סקירה: ThinkPad Tablet של לנובו

בעוד שכל הטאבלטים שמכוונים לשוק הצרכני מנסים להיות יפים ודקים, הטאבלט של לנובו נראה עבה, קשיח ואפילו מרובע משהו ● זה לא שאי אפשר להשתמש בטאבלט הזה לשימושים צרכניים, כמו בכל טאבלט אחר, אבל הוא לא מכוון לשם, אלא לאנשי עבודה ומעשה שרוצים להשתמש בטאבלט כשהם יוצאים לשטח ● ציון סופי: 80

קשה מאוד שלא להבין שהטאבלט החדש של לנובו (Lenovo), ה-ThinkPad Tablet, מיועד לשוק העסקי. זה לא רק בגלל שהמותג ThinkPad, שמלווה את החברה עוד מימיה כחטיבת המיחשוב של יבמ (IBM), מופיע בכל פינה אפשרית, זה גם המבנה הפיזי.

בעוד שכל הטאבלטים שמכוונים לשוק הצרכני מנסים להיות יפים ודקים, הטאבלט של לנובו נראה עבה, קשיח ואפילו מרובע משהו. כשרואים גם את הכפתורים שנמצאים בתחתיתו, ואת החרט שמסתתר בחלק העליון של החריץ שלו, מבינים היטב את הכיוון. זה לא שאי אפשר להשתמש בטאבלט הזה לשימושים צרכניים, כמו בכל טאבלט אחר, אבל הוא לא מכוון לשם, אלא לאנשי עבודה ומעשה שרוצים להשתמש בטאבלט כשהם יוצאים לשטח.

אחד ההיבטים הבולטים של המכשיר הזה הוא השילוב של כפתורים פיזיים. בטאבלטים לשוק הצרכני החליטו לוותר על כפתורי חומרה לטובת כפתורי תוכנה בלבד? בלנובו לא מצאו סיבה לעשות זאת, וכנראה שהם צודקים מבחינת נקודת המבט שלהם והמיצוב של הטאבלט המסוים הזה. עם זאת, השימושים הרבה יותר ממוקדים: דף ראשי, חזרה לדף/היישום הקודם, פתיחת הדפדפן המקורי של אנדרואיד (Android) ומניעת/אפשור סיבוב התצוגה. את הכפתור האחרון כמעט ולא מוצאים בטאבלטים לשוק הצרכני, אבל בתחום העסקי אפשר לומר שהוא חובה. תארו לעצמכם שאתם מעבירים מצגת כזו או אחרת, ואז פתאום עם הזזת הטאבלט התצוגה מתחילה להסתובב ולשגע. מי בדיוק צריך את זה?

החרט התגלה כמדויק וקל לשימוש. הוא התגלה כשימושי במיוחד להכנת תרשימים מהירים או כתיבת פתקים ביישומים תומכים – במקום להפעיל את המקלדת הווירטואלית ולהסתבך עם מקשי המגע, פשוט פותחים יישום כמו Evernote ומשרבטים במהירות כמה מילים. ועוד נקודה שקשורה לחרט: הוותיקים שבין המשתמשים הפוטנציאליים עוד זוכרים את הימים בהם את ה-PDA היו מפעילים רק עם חרט. מי שפעם השתמש בחרט יגלה שאחרי קצת תרגול חוזר, אפילו קל יותר "להקליד" בעזרתו במקום באצבעות. שאלה של הרגל.

חיבורים
עוד היבטים פיזיים בולטים בטאבלט מתגלים כשמסתכלים באזור החריצים והחיבורים שלו. בין שאר החיבורים מוצאים כניסת USB בגודל רגיל וחריץ לכרטיס SD בגודל מלא. ברגע הראשון אולי קצת קשה להבין מה "עסקי" בהחלטה להשתמש ביציאות הללו, אבל רגע אחר כך זה כבר ברור: אם צריך להחליף כרטיס זיכרון בשטח, האם אתם בטוחים שאתם רוצים להתחיל להתעסק עם כרטיס בגודל מיקרו?

יציאת ה-USB בגודל מלא מאפשרת לא רק לחבר התקן זיכרון חיצוני בקלות, אלא גם לחיבור קליל של אביזרים נלווים כגון תחנת עגינה – ואפילו מקלדת.

תוכנה ויישומים
מבחינת תוכנה השקיעה לנובו בשינוי קליל של הממשק הסטנדרטי, שבא לידי ביטוי ביישום הפעלה מהירה שממוקם במסך הראשי ומכונה Launch Zone. הוא מאפשר גישה זריזה לדואר אלקטרוני, לדפדפן, לצפייה בסרטונים, האזנה למוזיקה ולקריאה.

יש גם יישום מוצלח לריכוז הודעות, בין אם מדובר בדואר אלקטרוני או בהודעות מרשתות חברתיות. היישום נעים לעין והוא מונע את הצורך להשתמש ביישומים נפרדים עבור כל תחום, אם כל מה שרוצים לעשות זה אכן לקרוא ולהגיב. מבחינת יישומים עסקיים אפשר לציין את זה של סיטריקס (Citrix) שמאפשר להתחבר ליישומים ולשולחנות עבודה עסקיים וירטואליים מרחוק. החברה אפילו הטמיעה בטאבלט יישום מבית Absolute Software, שכמו במקרה של המחשבים הניידים העסקיים הרגילים של החברה, מאפשר מעקב אחרי הטאבלט במקרה של אובדן או גניבה, כולל אפשרויות למחיקת מידע והקפאת המכשיר.

מבחינת שימושיות, הטאבלט, מעבר למשקלו הכבד יחסית (730 גרם), נוח לשימוש. המבנה שלו מספק הרגשה של אמינות, והוא יושב טוב בידיים. המסך שלו, עם רזולוציה של 1,280×800, הוא מסך IPS שמצופה בזכוכית גרילה שאמורה לשמור עליו משריטות ולכלוך.

זכרון וביצועים
הטאבלט מגיב בדרך כלל היטב, בדיוק כפי שאפשר לצפות ממכשיר שמצויד במעבד Tegra כפול ליבה של Nvidia במהירות 1 ג'יגה הרץ. הדגם שאנו בדקנו כולל 16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, מעבר ל-1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, והוא תומך ב-3G, במקביל לחיבורים האלחוטיים בדמות בלוטות', GPS ו-WiFi. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 3.1 (ולא, לא ניתן יהיה לשדרג אותה לגרסה 4.0).

בבדיקות שלנו התגלה, כי המכשיר עובד היטב בכל הקשור לשימושי אינטרנט: חלק, מהיר, פותח עמודים מהר ומגיב היטב להגדלה והקטנה של עמודים. גם במבחנים אחרים הוא הוכיח את עצמו כטאבלט מוצלח, ובלנובו כנראה הצליחו לחבר היטב בין מערכת ההפעלה לחומרה שלו – ולחלץ מהם את המיטב.

בחברה מציינים זמן סוללה של 8.7 שעות עם חיבור אלחוטי פעיל. אבל כשאנחנו ביצענו את הבדיקה במצב "טיסה", הגענו לקצת פחות מ-5 שעות, וזה זמן לא רע בכלל עבור הבדיקה הזו.

תג המחיר הרשמי של הטאבלט עומד על 3,099 שקלים, כלומר בשורת המחיר העליונה, אך עבור משתמשים עסקיים שמחפשים טאבלט שישרת אותם היטב גם בשטח, אין לו כמעט תחרות. ניתן גם להוסיף ערכת מעטפת שכוללת מקלדת וידית שליטה בסגנון ה-ThinkPad הישן תמורת 450 שקלים. המקלדת פשוט נהדרת ומזכירה את המקלדות שמוצאים בקו מחשבי ה-Edge של החברה. לגבי ידית השליטה: צריך הרבה כיוון ותרגול כדי ללמוד להשתמש בה היטב.

ציון סופי: 80

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים