ביל גייטס מציע: רישום לידות באמצעות טלפונים סלולריים – לצורך מעקב אחר חיסונים

"אם כל לידת תינוק תירשם באמצעות טלפון סלולרי - יחד עם טביעת אצבע ומיקום - ניתן יהיה לבנות מערכת שתבטיח את ביצוע החיסונים", אמר גייטס ● לדבריו, "הצלת ילדים מתחת לגיל 5 היא בדיוק הדבר שיסייע בנוסף להפחית את ריבוי האוכלוסייה" ● הוא הציע ליישם את התוכנית באזורים עם שיעור חיסונים נמוך, כמו ניגריה וצפון הודו

עדיין האיש העשיר בעולם. ביל גייטס

ביל גייטס מציע תוכנית להשתמש בטלפונים סלולריים לצורך רישום לידות של תינוקות, מתוך מטרה להעלות את שיעור החיסונים ולפקח על הילודה.

בנאום שנשא בוועידת mHealth אמר יושב ראש ומייסד מיקרוסופט (Microsoft), כי הוא רואה לנגד עיניו איסוף של נתונים ביומטריים על תינוקות באמצעות טלפונים סלולריים והעברתם למקום מרכזי, שבאמצעותו ניתן יהיה להזכיר להורים את מועדי החיסונים. נתוני GPS מהמכשירים הניידים יסייעו גם הם להוביל את הצוותים הרפואיים לאתרים מרוחקים ולפקח על החיסונים.

גייטס הציע ליישם את התוכנית באזורים עם שיעור חיסונים נמוך, כמו ניגריה וצפון הודו.

"אם כל לידת תינוק תירשם באמצעות טלפון סלולרי – יחד עם טביעת אצבע ומיקום – ניתן יהיה לבנות מערכת שתבטיח את ביצוע החיסונים", אמר. לדבריו, "הצלת ילדים מתחת לגיל 5 היא בדיוק הדבר שיסייע בנוסף להפחית את ריבוי האוכלוסייה. זה נשמע אולי פרדוקסלי, אבל העובדה היא שבתוך עשור של שיפור מצב הבריאות, הורים יחליטו להביא פחות ילדים לעולם".

הוא ציין, כי חיסונים של תינוקות אחראים להפחתת שיעור התמותה העולמית של ילדים מתחת לגיל 5 מ-20 מיליון לשנה ב-1960 ל-8.5 מיליון לשנה כיום. לדברי גייטס, הוכח הקשר בין הפחתת שיעור התמותה של תינוקות לצמצום שיעור הילודה הכללי.

נראה, כי שימוש בטכנולוגיות סלולריות לשיפור הבריאות עשוי להניב יתרונות אדירים גם במדינות המפותחות. לפני כשנתיים מצא מחקר, כי החיבור בין מכשירי סלולר וטכנולוגיות לפיקוח על הבריאות עשוי להוביל בארצות הברית הן לשיפור מצב בריאות הציבור והן לחיסכון של 197 מיליארד דולרים במשך 25 שנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונית קדם

    אנחנו לא מעוניינים בחיסונים המסוכנים ולא בעצות הטכנולוגיות שלך שמכוונות רק לשליטה ומעקב אחר האוכלוסיה. ראיתי מספיק נזקים כתוצאה מחיסונים. תודה, אך לא תודה

אירועים קרובים