דיווחים: HP שוקלת למכור את פעילות ה-WebOS

עתידה של הפלטפורמה למכשירים ניידים לוט בערפל מאז שהכריז המנכ"ל הקודם של HP, ליאו אפותקר, באוגוסט על כוונתה של החברה להפסיק את הייצור של מכשירי WebOS ● לא ידוע מי הקונה הפוטנציאלי של הפעילות ● ההערכות הן, כי HP תקבל עבור המכירה סכום קטן בהרבה מ-1.2 מיליארד דולרים - הסכום ששילמה לרכישת פאלם, המפתחת של WebOS

HP שוקלת תוכנית למכירת פעילות ה-WebOS בעסקה שתזרים לחברה מאות מיליוני דולרים – כך על פי ידיעה של רויטרס (Reuters), שנסמכת על "מקורות יודעי דבר". לא ידוע מי הקונה הפוטנציאלי, אך ההערכות הן שהמחיר שתקבל HP במסגרת העסקה יהיה נמוך בהרבה מ-1.2 מיליארד דולרים – הסכום שאותו שילמה HP תמורת חברת פאלם (Palm), המפתחת של WebOS.

לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת HP.

עתידה של הפלטפורמה למכשירים ניידים לוט בערפל מאז שהכריז המנכ"ל הקודם של HP, ליאו אפותקר, באוגוסט על כוונתה של החברה להפסיק את הייצור של מכשירי WebOS – כלומר, מחשבי לוח מדגמי TouchPad ומכשירי טלפון שמצוידים במערכת ההפעלה הסלולרית. זאת, במסגרת הכוונה להפוך את החברה מיצרנית של מוצרי אלקטרוניקה שמיועדים לצרכנים פרטיים לספקית של תוכנה ושירותי ייעוץ לחברות עסקיות.

במקביל, הכריזה החברה על הורדה דרסטית של מחירי המכשירים המצוידים ב-WebOS – מה שהפך את המכשירים שנותרו במלאי ללהיטים לרגע. עם זאת, HP לא החליטה סופית באשר לעתידה של הפעילות, נוכח פרישתו של אפותקר ומינויה של מג וויטמן לתפקיד המנכ"לית החדשה של החברה. בזמנו הכריז אפותקר על האפשרות שפעילות המחשבים האישיים תפוצל מ-HP – החלטה שעליה הטילה וויטמן וטו.

אם היו מי שקיוו שוויטמן תחליט להמשיך גם בפעילות של WebOS, נראה שתקוותיהם התבדו. זאת, מאחר שלמרות ההצלחה הקצרה שנחלו מכשירי WebOS במסגרת המבצעים לחיסול המלאי, אם מביטים על התמונה הכוללת, הם מעולם לא זכו להצלחה מסחרית של ממש. המכשירים זכו אמנם לביקורות חיוביות, אך לא הצליחו לכבוש נתח משמעותי בשוק הצפוף של המכשירים הסלולריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים