גיל כץ, כלמוביל: "ניתן ליישם ERP באופן מוצלח ויעיל אם חושבים בצורה שונה, המתאימה לאופי הארגון"

"בפרויקטים מהסוג הזה חשוב מאוד להכין מתודולוגית מסודרת, לגבש את צוות הפרויקט ולדאוג שהמנהלים יהיו מעורבים משלב ה-Blueprint", אמר כץ - סמנכ"ל מערכות המידע בכלמוביל ● כץ אמר את הדברים במהלך סיור שערכו משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס ואנשים ומחשבים במטה החברה בראש העין

"ניתן ליישם בארגון תוכנת ERP באופן מוצלח ויעיל אם חושבים בצורה שונה, המתאימה לאופי הארגון", אמר גיל כץ, סמנכ"ל מערכות המידע בקבוצת כלמוביל. לדבריו, "המפתח להצלחה הינו ניהול יעיל של הנהלת הארגון, תוך לקיחת אחריות טוטאלית להצלחת הפרויקט".

כץ אמר את הדברים בסיור שערכו משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים במטה הקבוצה שבאזור התעשיה אפק בראש העין. זאת, בהתאם למסורת הקורס, במסגרתה יוצאים המשתתפים אל השטח ונפגשים עם אנשי התעשייה במקום העבודה שלהם.

כץ סקר את ההיסטוריה של יבואנית הרכב והוביל את המשתתפים ברחבי המחסן האוטומטי של החברה, המכיל עשרות אלפי פריטים ומספק ביעילות הזמנות לעשרות מוסכים בכל רחבי המדינה.

הוא תיאר בפני המשתתפים את היישום המוצלח של מערכת סאפ (SAP) בחברה ואמר, כי בניגוד לארגונים בהם יישום פרויקטי ERP אינו עומד בלו"ז ובתכולה, הפרויקט בקבוצת כלמוביל הוכתר כהצלחה לפי כל קנה מידה. לדבריו, אחד הגורמים העיקריים להצלחה הינו נושא הניהול. כך, ציין, כי "צוות הניהול הבכיר של הפרויקט הורכב מחברי הנהלה בכירים בארגון – הן מצד העסקי והן מה-IT, כאשר כל חבר הנהלה נושא באחריות להצלחה".

בניגוד למרבית הארגונים, בהם נבחר ספק ראשי ליישום תוכנת ה-ERP, בחר כץ בדרך שונה. "החלטנו לנהל את הפרויקט בכוחות עצמנו. לצמצום עקומת הלימוד גייסנו מומחים בעלי ניסיון מוכח במודולים השונים בסאפ".

הוא ציין, כי "בפרויקטים מהסוג הזה חשוב מאוד להכין מתודולוגית מסודרת, לגבש את צוות הפרויקט ולדאוג שהמנהלים יהיו מעורבים משלב ה-Blueprint. בנוסף, יש להקפיד על ניהול תהליכי מוכנות אירגונית מרגע השקת הפרויקט ועל ניתוח תהליכים מקצה לקצה".

כץ הדגיש את חשיבות נושא הבדיקות אשר בוצעו על ידי אנשי הארגון, "המכירים את התהליכים יותר טוב מכול בודק חיצוני, תוך לימוד המתודולוגיה ממומחים בנושא. רווח נוסף מביצוע הבדיקות על ידי אנשי הארגון, הינו חשיפה מוקדמת של המשתמשים למערכת, והורדת התנגדויות לשינויים".

אחד הקווים המנחים ביישום הפרויקט, סיפר כץ בביקור, היה "לא להמציא את הגלגל מחדש. כך, תהליכים כלליים אומצו כמו שהם על ידי הארגון, תוך ביצוע אופטימיזציה בין Best Practice עולמי לצרכים הייחודיים של כלמוביל".

לדברי בנצי שפירא, הרכז האקדמי של הקורס, "קורס מערכות המידע של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים כולל הרצאות של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, מנמ"רים ותיקים החולקים מניסיונם ומנכ"לים של חברות מובילות, לצד ביקורים בארגונים שונים. כך אנחנו שומרים על הקשר עם השטח ומעניקים לתלמידים שלנו אפשרות לבדוק כיצד התכנים הנלמדים בכיתה מיושמים במציאות".

המחזור הבא של הקורס ייפתח בדצמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים