ועד ראשי האוניברסיטאות חזר בו מהחלטתו לבטל את הבונוסים לתלמידי מדעי המחשב

פרופ' פאול פייגין, נציג הוועד מסר במהלך דיון בכנסת, כי ההחלטה נתקבלה על רקע הביקורת הציבורית שנמתחה על ההחלטה ● "הוועד שוקל הוספה של מספר מצומצם של מקצועות טכנולוגיים ובתחום מדעי המחשב לרשימת המקצועות המזכים בבונוס עם הקבלה לאוניברסיטה", אמר ● עם זאת, לדבריו, כל אוניברסיטה תהיה רשאית להחליט האם להעניק את הבונוסים או לא

ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) החליט לשקול שוב את החלטתו לבטל את הבונוסים למקצועות מדעי המחשב לסטודנטים שלמדו בבתי הספר התיכוניים את המקצועות הללו ברמה של 4 ו-5 יחידות לימוד. ההחלטה נמסרה בדיון שהתקיים אתמול (ג') בכנסת בעקבות חשיפת אנשים ומחשבים.

בדיון משותף שערכו ועדת המדע והטכנולוגיה ו-ועדת החינוך של הכנסת בנוגע להחלטה הודיע פרופ' פאול פייגין, יושב ראש הצוות הבינאוניברסיטאי למדיניות קבלה לאוניברסיטאות, כי הוועד ישקול בחיוב להחזיר את הבונוסים למדעי המחשב, שבוטלו באופן חד צדדי לפני חצי שנה. זאת, על רקע הביקורת הציבורית שנמתחה על ההחלטה.

לדברי פרופ' פייגין, בחודשים האחרונים נערכו דיונים עם משרד החינוך "ובעקבות כך שוקל הוועד הוספה של מספר מצומצם של מקצועות טכנולוגיים ובתחום מדעי המחשב לרשימת המקצועות המזכים בבונוס עם הקבלה לאוניברסיטה". הוא הסביר זאת בכך שהאוניברסיטאות מתאימות את עצמן לאסטרטגיה של משרד החינוך שלפיה עידוד לימוד מקצועות טכנולוגיים הינו אינטרס לאומי, ויש לקדם אותו.

הוא הדגיש עם זאת, כי כל אוניברסיטה תהיה רשאית להחליט אם להוסיף את הבונוסים הללו או לא. פייגין הגן על מדיניות הבונוסים החדשה של ור"ה. פרופ' פייגין אמר, כי "תפקידנו לדאוג שמי שמסיים שמונה שנות לימוד יידע גיאוגרפיה ומקצועות בסיסיים, ולא צריך לתת על כך בונוסים".

יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ רונית תירוש, בירכה על ההחלטה. "הוועדה רואה חשיבות עצומה בלימודי המדע והטכנולוגיה כיסוד להבנת חיינו ביום יום וכתנאי לפיתוחים מדעיים, טכנולוגיים ותעשייתיים", אמרה. "אנחנו מברכים את משרד החינוך על החלטתו למנף לימודים אלה ולקדמם לחזית ולראש סדר העדיפויות". היא ציינה, כי מאז תוכנית מח"ר 98, שבמסגרתה הוזרמו משאבים רבים לחינוך הטכנולוגי, קיצצה המדינה באופן עקבי בחינוך זה ופגעה ביכולתה הטכנולוגית של מדינת ישראל להתמודד עם איומים שונים. "הצהרתו של ראש הממשלה להקים 'רשות סייבר' מחייבת להחיות באמצעות תקציבים את התכניות שנעצרו, כמו גם תקצוב של התכניות החדשות", הוסיפה ח"כ תירוש.

יושב ראש ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר, אמר ש-"מערכת החינוך צריכה לעבור שינוי דרמטי. רצון, השקעה ומודעות לחשיבות מקצועות המדע והטכנולוגיה הם דברים חשובים ביותר". לדבריו, "צריך להביא לאיזון במערכת ההשכלה הגבוהה. לשם כך העברתי את הצעת חוק 'המועצה להכשרה וחינוך לתעשייה', שתשמש מעין מועצה להשכלה גבוהה למקצועות הטכנולוגיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים