FBI: המתקפות המקוונות הופכות לאיום הטרור החמור ביותר

ההאקרים יעקפו בעתיד את הטרוריסטים ויהפכו לאיום המשמעותי ביותר על הביטחון הלאומי בארצות הברית - אמר מנהל ה-FBI, רוברט מילר, בדיון בוועדה של הסנאט האמריקני ● מנהל המודיעין הארצי האמריקאי, ג'יימס קלפר, ציין כי האבטחה המקוונת ניצבת כבר במקום גבוה בסדר העדיפויות של הביטחון הלאומי, לצד הלוחמה בטרור, המעקב אחר כלי נשק והריגול הנגדי ● עוד ציין קלפר, כי המתקפות שמקורן בסין וברוסיה הן עדיין האיום המשמעותי ביותר, לפחות בכל הקשור למתקפות שמנוהלות על ידי מדינות, אך בשנים האחרונות גברו גם "התחכום והמורכבות" של המתקפות המקוונות מצד איראן

המתקפות המקוונות כנגד סוכנויות הממשל וחברות עסקיות בארצות הברית נמצאות במגמת עלייה, ובעתיד יעקפו האיומים המקוונים את מתקפות הטרור ויהפכו לסיכון המשמעותי ביותר בארצות הברית – על פי דברים שאמרו בכירים בקהיליית המודיעין בדיון פתוח שנערך ביום ג' בוועדת המודיעין של הסנאט האמריקני.

"עצירת טרוריסטים נמצאת כיום בראש סדר העדיפויות", אמר רוברט מילר, מנהל ה-FBI. "אולם בעתיד, יהפכו האיומים המקוונים לאיומים המשמעותיים ביותר על הביטחון הלאומי. היום עדיין לא מדובר בהכרח באיום מספר אחד, אבל בעתיד זה יקרה".

הדיון הפתוח של ועדת המודיעין נערך אחת לשנה ומוקדש לסקירת האיומים מרחבי העולם על הביטחון הלאומי של ארצות הברית. בדיון שנערך השנה השתתפו מילר, מנהל המודיעין הארצי ג'יימס קלפר וראש ה-CIA דייוויד פטראוס. בדיון הפתוח שנערך ביום ג' הוגשה סקירה כללית ביחס לאיומים על ארצות הברית, בעוד שתדרוך מפורט יותר נערך בדלתיים סגורות בקונגרס האמריקני.

בקונגרס מגלים כיום עניין רב באבטחה מקוונת, כאשר הן בבית הנבחרים והן בסנאט מקדמים חוקים להסדרת הנושא. בוועדה של בית הנבחרים לביטחון פנים דנו ביום ד' בחוקים להסדרת האבטחה המקוונת, בעוד שבסנאט מקדמים הצעת חוק מקיפה לאבטחה מקוונת שתוגש בהמשך החודש, אם כי בענף העלו חששות שמדובר בהצעה יקרה מדי. בוועדה של הסנאט לביטחון פנים ציינו כי יתכן שבשל ההסתייגויות יידחה הדיון בהצעת החוק במספר חודשים.

קלפר ציין, כי האבטחה המקוונת ניצבת כבר במקום גבוה בסדר העדיפויות של הביטחון הלאומי, לצד הלוחמה בטרור, המעקב אחר כלי נשק והריגול הנגדי. "בשנה האחרונה היינו עדים לעלייה במספר ובתחכום של המתקפות המקוונות, הן בתחומי המדינה והן מחוצה לה" אמר קלפר. האתגרים המשמעותיים ביותר, על פי קלפר, נובעים מהקושי להשיג התראה מוקדמת שניתן לפעול על פיה. הוא הזהיר כי "חדירות רבות לרשתות בארצות הברית כלל אינן מתגלות", ובין השאר משתפים אנשי הממשל מידע עם חברות אבטחה מהמגזר הפרטי בניסיון להתמודד עם אתגרים אלה.

עוד ציין קלפר, כי המתקפות שמקורן בסין וברוסיה הן עדיין האיום המשמעותי ביותר, לפחות בכל הקשור למתקפות שמנוהלות על ידי מדינות, אך בשנים האחרונות גברו גם "התחכום והמורכבות" של המתקפות המקוונות מצד איראן.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טכנאי

    בהחלט מפחיד מה שקורה פה ...צריך לשנות את תפיסת העולם לגבי התקפות סייבר ולתת לזה יותר מחשבה . ללכת בכיוון העתיד ולא להתפשר .

אירועים קרובים