דל תשקיע השנה מיליארד דולרים בשירותי ענן

החברה תקים עשרה מרכזי נתונים שיתמכו בשירותי מיחשוב ענן לארגונים ● כמו כן, היא תציע מערכות חדשות שתותאמנה לצרכי הלקוחות שמבקשים להקים מיחשוב ענן פרטי ● בעוד שדל תפנה, על פי הערכות האנליסטים, ללקוחות קטנים ובינוניים, יבמ מציעה שירותים חדשים לארגונים גדולים

גם בזק עולה למחשוב ענן

דל (DELL) הודיעה לפני ימים אחדים, כי בכוונתה להשקיע מיליארד דולרים בהקמה של עשרה מרכזי נתונים שיתמכו בשירותי מיחשוב ענן לארגונים. כן תציע החברה מערכות חדשות שתותאמנה לצרכי הלקוחות שמבקשים להקים ענן פרטי. אנליסטים מעריכים, כי בדל יתמקדו בלקוחות קטנים ובינוניים (SMB).

יבמ (IBM) תגברה, מצידה, את המאמצים להעברת ארגונים גדולים למיחשוב ענן – גם באמצעות תמיכה במוצרי סאפ (SAP), במסגרת מה שריק טלפורד, סגן נשיא לשירותי ענן בענק הכחול, כינה "סביבת ענן אמיתית". כך, לקוחות סאפ יוכלו להקצות בצורה דינמית מופעים לפי דרישה ולהרחיב אותם בצורה אלסטית. "אם מסד נתונים של סאפ זקוק לנפח איחסון גדול יותר, ניתן יהיה להוסיף זאת בצורה דינמית. זה היתרון של מיחשוב הענן", אמר טלפורד.

המוצרים של סאפ יהיו מערכות ה-ERP הראשונות שיבמ תציע לסביבות ענן, אך בכוונת החברה להציע פתרונות נוספים – הבטיח טלפורד. עם זאת, הוא לא סבור שלקוחות יעבירו את מלוא פעילותם לענן. "מרבית הלקוחות ימשיכו להפעיל חלק מעומסי העבודה במרכזי הנתונים הפרטיים שלהם", הסביר. לשם כך, מציעה יבמ מודלים היברידיים, שמשלבים בין שירותי ענן לבין מרכזי הנתונים הפרטיים של הלקוחות. "הענן פותח אפשרויות חדשות שלא היו קיימות בעבר", אמר טלפורד.

בשבוע שעבר פרסמה גרטנר (Gartner) נתונים חדשים, שממחישים את הצורך בהקמה של שירותי מיחשוב ענן, במיוחד לפי מודל של תשתית במתכונת שירות (IaaS) – שכולל שרתים וירטואליים, איחסון ומשאבי רשת להקצאה עצמית על ידי הלקוחות. בחברת המחקר צופים, כי היקף השוק של תשתית במתכונת ענן ברחבי העולם יעלה מ-3.7 מיליארד דולרים השנה ל-10.5 מיליארד ב-2014.

"בשוק שירותי הענן יש עדיין מקום לכולם", אמר מאט איסטווד, אנליסט בחברת המחקר IDC. להערכתו, לדל לא נותרה ברירה אלא לפסוע בכיוון זה. "אלמלא הייתה דל יוצאת במהלך זה, היא לא יכולה הייתה להציע ללקוחות את מה שהם רוצים", הסביר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים