סמסונג: איננו מעוניינים לרכוש את WebOS מ-HP

על פי מנכ"ל סמסונג, החברה מחויבת לפלטפורמת Bada, בה משקיעים אנשי הפיתוח שלה "מאמצים רבים מכפי שנדמה למתבונן מבחוץ"

לאנשי סמסונג (Samsung) חשוב להבהיר, כי החברה לעולם לא תנסה לרכוש את הזכויות על מערכת ההפעלה WebOS מידי HP, למרות הפרסומים העיקשים בנושא. "איננו מתכוונים להצטרף לאופנת הרכישה של מערכות הפעלה", אמר מנכ"ל סמסונג, צ'וי גי סונג, בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית IFA שנערכה בשבוע שעבר בברלין. לדברי צ'וי, החברה מחויבת לפלטפורמת Bada, בה משקיעים אנשי הפיתוח של סמסונג "מאמצים רבים מכפי שנדמה למתבונן מבחוץ".

עתידה של מערכת ההפעלה WebOS עדיין לוטה בערפל. HP הודיעה, כי אין בכוונתה לפתח עוד טלפונים חכמים ומחשבי לוח חדשים על בסיס WebOS. החברה הביעה נכונות למכור רישיונות לשימוש ב-WebOS, או למכור את הזכויות על מערכת ההפעלה, ובשבוע שעבר נטען כי סמסונג היא המועמדת הוודאית ביותר לרכוש את הזכויות על WebOS, אולי בתגובה לעסקה בין גוגל (Google) למוטורולה (Motorola).

כאשר נודע על הרכישה של מוטורולה על ידי גוגל, התכנסו בכירי סמסונג לישיבת חירום כדי לדון בהשלכות. יו"ר חטיבת האלקטרוניקה של סמסונג, לי קון-הי, התריע בפני המנהלים הבכירים של החטיבה, כי סמסונג מפגרת אחרי החברות המתחרות בכל הקשור למערכות הפעלה ייעודיות לטלפונים חכמים. סמסונג חייבת "להיות תחרותית יותר במיחשוב, להקצות משאבי אנוש רבים יותר ולחפש הזדמנויות למיזוגים ורכישות. אנו חייבים לקחת בחשבון שמרכז הכובד עובר מחברות חומרה לחברות תוכנה", אמר לי קון-הי לאנשיו על פי ידיעה שהופיעה ב-Yonhap News.

סמסונג מציעה טלפונים חכמים עם מערכת ההפעלה מפיתוח עצמי, Bada, בעיקר בשוק המקומי בדרום קוריאה, ובשבוע שעבר הכריזה על שורה של דגמים חדשים עם מערכת ההפעלה Bada. עם זאת, החברה הודיעה, כי אין בכוונתה להציע מכשירים אלה בארצות הברית, שם היא מציעה בעיקר טלפונים חכמים עם מערכות אנדרואיד (Android) של גוגל. בארצות הברית הכריזה ביום ה' על מחשב הלוח Galaxy Tab 7.7 ועל הטלפון החכם Galaxy Note – שניהם עם מערכות אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים