שלמה וקס: "ביטול הבונוסים למקצועות המחשב – פגיעה בתשתיות תעשיית ההיי-טק"

"כבר היום אנו משלמים את המחיר של הזנחת לימודי ההיי-טק", אמר וקס - מנכ"ל איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה, בתגובה להודעה של ועד ראשי האוניברסיטאות על ביטול הבונוסים הניתנים לבוגרי תיכון שילמדו 4-5 יחידות במדעי המחשב ● "ההחלטה תביא להחרפה במציאות הקשה ממילא ולמחסור חמור מאוד במהנדסים ואנשי תוכנה ומחשבים", מזהיר וקס

"החלטת ועד ראשי האוניברסיטאות לבטל את הבונוסים למקצועות מדעי המחשב היא פגיעה בתשתיות תעשיית ההיי-טק של מדינת ישראל", אומר שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה, בתגובה להחלטת ועד ראשי האוניברסיטאות לבטל את הבונוסים הניתנים לבוגרי תיכון שילמדו מדעי המחשב בהיקף 4-5 יחידות.

"ההחלטה ממשיכה בקו של פגיעה בחינוך ובתשתית של מדינת ישראל", קובע וקס. "כבר היום אנו משלמים את המחיר של הזנחת לימודי ההיי-טק. אנו מנהלים מזה שנים מאבק כנגד סגירת בתי הספר הטכנולוגיים, שסימלו את תעשיית ההיי-טק והוציאו דורות של מנהלים בכירים, המובילים כיום את התעשייה".

וקס מוסיף ומזהיר, כי "ההחלטה תביא להחרפה במציאות הקשה ממילא ולמחסור חמור מאוד במהנדסים ואנשי תוכנה ומחשבים. ביטול הבונוס יעודד בריחת תלמידים, שיעדיפו ללמוד מקצועות שיש עליהם בונוס, במקום מדעי המחשב".

הידיעה על הכוונה לביטול הבונוסים עוררה הדים רבים בקרב גורמים שונים בתעשייה, שהביעו את פליאתם על כך שמשרד החינוך משלים עם ההחלטה ועובר על כך לסדר היום. גורם במשרד החינוך אמר לאנשים ומחשבים, כי שר החינוך, גדעון סער, חתם על החלטת ועד ראשי האוניברסיטאות, מבלי לשים לב שהיא אינה כוללת את מקצועות מדעי המחשב, ולכן טענת ועד ראשי האוניברסיטאות, לפיה ההחלטה נעשתה באישור משרד החינוך, היא נכונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים