ארה"ב: ה-FCC יפעיל מערכת של התראות על מפגעים ואיומים לטלפונים סלולריים

השירות החדש יאפשר לממשל לשגר התראות בצורת הודעות טקסט לטלפונים סלולריים לאנשים שצריכים או מעוניינים לקבל התראות בשעת חירום ● השירות החדש, שיחל לפעול בעיר ניו יורק עד סוף השנה, צפוי להיפרס בכל המדינה במהלך 2012, בתמיכת המפעילות AT&T, וריזון, ספרינט וטי-מובייל

ועדת התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC) תרחיב את מערכת התראות החירום שלה, כך שתכלול גם התראות לטלפונים סלולריים, נוסף על ההתראות בטלוויזיה וברדיו.

השירות החדש, שנקרא PLAN (ר"ת Personal Localized Alerting Network), יאפשר לממשל לשגר התראות בצורת הודעות טקסט לטלפונים סלולריים לאנשים שצריכים או מעוניינים לקבל התראות בשעת חירום. הפיתוח, שנעשה על ידי הסוכנות הפדראלית לניהול מצבי חירום – FEMA (ר"ת Federal Emergency Management Agency), יאפשר ללקוחות של כל ספקיות הסלולר האמריקאיות להפוך את מכשירי הסלולר שלהם למערכות התראה אישיות.

ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, יו"ר ה-FCC, ג'וליוס ג'נאקובסקי, מנהל FEMA, וו. קרייג פוגט, ובכירים מספקיות הסלולר האמריקאיות הודיעו במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול על השירות החדש, שיחל לפעול בעיר ניו יורק עד סוף השנה, אך צפוי להיפרס בכל המדינה במהלך 2012, בתמיכת המפעילות AT&T, וריזון, ספרינט וטי-מובייל.

כדי לקבל את השירות יהיה צורך ברכיב חומרה מסוים בטלפון הסלולרי, שבב המותקן בדרך כלל בטלפונים חכמים, ואף יידרש שדרוג תוכנה.

ההתראות שיישלחו יבוססו על אזורים גיאוגרפיים, כך שאנשים יקבלו התראות על אסונות, מפגעים, איומי טרור וביטחון, המבוססות על האזור שבו הם מתגוררים. לדברי FEMA, שפיתחה את שירות PLAN, ההודעות יישלחו ויגיעו ליעדן גם אם יהיה עומס על תאי הסלולר. ההתראות יהיו חינמיות ולא תידרש חתימה על התחייבות כלשהי. משתמשים בעלי מכשירים חדישים המתאימים כבר לשירות יקבלו את ההתראות באופן אוטומטי, אך יוכלו לבקש להסיר את עצמם מהשירות.

גורמי ממשל שונים ישלחו ל-FEMA הודעות הנוגעות לאירועי חירום ציבוריים, כמו סערות טורנדו או איומי טרור, ולאחר שיאומתו – יועברו ההודעות לספקיות הסלולר, שיפיצו אותן כהודעות טקסט למנוייהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים