ניקש ארורה, גוגל: "ישראל היא אחד השווקים המצליחים בעולם מאחר שיש בה הסתכלות טכנולוגית רחבה"

"הסניף הישראלי עשה עבודה נפלאה ואני אוהב להיות פה", אמר ארורה, סגן נשיא בכיר ומנהל עסקים ראשי בגוגל, שעושה בימים אלה בארץ ● הוא נפגש עם נשיא המדינה, שמעון פרס, ועם ראשי המשק הישראלי ● ארורה התייחס בדבריו לגוגל פלוס וטען שהיא לא העתק של פייסבוק ● כמו כן, הוא ציין שגוגל מתמקדת כיום בלקוח ולצד זה - תמשיך להיות חדשנית

"ישראל היא אחד השווקים המצליחים בעולם מאחר שיש בה הסתכלות טכנולוגית רחבה וגלובלית", כך אמר ניקש ארורה, סגן נשיא בכיר ומנהל עסקים ראשי בגוגל (Google), במסיבת עיתונאים שנערכה במלון הילטון בתל אביב.

ארורה הגיע אתמול (ג') לביקור קצר בישראל במסגרת סבב ביקורים שהוא עורך במשרדי החברה באזור. לדבריו, הוא שמח לחזור לישראל. "הפעם האחרונה שהייתי כאן הייתה לפני שש שנים, הסניף הישראלי עשה עבודה נפלאה, בראשותו של מאיר ברנד. אני אוהב להיות פה", אמר. מסיבת העיתונאים נערכה לאחר שמוקדם יותר אתמול בבוקר נפגשו ארורה וברנד עם נשיא המדינה, שמעון פרס, והציגו בפניו את פעילות החברה.

ארורה הצטרף לגוגל ב-2004 והפך להיות סגן נשיא ראשון בחברה מחוץ לארצות הברית. הוא היה אחראי על הקמת סניף המכירות של החברה בישראל ב-2005, וכיום הוא נחשב לאחד הבכירים בענקית החיפוש. בין יתר תפקידיו, ניהל ארורה את פעילותה של גוגל באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

בהמשך דבריו התייחס ארורה לטכנולוגיות ולכיוונים המובילים כיום את העולם הטכנולוגי, ובכלל זה את האינטרנט."הרשת הופך להיות יותר ויותר 'אנשים', והיא יותר חברתית. אנחנו הולכים לכיוון הזה", אמר בהתייחסו לרשתות החברתיות, עולם המובייל ו-Google TV. הוא השיב לטענות נגד גוגל פלוס (+Google), הרשת החברתית של גוגל, שלפיהן היא העתק של פייסבוק (Facebook). לדבריו, "אנחנו לא מנסים להעתיק, אלא לתת עוד היבט של רשת חברתית. זה העולם כיום והפוקוס הוא על הלקוח". ארורה הוסיף, כי "הרשת החברתית שלנו עוד צעירה ואנחנו מאוד גאים בה. אנחנו עושים הכול כדי לעשות את המוצר יותר חברתי, וכך נמשיך".

הוא אף ציין שלצד ההתמקדות בלקוח, גוגל תמשיך להיות חברה חדשנית. "תחת המנהיגות של לארי פייג' אנחנו מתמקדים בלקוח אך במקביל, אנחנו חברה מתוחכמת, וככזו – נמשיך לקדם פילוספיה של חידושים. כך או כך, במקביל, אנחנו חייבים שתהיינה לנו כמה אבני דרך להתמקד בהן".

ארורה התייחס בדבריו גם למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ואמר, כי "החדשנות בטלפונים חכמים רק התגברה בעזרתו". הוא דיבר בנוסף על הטלוויזיה המקוונת, ובכלל זה על Google-TV, ואמר שהיא "תביא לצמיחה בפרסומות וידיאו. אנחנו נוכל לשלוט בהרגלי הצפייה שלנו והפרסום יהפוך יותר ממוקד. אם נצליח להגיע למצב שאני יכול לשלוט במוצר הפרסומי שאני שולח לצופה ולהמשיך לעקוב אחרי ההרגלים שלו כדי לדעת מה לשלוח לו בעתיד – זה יהיה נהדר".

לדברי ארורה, ההבדל בין המושגים Online ו-Offline הולך ומיטשטש. "לא בטוח שהבת שלי מבינה את ההבדל", אמר, "בעוד כמה שנים, הכול יהיה Online. אנחנו באמצע מהפיכה". עם הזמן, לדבריו, "ייטשטש גם ההבדל בין הפורמטים למדיות השונות, כאשר התכנים יותאמו לכל המדיות והמיקוד יהיה בלספק את המידע". ארורה אף דיבר על נושא הפרטיות ברשת ואמר, כי "לגולש יש את הזכות המלאה להישאר אנונימי. יש מספיק שירותים של גוגל, דוגמת שירות המפות, שניתן לעשות בהם שימוש מבלי להזין פרטים. עם זאת, אם הלקוח ימסור מידע, הוא יקבל מפות הרבה יותר רלוונטיות לו. בחלק מהשירותים החדשים אתה חייב לתת מידע מסוים כדי שהם יהיו יעילים עבורך. עליך להחליט באיזה שירות לבחור".

בהמשך היום השתתף ארורה באירוע שאורגן על ידי גוגל שבמהלכו נפגש עם בכירי המשק הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים