תביעה: מיקרוסופט עקבה אחר מיקום לקוחות ללא הסכמתם

על פי כתב התביעה, תכננה מיקרוסופט את תוכנת הצילום של מכשירי חלונות פון 7 כך שתאסוף נתוני מיקום בזמן שהמצלמה פועלת אפילו אם הלקוחות יבקשו לבטל את המעקב אחר המיקום - תוך התעלמות מבקשת הלקוחות ● התובעים מבקשים להעניק לתביעה מעמד של תביעה ייצוגית, ולחייב את מיקרוסופט, בין השאר, בתשלום פיצויים למשתמשים ● לא ניתן היה לקבל תגובה ממיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) עקבה לכאורה אחר מיקומם של משתמשים במערכות ההפעלה שהיא מציעה למכשירים סלולריים, אפילו לאחר שהלקוחות ביקשו להסיר את תוכנת המעקב – על פי תביעה ייצוגית שהוגשה ביום ד' לבית המשפטי הפדראלי בסיאטל, ארצות הברית.

על פי כתב התביעה, תכננה מיקרוסופט את תוכנת הצילום של מכשירי חלונות פון 7 כך שתאסוף נתוני מיקום בזמן שהמצלמה פועלת אפילו אם הלקוחות יבקשו לבטל את המעקב אחר המיקום – תוך התעלמות מבקשת הלקוחות. התביעה הוגשה בשמה של רבקה קוזינו, משתמשת במכשיר טלפון עם מערכת ההפעלה חלונות פון 7. התובעים מבקשים להעניק לתביעה מעמד של תביעה ייצוגית, ולחייב את מיקרוסופט, בין השאר, בתשלום פיצויים למשתמשים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת מיקרוסופט.

כזכור, בתחילת השנה הועלו טענות דומות כנגד אפל (Apple), ובעקבותיהן תיקנה אפל את מערכת ההפעלה של מכשירי iPhone. בדיון שנערך בבית הנבחרים האמריקני בחודש מאי האחרון נטען כי חברות היי-טק עושות שימוש בנתוני המיקום כדי לגרוף הכנסות של מיליארדי דולרים מפרסום, מבלי לקבל את הסכמת המשתמשים.

בתביעה מצוטטת איגרת ששלחה מיקרוסופט לקונגרס ובה נטען כי החברה אוספת נתוני מיקום על סמך הסכמת הלקוחות. "מיקרוסופט הציגה לקונגרס מצג שווא" על פי כתב התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים