נוקיה מפסיקה לפתח את סימביאן – ומפטרת 7,000 עובדים

אקסנצ'ר תופקד על התחזוקה של מערכת ההפעלה, בעקבות המעבר של נוקיה לחלונות פון 7 ● 3,000 מעובדי החברה הפינית שיפוטרו יועסקו באקסנצ'ר ● מומחים רבים צופים, כי סימביאן תיעלם לחלוטין בתוך שנתיים לכל היותר

חוזרת לעניינים. נוקיה

נוקיה (Nokia) הודיעה אתמול (ד'), כי בכוונתה להעביר את המשך הפיתוח של מערכת ההפעלה הוותיקה סימביאן (Symbian) ואת התמיכה בה לצד שלישי וכי היא עתידה לפטר 7,000 עובדים. זאת, במסגרת המעבר למערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft) במכשירי הטלפון החכמים של החברה.

"התווינו בנוקיה מסלול התקדמות ברור, על מנת לבסס את מעמדנו המוביל במכשירים חכמים, טלפונים סלולריים וטכנולוגיות מתקדמות", אמר סטיבן אילופ, מנכ"ל החברה. "עם זאת, עלינו לצמצם את מספר העובדים. זו מציאות קשה, ואנחנו פועלים בשיתוף הדוק אתם ועם השותפים שלנו, על מנת למצוא תוכניות ארוכות טווח להשמה מחדש של העובדים המוכשרים של נוקיה".

כ-3,000 מבין 7,000 העובדים שיפוטרו מנוקיה יועברו לחברת אקסנצ'ר (Accenture), שנוקיה תפקיד בידיה את האחריות על סימביאן, במתכונת של מיקור-חוץ. אקסנצ'ר תהיה גם הספקית העיקרית של שירותים עבור מכשירי חלונות פון של נוקיה. הפרטים הכספיים של העסקה בין שתי החברות לא פורסמו.

"שיתוף הפעולה עם נוקיה יגביר את יכולתנו לסייע ללקוחות מענפי תעשייה שונים להסתייע במכשירים ניידים על מנת לקדם את פעילותם העסקית", אמר מרטי קול, מנכ"ל חטיבת התקשורת והטכנולוגיה באקסנצ'ר.

פחות ברור, לפי שעה, מה יעלה בגורלה של סימביאן, שעל פי נתונים של גרטנר (Gartner), גם בשנה האחרונה הייתה מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר לטלפונים חכמים, כמו גם עתידם של המכשירים שמבוססים עליה. אך לפני שבועיים חשפה נוקיה שני מכשירי טלפון חדשים שמבוססים על סימביאן – E6 ו-X7. מכשיר E6 מיועד למשתמשים עסקיים ומציע, בין השאר, שילוב ישיר במוצרי Communicator, אקסצ'יינג' (Exchange) ו-SharePoint של מיקרוסופט. בחודש שעבר השיקה נוקיה את מכשירי Astound, שמבוססים על סימביאן, ברשת של טי-מובייל (T-Mobile) בארצות הברית.

עם זאת, הסיכויים שארגונים גדולים, במיוחד באירופה, ישליכו את יהבם על פלטפורמה שעתידה מוטל בספק שואפים לאפס. נוקיה, מצידה, משדרת מסרים מעורבים. העמדה הרשמית היא שמכשירי חלונות פון ישמשו כאבן הפינה באסטרטגיית המכשירים החכמים של החברה, בעוד שסימביאן תמלא תפקיד פחות מרכזי במכשירים עתירי תכונות אך פחות מתוחכמים – בעיקר בשווקים מתפתחים.

אולם, לנוקיה יש כבר מערכת הפעלה משלה לפלח השוק של המכשירים הזולים – Nokia OS (או NOS) – ומשקיפים רבים צופים, כי סימביאן תיעלם לחלוטין תוך שנה עד שנתיים, לכל היותר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי

    יתכן ונוקיה עשתה מקח טעות פאטלית מבחינתה. האסטרטגיה הנוכחית של פיתוח ל WP7 דורשת ממפתחים להרשם , לשלם כל שנה ולעבור תהליכים שונים ומשונים של זיהוי. הרעיון של מיקרוסופט לחקות את הגן הסגור של אפל הוא נלעג ומטופש ויעלה להם באחוזי החדירה הסופית של הטכנולוגיה. זה מתכון לדבר אחד - מספר המפתחים לטכנולוגיה הזו ימוזער בצורה חדה , לעומת עולם האנדרואיד החופשי והפתוח. אם זה יימשך כמו שזה עכשיו , צפו למקסימום 5% חדירה לשוק הניידים - חבל כי SILVERLIGHT וגם WP7 הם דווקא די יציבים ונחמדים , אבל אסטרטגיה חביבי ... זה רק גאונים כמו גו'בס וביל גייטס יכולים להוביל כנראה.

אירועים קרובים