RSA: מספר הונאות הפישינג יותר מהוכפל; ההפסדים מהן הגיעו למיליארד דולרים בשנה

במחצית הראשונה של 2011 נרשמו ברחבי העולם יותר מ-115 אלף מתקפות פישינג - כמעט כמו ב-2010 כולה ויותר מפי שניים מאלה שאירעו במחצית הראשונה שלה ● השירות למניעת הונאות ברשת של RSA הגיע לציון דרך במאבק נגד עבריינות ברשת כאשר סיכל את התקיפה המקוונת החצי מיליון

זהירות - Darkhotel. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מספר הונאות הפישינג בעולם במחצית הראשונה של 2011 עמד על 115,472 – נתון המשקף גידול של יותר מכפליים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז הגיע מספרן ל-48,244, כך עולה מנתונים שפרסמה RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC. הנתון שנרשם בחציון הראשון של 2011 קטן במעט מזה שנרשם ב-2010 כולה. עוד עולה מהנתונים, כי ההפסדים הכספיים שנגרמו ברחבי העולם בגין הונאות פישינג בתקופה של 12 החודשים ממחצית 2010 עד מחצית 2011 הגיעו לכמעט מיליארד דולרים, כאשר יותר משליש מהם נגרמו לארגונים בארצות הברית ובבריטניה.

"כל שעה שבה תקיפת פישינג נשארת פעילה גובה מחיר כבד מהארגון שנבחר כיעד להונאה, כמו בנק או סוחר מקוון", אמרה אביבה ליטן, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בגרטנר (Gartner). לדבריה, "איתור הונאות רשת וחסימת שירותים הוכחה כדרך לקצר באופן משמעותי את תוחלת חייהן של התקיפות ולצמצם את ההפצה וההתחזקות של התוכנות הזדוניות המשמשות בדרך כלל בתקיפות כאלה, כדי להדביק משתמשי קצה ולאסוף מידע כמו הרשאות כניסה ונתונים רגישים אחרים".

לפי הנתונים שפרסמה קבוצת המאבק בפישינג, למרות הגידול במספר תקיפות הפישינג בעולם, זמן הפעילות החציוני של אתר פישינג התקצר בין מחצית 2010 למחצית 2011 ביותר מ-22% – מ-13 שעות ו-42 דקות ל-10 שעות ו-44 דקות.

"כמות התקפות הפישינג הגיעה לרמות של מגיפה עולמית. הן משפיעות על עסקים ועל צרכנים כאחד, אשר מפסידים מיליארדי דולרים לעברייני הרשת", אמר פיטר קסידי, מזכיר הקבוצה. "ועדיין", הוסיף, "הבנקאות המקוונת והמסחר האלקטרוני ממשיכים לשגשג כמעט בכל פינה בעולם. התעשייה והממשלות השונות משתפות פעולה במאבק בתקיפות ומוצאות דרכים חדשניות למנף בהצלחה טכנולוגיות, שיתוף במודיעין וקשרים הדדיים כדי לזהות תקיפות פישינג ולסכל אותן במהירות רבה מאשר בעבר. עובדה זו עוזרת לצמצם את יעילות ההתקפות ולהקטין את היקף ההשפעות האפשריות שלהן".

RSA מסרה, כי ה-FraudAction שלה – שירות מסחרי למניעת הונאות ברשת – הגיע לציון דרך במאבק נגד עבריינות מקוונת כאשר סיכל את התקיפה המקוונת החצי מיליון. "בכך מנעה החברה הפסדים אפשריים בשיעור של 7.5 מיליארד דולרים בגין הונאות רשת", על פי RSA. השירות פועל באופן פרו-אקטיבי ומגן על לקוחות מגזרי הבנקאות והקמעונות המקוונת מפני תקיפות טרויאניות, תרמיות פישינג ו-"פארמינג" (גניבת זהויות). הוא פעיל מסביב לשעון ומבצע מעקב ואיתור של הונאות מקוונות, התראות ודיווח בזמן אמת, זיהוי פלילי ופרישת אמצעי הגנה, כמו גם חסימה וסגירה של אתרי תקיפה.

בלב שירות ה-RSA FraudAction עומד מרכז הפיקוד ללוחמה בהונאות מקוונות (AFCC), שממוקם במרכז המצוינות החדש של EMC בהרצליה. במרכז מועסקים יותר מ-130 אנליסטים לתחום ההונאות, שסוגרים אתרי נוכלות והונאה, פורסים אמצעי הגנה ומנהלים עבודת זיהוי פלילי נרחבת, במטרה לעצור עברייני רשת ולמנוע תקיפות עתידיות. ל-AFCC יש רשת מבוססת של עשרות ספקי אינטרנט ויותר מ-13 אלף תשתיות אירוח ברחבי העולם, והוא מספק תמיכה של תרגום רב-לשוני בכמעט 200 שפות, כדי לשפר את היכולת לאתר, לחסום ולסגור אתרים בהיקף כלל עולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים