בעקבות ההשקה של Kindle Fire: אפל הגישה תביעה מתוקנת נגד אמזון

אפל תיקנה את התביעה שהגישה בחודש מרס על השימוש במונח App Store לתיאור של חנות יישומים באינטרנט ● לדבריה, "באמזון מדגישים את היכולת להוריד יישומים מחנות Amazon AppStore למחשבי הלוח מדגמי Kindle Fire" ● הדיונים בתביעה יחלו רק באוקטובר 2012

אפל (Apple) תיקנה השבוע את כתב התביעה שהגישה נגד אמזון (Amazon), וכעת היא מאשימה את ענקית הסחר האלקטרוני בהפרה של זכויותיה בסימן המסחרי App Store גם בפרסומות החדשות למחשבי הלוח מדגמי Kindle Fire.

"אמזון שינתה את האופן שבו היא משתמשת בסימן המסחרי, וכעת היא משמיטה את הסיומת 'for Android' מהמונח Amazon AppStore, או מדגישה אותה פחות", נכתב בכתב התביעה המתוקן, שהוגש לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה. באפל מייחסים את השינוי להופעתם של מחשבי הלוח מדגמי Kindle Fire, שמכירתם החלה בימים אלה. על פי התביעה, "באמזון מדגישים את היכולת להוריד יישומים מחנות Amazon AppStore למחשבי הלוח מדגמי Kindle Fire".

לכתב התביעה צירפה אפל צילום מסך מאתר אמזון עם פרסומת למכשירי Kindle Fire שבה מופיע המשפט "Amazon Appstore – thousands of popular apps and games". הפרסומת כבר תוקנה וממשפט זה הושמט המונח Amazon Appstore, אך במקומות אחרים בפרסומת עדיין נעשה בו שימוש. "השימוש המתמשך שעושה אמזון שלא כדין בסימן המסחרי App Store גורם נזק לאפל, וכוונתה של אמזון להרחיב את השימוש שהיא עושה שלא כדין במונח זה עלולה לגרום לאפל נזק בלתי הפיך", על פי כתב התביעה.

המאבק המשפטי בין אפל לאמזון החל באמצע חודש מרס, כאשר אפל הגישה תביעה נגד אמזון על פגיעה בזכויותיה בסימן המסחרי App Store. החברה הגישה לרשם הפטנטים והסימנים המסחריים של ארצות הברית בקשה לרישום הסימן המסחרי App Store עוד ב-2008, אך הרישום עדיין לא אושר, בשל התנגדות שהגישה מיקרוסופט (Microsoft).

לטענת מיקרוסופט, מדובר במונח גנרי, ומשום כך – גם חברות אחרות רשאיות לעשות בו שימוש. ממסמכים שפרסם לא מכבר הרשם עולה, כי הדיון בהתנגדות של מיקרוסופט נדחה למועד מאוחר יותר עקב התביעה שהגישה אפל נגד אמזון.

הדיונים בתביעה של אפל נגד אמזון אמורים להיפתח באוקטובר 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים