הכנסת תדון הבוקר בהחלטת האוניברסיטאות לבטל את הבונוסים למקצועות המחשב

ועדת המדע והטכנולוגיה ו-ועדת החינוך של הכנסת ידונו במשותף בהחלטה לבטל את הבונוסים הניתנים לתלמידי תיכון שלומדים את מקצועות המחשב בהיקף של 4 ו-5 יחידות, לקראת לימודיהם האקדמיים ● לטענת גורמים בחינוך הטכנולוגי, הפסקת הבונוסים עלולה להמיט אסון על מערך לימודי הטכנולוגיה ● ח"כ רונית תירוש, יו"ר ראש ועדת המדע והטכנולוגיה, אמרה ש-"ההחלטה תגרום לפגיעה משמעותית בפוטנציאל כוח האדם המיועד להיקלט בהיי-טק ויש לה השלכות כלכליות עתידיות קשות למדינה"

ועדת המדע והטכנולוגיה ו-ועדת החינוך של הכנסת יקיימו הבוקר (ג') דיון משותף בסוגיית ביטול הבונוסים לתלמידי תיכון שלומדים את מקצועות מדעי המחשב ופונים ללימודים אקדמיים. הדיון יתקיים בעקבות חשיפת אנשים ומחשבים שלפיה במהלך חופשת הקיץ האחרונה גילו מורים ומנהלים במערך החינוך הטכנולוגי, כי חלו שינויים בשיטת הבונוסים, המעניקה בונוס לתלמידים הלומדים את מקצועות מדעי המחשב בהיקף של 4 ו-5 יחידות, וכי מקצוע "מדעי המחשב" נעלם מרשימת הנושאים הזכאים לבונוס.

השינוי נעשה במסגרת רה-ארגון שעליו החליטה ור"ה (ועדת ראשי האוניברסיטאות) בכל מה שקשור למדיניות הבונוסים במוסדות האקדמיים, שבמסגרתו לא ייכללו לימודי מדעי המחשב בין אלה המזכים בבונוסים. ור"ה הגישה את המלצותיה לשר החינוך, גדעון סער, וזה חתם על המסמך. הדבר גרם לתסיסה וזעם רב בקרב המורים והמפקחים על החינוך הטכנולוגי במשרד החינוך.

בעקבות הפרסום באנשים ומחשבים החליטה יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ רונית תירוש, לבדוק את הנושא מול משרד החינוך ופנתה לשר סער. היא אף יזמה את הדיון שיתקיים הבוקר, בשיתוף עם ח"כ אלכס מילר, יושב ראש ועדת החינוך. ח"כ רוברט אילטוב, יושב ראש השדולה בכנסת למען התעשיות עתירות הידע, שיגר בשבוע שעבר מכתב חריף ל-ור"ה, שבו הוא מתריע על ההשלכות שעלולות להיות מביטול הבונוסים.

לטענת גורמים בחינוך הטכנולוגי, הפסקת הבונוס למקצוע חשוב זה עלול להמיט אסון על מערך לימודי הטכנולוגיה, שכן תלמידים רבים שוקלים את תחומי הלימוד שלהם על פי שיעור הבונוסים הצפוי להם במקצוע הנלמד.

יצוין, כי בשנת הלימודים האחרונה למדו כ-6,600 תלמידים את מקצועות מדעי המחשב וכ-3,300 נוספים למדות הנדסת תוכנה. כעת, עם ביטול הבונוסים, עלולים תלמידים רבים להיפלט מלימודי המחשב, מה שיוביל לכך שמורים רבים ימצאו עצמם חסרי תעסוקה. בטווח הארוך עלול להיגרם עקב ביטול הבונוסים נזק נוסף למשק.

ח"כ תירוש אמרה, כי "ההחלטה תגרום לצמצום כוח אדם ביחידות מובחרות בעלות אוריינטציה מדעית טכנולוגית בצה"ל ולפגיעה משמעותית בפוטנציאל כוח האדם המיועד להיקלט בתעשיית ההיי-טק בישראל. יש להחלטה זו השלכות כלכליות עתידיות קשות למדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים