רב שיח: קירור חדרי מחשב – שוק צומח

"שוק התשתיות הפיזיות לדטה סנטרים בישראל מתקרב למיליארד שקלים בשנה", מעריך שלום אביטן, סמנכ"ל טכנולוגיות אלכסנדר שניידר, שהיה אחד הדוברים ברב שיח שהתקיים לקראת כנס Data Center Summit, שיתקיים ב-14.7 במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה ● לדברי משה מיטראני, מנהל מחלקת הנדסה ופרויקטים בארטנט מקבוצת אמן, התחום החם כיום במיזוג חדרי מחשב הוא היברידיות

04/07/2011 16:56

"שוק התשתיות הפיזיות לדטה סנטרים בישראל מתקרב למיליארד שקלים בשנה", כך מעריך שלום אביטן, סמנכ"ל טכנולוגיות אלכסנדר שניידר. אביטן שותף להערכה כי הרבה מהטכנולוגיות הבאות בתחום הדטה סנטר יהיו בעולם המיזוג. "כולם מדברים על על מדד היעילות האנרגטית (PUE)", אומר אביטן, "אבל עיקר החשמל נובע מהמיזוג. שם היצרנים הגדולים משקיעים היום הרבה מאמצים ביכולות מיזוג גבוהות. חברת אלכסנדר שניידר, המעסיקה כמאה עובדים, מתמקדת השנה במבצעיות של חדרי מחשב וכיצד בודקים שהחדר מותאם לעומס הצפוי", סיפר אביטן.

אביטן היה אחד הדוברים ברב שיח שהתקיים באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס Data Center Summit, שיתקיים ב-14.7 במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. את רב השיח הנחה רפאל פוגל, מנהל תוכנית הוועידות המקצועיות של קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי משה מיטראני, מנהל מחלקת הנדסה ופרויקטים בארטנט מקבוצת אמן, התחום החם כיום במיזוג חדרי מחשב הוא היברידיות. "היום יש מושג חדש שנקרא דטה סנטר היברידי – איך מתכננים חדר מחשב שיודע לקרר בשילוב של מגוון פתרונות: קירור בתוך הארון (In-Rack Cooling), קירור שורה (InRow Cooling) וגם מיזוג האולם כולו". עוד מציין מיטראני, כי כאשר ניגשים לבניית דטה סנטר חשוב לנסות ולגבש את תפיסת הפעלה של הלקוח.

משה מיטראני, מנהל מחלקת הנדסה ופרויקטים בארטנט מקבוצת אמןלדברי יוסי דיין, סמנכ"ל טכנולוגיות APC מקבוצת שניידר אלקטריק, החידוש האחרון בתחום קירור חדרי מחשב הוא קירור באמצעות גז בפאזה נוזלית. דיין מעריך, כי מערכות גז נוזלי, שעדיין אינן מותקנות בישראל, ישולבו השנה בפרויקט או שניים שהחברה מבצעת.

היתרון הגדול, מסביר דיין, "הוא שהגז בא במקום מים ואז לא נכנסים מים לאולם המחשב. אם יש נזילה הגז מתנדף ולא יוצר קורוזיה כמו מים. מנמ"רים רבים לא רוצים לשמוע על מים באולם המחשב", אומר דיין.

יוסי דיין, סמנכ"ל טכנולוגיות APC מקבוצת שניידר אלקטריקנושא חשוב נוסף ב-2011 לדברי דיין, הוא ניהול משאבי חדר המחשב (Data Center Infrastructure Management). "תהליכי הניטור והבקרה באולם המחשב הולכים להיות הרבה יותר מקצועיים", אומר דיין, שמעריך כי מדובר בשוק צומח, שהקיפו העולמי עומד כיום על כ-100-150 מיליון דולרים.

חידוש נוסף בתחום המיזוג הוא קירור פסיבי, אומר חיים חן מגירית מערכות בקרה ותקשורת. "קירור פסיבי מתבצע לא על ידי מיזוג, אלא על ידי פינוי אוויר, ויש ארון שתפקידו להוציא את האוויר החם", מסביר חן.

חיים חן, גירית מערכות בקרה ותקשורתגירית, המעסיקה כ-50 עובדים, תציג בכנס דטה סנטר פתרון קירור פסיבי של CPI, המותאם לאינטל (Intel) ולסיסקו (Cisco). מערכות CPI מותקנות אצל מספר רב של לקוחות בישראל וחן מספר כי גם פתרון הקירור הפסיבי, החדש יחסית, כבר מותקן בחברת היי-טק ישראלית גדולה.

מגמה שתניע פרויקטים גדולים בתחום הדטה סנטר היא תקנה של בנק ישראל הקובעת אחריות אישית של הדירקטורים במקרה של תקלה במערכות המידע, אומר מני רוזנר, יועץ לחברת טריפל טי. "תקנה 3572 נובעת מאימוץ תקנות בזל 2", מסביר רוזנר. "כתוצאה, חלק גדול מהבנקים כבר ביצעו פרויקטים גדולים של התאוששות מאסון (DRP) ויתר הבנקים כבר בדרך".

איריס בן דור, מנהלת תחום סיטריקס באמןאיריס בן דור, מנהלת תחום סיטריקס באמן, אמרה כי "לסיטריקס יש מגוון פתרונות לדטה סנטר ממשפחת Xen. בכנס דטה סנטר נתמקד בשלושה פתרונות: המשכיות עסקית למשתמשים, וירטואליזציה נמוכה ברמת השרתים ואיזון עומסים". הפתרון המרכזי שיוצג בכנס מגיע מתחום ה-IT הירוק, פתרון איזון עומסים (Load Balancer), אשר, לדברי בן דור, "חוסך המון שרתים, רצפה ועלויות חשמל לדטה סנטרים גדולים", אמרה בן דור. בכנס תדון אמן גם במיחשוב ענן וענן אמזון בפרט בהקשר לדטה סנטר.

מני רוזנר, יועץ לחברת טריפל טי"כולם היום רוצים שהדטה סנטר יהיה הענן הפרטי שלהם", אמר אבנר מימון, מנהל פיתוח עסקי ומכירות באורקל (Oracle) ישראל. "עם רכישת סאן, אורקל יצרה פתרון שנקרא אקסה-דאטה (exadata). מדובר על פתרון המספק צמצום משמעותי בעלויות חשמל ושטח רצפה". כדי להמחיש את החיסכון הציג מימון דוגמה של חברת טלקום יפנית אשר המירה 36 שרתי טרה-דאטה בשלוש מכונות אקסה-דאטה בלבד. "בנוסף לצמצום השיג הפרויקט גם שיפור של פי 10 בביצועים. אנחנו מספקים מכונה שמאפשרת להגיע לביצועים", אמר מימון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים