מיקרוסופט רשמה פטנט על טכנולוגיה למעקב באינטרנט

הטכנולוגיה מאפשרת לצותת לתקשורת באינטרנט ולתעד אותה בחשאי ● בדיקת החומר תתבצע, ככל הנראה, על ידי גורמי ממשל או רשויות אכיפה ● הבקשה לרישום הפטנט הוגשה לפני שנה וחצי - ואושרה לפני ימים אחדים

רשם הפטנטים של ארצות הברית אישר לרשום על שמה של מיקרוסופט (Microsoft) טכנולוגיה שמאפשרת לגורמי ממשל ורשויות אכיפה לצותת לתקשורת באינטרנט ולתעד את הנתונים מבלי להתגלות.

הטכנולוגיה, Legal Intercept, מאפשרת "להעביר את נתוני התקשורת בנתיב שכולל סוכן תיעוד" שמתעד אותם, על פי הבקשה שהוגשה לרשם הפטנטים. במילים אחרות, היא מאפשרת לצותת לתקשורת באינטרנט ולתעד אותה כדי לבדוק אותה בהמשך. הבדיקה תתבצע, ככל הנראה, על ידי גורמי ממשל או רשויות אכיפה.

"לעתים, הממשל או אחת הסוכנויות צריכים לנטר תקשורת בין משתמשי טלפון", נכתב בבקשה שהגישה מיקרוסופט. בבקשה מתואר מכשיר הקלטה רגיל שמוצב במשרד מרכזי ומקליט את התקשורת ברשתות הטלפון המסורתיות. אולם, כאשר משתמשים בטכנולוגיות של VoIP ובשיטות נוספות לתקשורת באינטרנט, "מכשירי ההקלטה הרגילים אינם פועלים", על פי הענקית מרדמונד.

החברה הגישה את הבקשה לרישום הפטנט ב-23 בדצמבר 2009, והרישום אושר לפני ימים אחדים. במיקרוסופט סירבו להתייחס לאופן שבו תיושם הטכנולוגיה או להשיב לשאלה האם הטכנולוגיה תימכר לממשל הפדרלי בארצות הברית.

אנשי ה-FBI מתלוננים כבר זמן רב על כך שהם נאלצים "לגשש באפילה" ואינם יכולים לצותת לתקשורת אלקטרונית בצורה מהירה ויעילה כאשר מתקבל צו מתאים. זאת, בין היתר משום שהחברות שיכולות לגשת למידע אינן מצוידות באמצעים הנחוצים. לא ברור האם יש בידיה של מיקרוסופט את הפיתרון המוחלט לבעיה, אך ייתכן בהחלט שהטכנולוגיה החדשה תקל על הרשויות לצותת לתקשורת המתנהלת במגוון רחב של אמצעים שמאפיינים את העידן הנוכחי – ובכלל זה שיחות טלפון באינטרנט, מכשירי טלפון חכמים, מחשבי PC, ממירי כבלים ומפענחי לוויין, ואפילו קונסולות של משחקי וידיאו דוגמת Xbox של מיקרוסופט עצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים