דיווחים: וודאפון עשויה לרכוש את RIM

הבלוג של הוול סטריט ג'ורנל דיווח על כך שחברת הסלולר מלונדון מגלה עניין ברכישת היצרנית של הטלפונים החכמים ● "אפשר לחשוב על רוכשים פוטנציאליים רבים, אך לא סביר שדווקא חברת סלולר תרכוש את RIM, משום שהדבר יקשה עליה להציע מכשירים אחרים" - ציין סמיט קנדי, אנליסט מחברת Northern Securities ● לדבריו, "סביר להניח שאת RIM תרכוש חברה מצפון אמריקה, בשל התמיכה הרבה לה זוכה RIM מממשלות ביבשת זו. משיקולי אבטחה, בוושינגטון לא ירצו שחברה מאירופה או מאסיה תניח את ידיה על RIM"

בשערן של מניות Research In Motion נרשמה ביום ד' עלייה של 10% – העלייה הגבוהה ביותר ביום בודד מזה שנתיים – בעקבות דיווח בבלוג של הוול סטריט ג'ורנל על כך שחברת הסלולר וודאפון (Vodafone) מלונדון מגלה עניין ברכישת היצרנית של הטלפונים החכמים.

בתקופה האחרונה נפוצו שמועות רבות על עתידה של RIM, שגרמו לתנודות חדות בשער המניות של החברה: נטען, בין השאר, כי בחברה בודקים "אפשרויות אסטרטגיות" ופונים לייעוץ של בנקים להשקעות; נטען כי המשקיע המיליארדר קרל אייקן רכש נתח משמעותי ממניות החברה; ואף שמיקרוסופט (Microsoft) או אורקל (Oracle) עשויות להשתלט על החברה. אולם, לא ידוע עדיין על אף הצעה רשמית שהוגשה לחברה. ב-12 החודשים האחרונים ירד שערן של מניות RIM ביותר מ-70%.

לא ניתן היה לקבל תגובה מ-RIM או וודאפון.

"חייבים להודות שרכישה של RIM מצטיירת היום כמציאה מבחינות רבות, ואפשר להעלות על הדעת מספר כיוונים אפשריים לחברה בעתיד הקרוב", נכתב בסקירה של Sanford C. Bernstein Pierre Ferragu. "מצד שני, איננו רואים תור של רוכשים פוטנציאליים, וגם שינוי באסטרטגיה או בהנהלה אינו נראה לעין".

"אפשר לחשוב על רוכשים פוטנציאליים רבים, אך לא סביר שדווקא חברת סלולר תרכוש את RIM, משום שהדבר יקשה עליה להציע מכשירים אחרים" – ציין סמיט קנדי, אנליסט מחברת Northern Securities. "סביר להניח שאת RIM תרכוש חברה מצפון אמריקה, בשל התמיכה הרבה לה זוכה RIM מממשלות ביבשת זו. משיקולי אבטחה, בוושינגטון לא ירצו שחברה מאירופה או מאסיה תניח את ידיה על RIM".

ובכל זאת, במצב הכלכלי הנוכחי ובמחיר של 15 מיליארד דולרים, מתקשה קנדי להאמין שיימצא קונה. "זו צריכה להיות רכישה ידידותית ולא השתלטות עוינת, אחרת הפרמיה תהיה גבוה מדי", על פי קנדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים