שיקגו: גניבות של סמארטפונים גורמות לעלייה בשיעור מקרי השוד בתחבורה הציבורית בעיר

בחודשים ינואר עד מאי 2011 דווחו 294 מקרי שוד, ממוצע של 59 מקרים לחודש - עלייה של 23% בהשוואה לשנה שעברה ● לעומת זאת, מספר מקרי התקיפה במערכת התחבורה העירונית לא השתנה כמעט השנה לעומת 2010, כמו גם מקרי הגניבה ללא אלימות ● המשטרה מסבירה את העלייה הגדולה במקרי השוד בפשעים ארעיים של צעירים בגילאים 11-19, שגונבים סמארטפונים מן הנוסעים ● מרבית המכשירים שנגנבים הם מכשירי iPhone של אפל

מסתבר שיש עוד פלח אוכלוסייה שמחבב במיוחד את מכשירי הטלפון של אפל (Apple): שודדים צעירים. משטרת שיקגו תולה את העלייה ברמת הפשיעה במערכת התחבורה הציבורית בעיר בגניבות של סמארטפונים מנוסעים, וכלשונה – "Apple picking".

ב-2010 דווחו על ידי רשות התחבורה של שיקגו 581 מקרי שוד, בממוצע 48 גניבות רכוש בחודש, ובחודשים ינואר עד מאי השנה כבר דווחו 294 מקרים, ממוצע של 59 מקרים לחודש – עלייה של 23%, בהתאם לנתונים המעודכנים שמסרה משטרת שיקגו.

הנתונים אף מראים כי מספר מקרי התקיפה במערכת התחבורה העירונית לא השתנה כמעט השנה לעומת 2010, כמו גם מקרי הגניבה ללא אלימות הכוללים בעיקר כייסות, שהסתכמו השנה ב-143 מקרים לחודש, לעומת 146 בחודש בשנת 2010.

המשטרה מסבירה את העלייה הגדולה במקרי השוד בפשעים ארעיים של צעירים בגילאים 11-19, שגונבים סמארטפונים מן הנוסעים. מרבית המכשירים שנגנבים הם מכשירי iPhone של אפל, לדברי המשטרה, שממליצה בפני הנוסעים להחזיק את הטלפונים שלהם כך שלא ייראו לעין.

"ספקיות הסלולר מחלקות מכשירים שערכם 600 דולרים תמורת 49.99 דולרים בחוזה לשנתיים. זה ממש פועל לרעתנו", אמר ג'ון גרבר, מפקח במחלקת התחבורה במשטרה. "הילדים האלה יכולים למכור את הטלפונים האלה לחנויות ובתי עבוט תמורת 200 דולרים". לדברי הגורמים במשטרה, "שודדי הטלפונים לרוב פועלים ברכבות העירוניות, ומתנפלים על קורבנותיהם במהירות, בדרך כלל כאשר הרכבת עוצרת והדלתות נפתחות".

זה קורה בכל רחבי המדינה, לדברי מפקח גרבר, שמספר: "החבר'ה האלה אומרים 'בואו נלך לסחוב אפל'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים