשמור היטב על המידע של הלקוחות בהתאם לחבות העסקית ולרגולציה".

לדבריו, "כל פתרון שאני מאמץ עבור אליהו צריך לתמוך בעסקים של החברה ואני מנסה למצוא דברים קיימים ולא להמציא דברים חדשים".

אפרים אקרלינג, סמנכ"ל ומנהל אגף מערכות מידע באליהו חברה לביטוח. צילום: קובי קנטור"אנחנו מחויבים להמשכיות עסקית, והמשכיות עסקית זה לא רק טכנולוגיה או שירות, זה גם פיזי, מה קורה כשבית אליהו מפסיק לעבוד. יש לנו אתר חירום עם רפליקציה מלאה, כולל חומרה ותוכנה, הכל כפול ובשרידות מלאה. אנחנו גם משתמשים במספר חברות שמנסות לפרוץ למערכת שלנו ומספקות דו"חות כדי שנדע מה צריך לתקן ומה לבדוק".

יוסי פישר, דירקטור מכירות למזרח התיכון ב-SafeNet, הזכיר את החשיבות של הגורם האנושי, והסביר מדוע חשוב להצפין את המידע בעסק.

לדבריו, "יש הרבה סוגים של מתקפות ורק אמת אחת: אין מקום שיש בו בני אדם שהוא לא חשוף להתקפות. צריך לחשוב על מה שקורה אחרי. מה יקרה אחרי שפורצים וגונבים מאיתנו את המידע. לנו הרי חשוב שהמידע שייצא החוצה לא יהיה שמיש, והדרך היחידה היא להצפין את המידע במרכז הנתונים, וזה מה שאנחנו עושים, הצפנות בסביבות מורכבות שכוללות מכונות וירטואליות, חיבורי רשתות מורכבים ורשתות גדולות", אמר פישר.

יוסי פישר, דירקטור מכירות למזרח התיכון ב-SafeNet. צילום: קובי קנטורפישר סיכם באומרו, כי "כשמסתכלים על הנושא בעיניים פקוחות לומדים שאפשר להתמודד עם הדברים האלה, ואז זה כבר לא כל כך מפחיד".

ברוך טי, מנהל אזורי בכיר לאזור המזרח התיכון ואפריקה בתופין מערכות, הציג את הפתרון שמציעה החברה שלו לסתימת חורים שנובעים מחוקים שונים שפוערים ערוצי מעבר בפיירוול.

"פיירול הוא כמו גבינה שהחורים בה הולכים ומתרחבים, וכשחורים מתרחבים נכנסים מזיקים. פותחים יותר מדי ערוצים, יש עוד ועוד חוקים, ויש חוקים מוצללים שלא ממוקמים היטב ויש גם חוקים שלא נמצאים יותר בשימוש ושכחו למחוק אותם", אמר טי.

ברוך טי, מנהל אזורי בכיר לאזור המזרח התיכון ואפריקה בתופין מערכות. צילום: קובי קנטורלדבריו, "אנחנו רוצים לדעת מה החורים וכך להגביר את האבטחה שלנו, כי אנחנו יודעים איפה החורים ואיך לסתום, או לפחות להקטין אותם. אנחנו מאפשרים לכם לקבל תמונה של כל הרשת שלכם, כולל כל החיבורים, הממשקים ונקודות האבטחה. אנחנו יכולים לספר לכם על כל שינוי שקורה, וגם מי ניגש, מתי ניגש ואפילו מאיזה ממשק".

מיכאל מומצ'ונלו, ה-CTO של Light Cyber, אמר כי "המשפט דע את האויב ודע את עצמך ולא תובס גם במאה קרבות, מייצג את האמונה שלנו, לפיה הדרך להתמודדות עם האיומים של השנתיים האחרונות היא זיהוי המתקפות כשהן מתרחשות ברשת שלנו".

הוא הוסיף, כי "אנחנו מציעים ניתוח אוטומטי שמטרתו למצוא את כל המחטים בערמות השחת. האם אתם מכירים את מבנה הרשת? את כל השרתים ומי משתמש בהם? מהן המערכות הקריטיות ומהן השגרות להתחברות מהבית? ומה קורה אם מזהים גניבת מידע?".

מיכאל מומצ'ונלו, ה-CTO של Light Cyber. צילום: קובי קנטורלדבריו, "אנחנו צריכים להגיע למצב של עליונות ידע, ואסור לוותר על כך למרות הקשיים, כי ידע הוא כוח והוא עוזר לזהות תקיפות ולהתמודד עם האיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים