HP פנתה לרשויות באירופה בדרישה לפתוח בחקירה של הגבלים עסקיים נגד אורקל

מדיון שנערך בבית משפט בארצות הברית עולה, כי HP טוענת שאורקל ניצלה שלא כדין את עוצמתה בשוק התוכנה כדי לדחוק את רגליה מפלחים מסוימים בשוק החומרה ● פרקליט מטעם אורקל אמר בדיון, כי HP "פונה לכל רשות של הגבלים עסקיים ברחבי העולם, פשוטו כמשמעו"

HP פנתה לרשויות באירופה בדרישה לחקור אם אורקל (Oracle) ניצלה שלא כדין את עוצמתה בשוק התוכנה כדי לדחוק את רגליה של HP מפלחים מסוימים בשוק החומרה – כך עולה מדברים שאמרו הפרקליטים של שתי החברות בדיון שנערך בבית משפט בארצות הברית.

הדיון, שנערך בבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה, עסק בסכסוך שפרץ בין החברות בעקבות החלטתה של אורקל להפסיק את התמיכה במעבדי איטניום (Itanium) של אינטל (Intel). "הם פונים לכל רשות של הגבלים עסקיים ברחבי העולם, פשוטו כמשמעו, בטענה שאנחנו מנסים לדחוק את רגליהם", אמר דניאל וול, פרקליט מטעם אורקל, ביחס ל-HP.

רוברט קופר, פרקליט מטעם HP, השיב שהפנייה לרשויות באירופה לא קשורה למשפט המתנהל בארצות הברית. "שם חוקרים אם אורקל ניצלה את מעמדה בשוק התוכנה כדי לדחוק את רגלינו משוק החומרה", אמר קופר. הסטטוס של החקירה באירופה אינו ברור.

"HP נוקטת בכל האמצעים כדי להבטיח שאורקל תעמוד בהתחייבויותיה ל-HP וללקוחות המשותפים של שתי החברות", מסר אתמול (ג') מייקל טאקר, דובר HP. לא ניתן היה לקבל תגובה מדוברת אורקל.

במרס התקבלה באורקל החלטה להפסיק את התמיכה במעבדי איטניום בטענה שאינטל הבהירה שמחזור החיים של מעבדים אלה קרב לקיצו ושבכוונתה להתמקד מעתה במעבדי x86. מנגד, HP טענה שההחלטה של אורקל "פוגעת בלקוחות" ונועדה לאלץ אותם לרכוש שרתים של סאן (Sun), שנרכשה על ידי אורקל. ביוני הגישה HP תביעה נגד אורקל לבית המשפט בקליפורניה.

אורקל, מצידה, מאשימה את HP בהונאה, משום שלטענתה, הסיבה היחידה שאינטל ממשיכה להשקיע במעבדי אינטל היא סיכום סודי בינה לבין HP. לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים