דיווח: ג'רי יאנג מבקש למכור את יאהו! לחברות השקעות פרטיות

בחצי השנה האחרונה, על פי מנהל בכיר ביאהו!, החל יאנג - אחד ממייסדי החברה והמנכ"ל לשעבר - להתייצב מדי יום במשרדים הראשיים שלה, וכעת, טוען מקור יודע דבר, הוא מבקש להגיע לעסקה שבמסגרתה תימכר יאהו! לחברות השקעות פרטיות ומניותיה יימחקו מהמסחר בבורסה ● מיד לאחר פיטוריה של מנכ"ל יאהו!, קרול ברץ, החלו החברות Allen & Co וגולדמן סאקס, אשר מספקות כבר תקופה ארוכה שירותי ייעוץ ליאהו!, לערוך בדיקה אסטרטגית, שעשויה להוביל למכירה של חלוצת האינטרנט

בשנים האחרונות טענו הלשונות הרעות כי ג'רי יאנג מפגין את השיזוף הטוב ביותר בעמק הסיליקון בזכות השעות הרבות שהוא מבלה במגרשי הגולף של אוניברסיטת סטנפורד. אולם, מציאות זו השתנתה.

בחצי השנה האחרונה, על פי מנהל בכיר בחברת יאהו! (Yahoo), החל יאנג – אחד ממייסדי יאהו! ומנכ"ל החברה לשעבר – להתייצב מדי יום במשרדים הראשיים של חברת האינטרנט, ששווי השוק שלה מוערך ב-20 מיליארד דולרים. וכעת, טוען מקור יודע דבר, מבקש יאנג להגיע לעסקה שבמסגרתה תימכר יאהו! לחברות השקעות פרטיות ומניות יאהו! יימחקו מהמסחר בבורסה.

במסגרת העסקה ימכרו, קרוב לוודאי, שני מייסדי יאהו! את אחזקותיהם בחברה – הנתח של יאנג עומד על 3.63% ממניות יאהו! ואילו הנתח של המייסד השני של החברה, דייוויד פילו, עומד על 5.9%.

מיד לאחר פיטוריה של מנכ"ל יאהו!, קרול ברץ, החלו החברות Allen & Co וגולדמן סאקס (Goldman Sachs), אשר מספקות כבר תקופה ארוכה שירותי ייעוץ ליאהו!, לערוך בדיקה אסטרטגית, שעשויה להוביל למכירה של חלוצת האינטרנט.

בחודש שעבר אמר ג'ק מה, מנכ"ל חברת Alibaba Group Holding שכארבעים אחוזים ממניותיה מוחזקים על ידי יאהו!, שהוא "רוצה מאוד" לרכוש את יאהו!. עסקה כזו עשויה להוביל להרחבת הפעילות של חברת Alibaba Group Holding, שבראשה עומד המורה לאנגלית לשעבר, גם לתחומי ארצות הברית.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס משבוע שעבר עשויה גם מיקרוסופט להגיש הצעת רכש חדשה לרכישת יאהו!. על פי הדיווח, שנסמך על מקורות יודעי דבר, יתכן שמיקרוסופט תצרף גורם נוסף לעסקה.

בהודעה שהופצה לעובדי יאהו! בחודש ספטמבר פורסם כי "מספר גורמים" מתעניינים בחברה. על פי סוכנות הידיעות בלומברג ניהלה חברת ההשקעות Silver Lake דיונים על עסקה לרכישת יאהו!, ביחד עם Alibaba וחברת Digital Sky Technologies מרוסיה. על פי מקור שביקש לשמור על עילום שם הגישה כבר Silver Lake הצעה ראשונית אך הדיונים נמצאים עדיין בשלבים מוקדמים.

בחברת יאהו! סירבו להתייחס ישירות לתפקיד שממלא יאנג בגיבוש של עסקאות עתידיות שישפיעו על גורלה של החברה. בהודעה שנמסרה מהחברה נאמר כי "מועצת המנהלים כולה, ובכלל זה ג'רי, מאוחדת בתמיכתה בבדיקה האסטרטגית המקיפה והמתמשכת. כתמיד, מבקש ג'רי לשרת את האינטרסים של יאהו! בצורה הטובה ביותר – ובכלל זה האינטרסים של בעלי המניות, העובדים, המשתמשים והמפרסמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים