מתקפת ההאקרים נמשכת: אתר ynet הותקף ונחסם

ימים אחדים לאחר שאתרי בתי החולים שיבא ואסותא ואתר הארץ הותקפו הגיע תורו של אתר החדשות הפופלארי, שהותקף היום (ב') לפנות צהריים, ובמשך כמה דקות לא היה זמין לגלישה ● כמו באתרים אחרים שהותקפו, גם הפעם המתקפה הייתה מסוג DDoS, מתקפת מניעת שירות מבוזרת, שמטרתה לגרום לעומס חריג על המערכות - וכך להפילן ● ב-ynet העריכו שהמתקפה בוצעה על ידי האקרים סעודים, וזאת למרות שאף קבוצת האקרים לא לקחה אחריות על הפעולה

המלחמה הקיברנטית נמשכת במלוא עוזה. ימים אחדים לאחר שאתרי בתי החולים שיבא ואסותא ואתר הארץ הותקפו, הגיע תורו של אתר החדשות ynet. האתר הותקף היום (ב') לפנות צהריים, ובמשך כמה דקות לא היה זמין לגלישה. כמו באתרים אחרים שהותקפו, גם הפעם המתקפה הייתה מסוג DDoS (ר"ת של Distributed Denial of Service), מתקפת מניעת שירות מבוזרת, שמטרתה לגרום לעומס חריג על המערכות – וכך להפילן.

ב-ynet העריכו שהמתקפה בוצעה על ידי האקרים סעודים, וזאת למרות שאף קבוצת האקרים לא לקחה אחריות על הפעולה. הם ציינו, כי האתר לא נפל אלא נחסם לכניסה לחלק מן הגולשים. על פי אנשי האתר, הוא היה שרוי במתקפות בשבועות האחרונים, שזוהו ונהדפו.

מ-ynet נמסר בתגובה, כי "מדובר במתקפת ענק, ככל הנראה של האקרים סעודים, שנוטרלה תוך דקות ספורות בזכות מערכות ההגנה של ynet".

באתר הארץ הגיבו בהומור לתקיפה שכוונה נגד אתר ynet וכתבו על עמוד הפייסבוק של ynet: "בתור מי שחווה מתקפת האקרים בשבוע שעבר, אנחנו נותנים ל-ynet לייק הזדהות ומזכירים: היינו שם קודם :)".

בשבוע שעבר פרצו האקרים פרו-פלסטיניים לאתרים של גופים מרכזיים בישראל – בתי חולים, אמצעי תקשורת, מוסדות תרבות וחברת דן. בין האתרים שקרסו, כאמור, האתר של בית החולים אסותא, האתר של בית החולים שיבא, אתרי קבוצת הארץ והאתרים של ישראל היום, דן, פסטיבל ישראל והסינמטק.

לפני כשבועיים הבטיחה קבוצת האקרים פרו-פלסטינים המכנה את עצמה "סיוט" שתפיל אתרים ישראליים, והפילה את אתר אל-על ואתר הבורסה לניירות ערך. כמה שעות באותו יום הותקפו האתרים של קבוצת הבנק הבינלאומי – אתר האינטרנט של הבנק הבינלאומי ואתרי האינטרנט של בנק מסד ובנק אוצר החייל, שבבעלותו.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    מה שההאקרים לא מבינים הוא שאם מפילים את אתר Ynet זה רק תורם למדינה

אירועים קרובים