בית התוכנה קומיוניטק הקים מרכז פיתוח לנשים חרדיות

המרכז מעסיק נשים חרדיות שסיימו את לימודיהן הגבוהים במכון לוסטיג במקצועות ההיי-טק והתוכנה ● כרגע מועסקות בו 10 נשים, אולם קומיוניטק מתכוונת להרחיב את הפעילות ולהפכה לעבודה במתוכנת חממה טכנולוגית לכל דבר

בית התוכנה קומיוניטק חנך באחרונה מרכז פיתוח המעסיק נשים חרדיות שסיימו את לימודיהן הגבוהים במכון לוסטיג במקצועות ההיי-טק והתוכנה. מרכז הפיתוח פועל בין כתלי המכון ומשמש כמקור להגברת שיתוף הפעולה בין התעשייה לאקדמיה, תוך כדי הלימודים וגם אחריהם.

הנשים, שמתקבלות לאחר מיון והכשרה מתאימה, משולבות בפעילות של בית התוכנה המתמחה בהסבות של מערכות לסביבת מיחשוב ענן, בהן מערכות Power Builder. מדובר באחד ממחוללי היישומים הוותיקים ביותר שיישם את מתודולוגיית פיתוח מונחה עצמים, שפותחה בזמנו על ידי סייבייס (Sybase). על מנת לעמוד בביקוש הרב להסבות סביבות הפיתוח לענן החליטה קומיוניטק להעסיק את הנשים, בוגרות תואר ראשון, בעבודות הפיתוח בתוך המכון, שבו הן למדו ובו הן יכולות לתפקד בצורה חופשית, בהתאם לצרכיהן.

בוגרות מכון לוסטיג של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה (JCT, המוכר גם כמכון לב) מסיימות את התואר האקדמי בפרויקט מתקדם הנעשה בשיתוף תעשיית ההיי-טק ומערכות המידע, ולאחר מכן יכולות להשתלב בה.

קומיוניטק השקיעה בהקמת מרכז הפיתוח עשרות אלפי שקלים. כבר עתה מועסקות בו 10 בוגרות מצטיינות של המכון, במשרה מלאה ובתנאים זהים ליתר העובדים בשוק. בית התוכנה מתכוון להרחיב את הפעילות ולהפכה לעבודה במתוכנת חממה טכנולוגית לכל דבר.

ניצן מירב, מנכ"ל קומיוניטק, אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים ש-"עד היום, נשים חרדיות השתלבו בעולם ההיי-טק בעיקר בתפקידים זוטרים, ובמקרים רבים לא זכו לקידום ראוי. המטרה שלנו בפרויקט זה היא לשבור את המעגל הזה ולהעניק לבוגרות, כבר בשנה הראשונה שלהן בתעשייה, מסלול שינסוך בהן ביטחון עצמי ויכולת להצליח הרבה יותר בהמשך, אצלנו או בכל מקום אחר". לדבריו, "הן באות ללא ניסיון ונזרקות למים עם מעט מאוד מרווח של טעות ודרישות גבוהות מאוד. הדבר מוכיח את עצמו".

חברת קומיוניטק עוסקת בפיתוח פרויקטים בתחומי הווב ומיחשוב הענן, ופיתחה טכנולוגיה לביצוע פרויקטים מורכבים בסביבות אלה. בין לקוחותיה נמנות חברות רבות, בהן מיקרוסופט (Microsoft), נתיבי איילון, מנורה, הפניקס וכלל ביטוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים