אינטרנט אקספלורר 9 סולל את הדרך לשפת HTML 5

הדפדפן החדש של מיקרוסופט מאפשר למפתחים להציע באמצעות HTML 5 חוויית אינטרנט חדשה לחלוטין ● השפה מאפשרת להפעיל בדפדפן, בקלות יחסית, תכני מולטימדיה ויישומים מורכבים

בדרך כלל, גרסאות חדשות של דפדפני מיקרוסופט (Microsoft) לא הביאו עמן בשורות מיוחדות למפתחי האינטרנט – והתמקדו בעיקר בהוספת תפקודים חדשים לתועלת המשתמשים. אולם, אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9), ששחררה מיקרוסופט בחודש שעבר, נושא עמו בשורה של ממש – שמתמקדת בשימוש בשפת HTML 5.

שפה זו מייצגת מהפכה של ממש, ומאפשרת להפעיל בדפדפן, בקלות יחסית, תכני מולטימדיה ויישומים מורכבים. למעשה, היא מאפשרת להשתמש בדפדפן כבממשק עבור יישומים שמתארחים בענן, דוגמת Google Docs או גיליון אלקטרוני ומעבד תמלילים של Zoho, כאשר מאחורי הקלעים מתנהלת תקשורת בין הדפדפן שבמחשב הלקוח ליישום שבשרת. הפקודות נכתבות בדרך כלל בקוד ג'אווה-סקריפט (JavaScript) והתפקיד של הדפדפן במערך מוגבל יחסית.

בעידן שקדם לשפת HTML 5 היה השימוש ביישומים כאלה כרוך בהורדה לדפדפן של קוד ארוך או בהתקנה של תוסף מיוחד. הנכונות של המשתמשים להתקין תוספים מוגבלת בדרך כלל לכלים הנפוצים ביותר, דוגמת פלאש (Flash) או Reader של אדובי (Adobe). משום כך, נאלצו מפתחי היישומים לשלוח לדפדפנים קוד ג'אווה-סקריפט ארוך שיורה כיצד להגיב להוראות המשתמשים.

שפת HTML 5 משנה את המציאות הזו ומגדירה שורה של יכולות שבהן חייבים הדפדפנים לתמוך – בכלל זה וידיאו, איור, פעולות על טקסט ואיחסון מקומי. מפתחי היישומים יכולים לגשת ליכולות אלה באמצעות פקודות מתאימות ואינם צריכים עוד לשלוח קוד ארוך, שיוצר עומס רב ברשת, או להציע להורדה תוספים שעלולים להרתיע את המשתמשים ששוקלים להשתמש ביישום.

השפה החדשה מעוררת כבר זמן רב עניין בקרב מפתחי האינטרנט, אך מאחר שעד כה נמנעה מיקרוסופט מלאמץ אותה, נמנעו גם המפתחים מלעבוד בה. בשל הנתח הגדול של דפדפני אינטרנט אקספלורר לסוגיהם בשוק, להחלטות של מיקרוסופט יש, באופן בלתי נמנע, משקל רב בשיקולים של המפתחים. בגרסאות הקודמות של הדפדפן חסרו מרכיבים משמעותיים שנחוצים בשפת HTML 5. אולם, גרסה 5 למנוע העיבוד של אינטרנט אקספלורר, המכונה Trident ומשולבת בגרסה 9 של הדפדפן, יכולה לעבד חלקים משמעותיים של שפת HTML 5, וכן סגנונות CSS  מגרסה 3.0 וגרפיקה וקטורית בתצורת SVG.

יישומי האינטרנט תופסים כיום מקום משמעותי יותר בעבודה היום יומית, ונראה שהדפדפן של מיקרוסופט מתייצב כעת בחזיתם – דבר שמעניק תמיכה משמעותית לתקני האינטרנט ולטכנולוגיות הנחוצות למפתחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים