גבי זודיק, מעבדות יבמ: "ככל שהולכים יותר ל-SaaS העליות אמנם יורדות – אבל מקבלים מוצר כמות שהוא"

"באמצע יש טווח, ואליו אנו מכוונים", אמר זודיק - מנהל מחלקת תוכנה ושירותים במעבדות הענק הכחול בחיפה, במסלול ה-ISV שנערך במסגרת כנס SaasCon ● גלעד פארן-ניסני, מייסד פורטיקור: "בענן יש את כל בעיות האבטחה הישנות, אך גם משפחה שלמה של בעיות חדשות" ● איתמר הבר, Xeround: "כשלא משתמשים במשאבים, רוצים לסגור אותם - בדיוק כמו חשמל" ● שי ינאי מ-Quest Software הציג את שאלת ניטור הביצועים ב-Azure

23/11/2011 15:54

"בעולם של התקנה מקומית יש הרבה גמישות אבל גם הרבה עלויות. ככל שהולכים יותר לכיוון של תוכנה כשירות (SaaS), העליות אמנם יורדות – אבל מקבלים מוצר כמות שהוא. באמצע יש טווח, ואליו אנו מכוונים", כך אמר גבי זודיק, מנהל מחלקת תוכנה ושירותים במעבדות יבמ (IBM) בחיפה. זודיק אמר את הדברים במסלול ה-ISV שנערך במסגרת כנס SaasCon. האירוע, שהתקיים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, נערך ביום ה' האחרון בהפקת אנשים ומחשבים.

זודיק הציג את IBM Workload Deployer (או בקיצור: IWD) – מוצר אפליינס שלדבריו "עושה חיים קלים למשתמשים במשאבי הענן". הוא סיפר, כי לאחר מחקר משותף עם לקוחות, הסתבר ליבמ שהלקוחות משקיעים משאבים רבים בניהול התווכה – השכבות שמעל הווירטואליזציה. "אנחנו מדברים במושגי האפליקציה – כמה משתמשים ומהו ה-SLA. זה מה שאנחנו רוצים לדעת ועל בסיס המידע הזה, ננהל לכם את הענן".

גלעד פארן-ניסני, מייסד פורטיקור (Porticor), אמר במסלול כי "בענן יש את כל בעיות האבטחה הישנות, שהיו קימות גם בדטה-סנטר. אסור להתעלם מהן. עם זאת, יש גם משפחה שלמה של בעיות חדשות שהן או ייחודיות לענן או שהחשיבות שלהן עלתה כשמדובר בענן. אחד האתגרים הוא שהלקוחות מתחילים להתרגל לכך שבענן – ציבורי או פרטי – אתה יכול לקבל הכל בתוך דקות. צריך להגיע לפתרון אבטחה שמתאים לזמני הענן. היום אפשר לבדוק מקרים של לקוחות שצריכים לעמוד בתקנים בענן וזה הופך לאפשרי גם בעבור מידע רגיש".

גלעד פארן-ניסני, מייסד פורטיקור. צילום: ניב קנטורפורטיקור, המתמחה באבטחה בענן – ניהול מפתחות והצפנה, הגיעה השנה לרשימת 15 הסטארט-אפים המובילים באתגר השנתי של ענן אמזון (Amazon). לדברי פארן-ניסני, "היום כבר אפשר לבדוק בענן מקרים של לקוחות שצריכים לעמוד בתקנים וזה הופך לאפשרי גם בעבור מידע רגיש". הוא הציג סיפור לקוח של חברת ייעוץ, אחת מחמש הגדולות בארה"ב, שהמסמכים שמשתפים ביניהם העובדים בה נוגעים לפיננסים של הלקוחות. "אמנם לא מדובר בחשבון הבנק עצמו, אבל מתחילים לראות מעבר של מידע שלפני שנה או שנה וחצי היו אומרים שהוא רגיש מדי עבור הענן", סיכם פארן ניסני.

איתמר הבר, סמנכ"ל התפעול והפתרונות של Xeround. צילום: ניב קנטוראיתמר הבר, סמנכ"ל התפעול והפתרונות של Xeround, הציג את האתגרים שיש כשלוקחים מוצר תוכנה ומביאים אותו לכיוון הענן, תוך התמקדות בבסיסי הנתונים. "בסיס הנתונים הוא קריטי לפעילות של האפליקציה וכשמדברים על הענן יש אתגרים, כמו זמינות, יכולת גידול וגם יכולת קיטון – כי בענן הכל עולה כסף. כשלא משתמשים במשאבים, רוצים לסגור אותם – בדיוק כמו חשמל".

בהתייחס לפתרונות פלטפורמה כשירות (PaaS), הדגיש הבר, כי "פלטפורמות מתרכזות ביישום, אבל לא נועדו לענות על צרכי בסיס הנתונים. בדרך כלל כשמגיעים לבסיס הנתונים – אתם לבד". לדבריו, הגישה הנפוצה כיום לבניית בסיס נתונים בענן היא גישת "עשה זאת בעצמך", שהיא זולה ומיידית, אך כוללת כמה בעיות. הבר הציג את האפשרות של בסיס נתונים כשירות שמציעה Xeround, המספקת לדבריו פשטות בניהול, אוטומטיות וחסכון בהקמה ובתפעול.

שי ינאי, Quest Software. צילום: ניב קנטורשי ינאי מ-Quest Software הציג את שאלת ניטור הביצועים ב-Azure – סביבת הענן של מיקרוסופט (Microsoft). "הבעיה היא שמדובר על מערכת רב שכבתית עם מספר רב של מכונות וירטואליות", אמר. "לשליטה על כמה המערכת מנצלת את המשאבים הקיימים, יש תרגום ישיר – זה עולה לכם כסף. ניצול נכון של משאבי האפליקציה בענן יוריד משמעותית את העלות החודשית של המערכת".

לדבריו, "המידע שקיים ב-Azure הוא מידע גולמי, וקשה להבין איך המערכת מתפקדת לאורך זמן. צריך להפוך את המידע לחזותי ולהסתכל עליו לאורך זמן". לטובת כך, הציג ינאי את מוצר ה-Spotlight On Azure של Quest, ואמר כי מדובר ב-"כלי שמשקף מרמת המחשב הווירטואלי ועד לרמת החשבון הכולל. בנוסף, הוא מציע יכולת התראות על דברים חשובים בתוך האפליקציה ואנליזה פרטנית בבחירת מטריקות ניטור המידע עבור כל מופע של ה-VM".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים