גיא נירפז, Totango: "במיחשוב הענן צריך לחשוב לא רק איך חוסכים כסף, אלא גם איך זזים מהר"

"יש בעיה שמפספסים בהתייחסות לענן והיא התחרותיות", אמר נירפז, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, במסלול ה-ISV שנערך אתמול (ד') במסגרת כנס CloudCon ● את העמדה ההפוכה הציג גיא רפלוביץ', המנהל התפעולי של TicTacTi, שאמר כי מבחינת ספקי תוכנה עצמאיים, הכל בענן סובב סביב הכסף

31/03/2011 14:54

"יש בעיה שמפספסים בהתייחסות לענן והיא התחרותיות", אמר גיא נירפז, מנכ"ל ואחד ממייסדי Totango. "אחד האתגרים של עסק בימינו הוא לזוז מהר ולנצח את השוק. צריך לחשוב לא רק איך חוסכים כסף, אלא גם איך זזים מהר. SaaS (תוכנה כשירות) הוא לא ליסינג, אלא מודל שמשתפר תוך כדי שימוש. זה לא רק עניין כלכלי".

נירפז היה אחד הדוברים במסלול ה-ISV שנערך אתמול (ד') במסגרת כנס CloudCon. הכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, התקיים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, והנחה אותו פלי הנמר – נשיא הקבוצה. לכנס הגיעו מאות מנהלי תשתיות ומיחשוב בארגונים בארץ.

לדברי נירפז, הקצב כיום שונה לחלוטין מבעבר – ובפיתוח מוצרים בעידן הענן, מהירות וגמישות הם הדברים החשובים ביותר. "אתה בוחר במה להתעסק וזה לא בדברים שיש מי שעושה טוב יותר. יש שפע מאד גדול באקו-סיסטם ובוחרים את הפתרון שנותן את התשובה. בתהליך הבחירה לא צריך לדבר עם אף איש מכירות – הכל אוטומטי ובשירות עצמי. זה מאפשר לחברה עם מימון צנוע יחסית להגיע להישגים ומהר".

גיא רפלוביץ', המנהל התפעולי של TicTacTi. צילום: קובי קנטורגיא רפלוביץ', המנהל התפעולי של TicTacTi, הציג את העמדה ההפוכה ואמר, כי מבחינת ספקי תוכנה עצמאיים הכל בענן סובב סביב הכסף – מצד אחד הוזלת עלויות ומצד שני אפשרות להגדיל את ההכנסות. רפלוביץ' שיתף מניסיונו ואמר, כי במקום לבנות פתרון משלהם בעלות של מאות אלפי דולרים בחרו בחברה ללכת לענן בעלות התחלתית של 200 דולר לחודש. "כדי להגיע למצב הזה צריך לבנות לענן. צריך לחלק את כל החלקים ולגרום להם לדבר אחד עם השני", אמר רפלוביץ'. "בתהליך המעבר לענן מפרקים את התהליכים. הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את הפיצ'רים המתאימים לך מכל ספקית ענן".

אורי לביא, סגן נשיא למחקר ופיתוח ב-PicScout. צילום: קובי קנטורעל הצורך לפרק את התהליכים בבנייה לענן דיבר גם אורי לביא, סגן נשיא למחקר ופיתוח ב-PicScout. "ההיגיון הוא לפרק דברים ליחידות עבודה קטנות וממוקדות. ברגע שעושים את זה לא מדברים על מכונות אלא על יחידות עיבוד, זה מה שמאפשר אלסטיות", אמר לביא, שהרצה על ארכיטקטורה מודעת לענן. לדבריו, "אחת הבעיות היא שאנחנו הרבה פעמים מערבבים פעולות יחד. צריך לחלק למשל בין פעולות Do לפעולות Get וברגע שמנתקים אותן מרוויחים סקיילביליות וזמינות גבוהה. לדוגמה במערכות קמעונאות 90% הוא Get, להסתכל על מוצרים ורק מעט הוא Do, לקנות ולעשות צ'ק-אאוט".

אלעד ישראלי, מייסד חברת הבינה העסקית SiSense. צילום: קובי קנטוראלעד ישראלי, מייסד חברת הבינה העסקית SiSense, דן בקשר שבין הענן לבין בינה עסקית. "מערכת היחסים של BI עם הענן היא מסובכת", אמר ישראלי והסביר, כי מצד אחד הענן מאפשר לצמצם מכשולים רבים בדרך ללקוח אולם מצד שני הוא יוצר רתיעה בקרב לקוחות שלא רוצים להעביר את המידע הרגיש ביותר של הארגון החוצה. ישראלי מנה יתרונות רבים של הענן מבחינת חברות BI: הענן פותר את בעיית החומרה המורכבת שדורשים פתרונות BI, מאפשר לחברות תוכנה למכור ישירות למחלקות העסקיות בארגון ולא למחלקות ה-IT וכך גם לפשט את התהליך וגם להרחיב את מגוון התקציבים המהווים מקור הכנסה. זאת מעבר ליתרונות המוכרים של קלות בעדכון והגדלת השוק באמצעות שימוש באינטרנט כערוץ הפצה.

שלמה וייס, האחראי על הפיתוח העסקי ב-SafeNet. צילום: קובי קנטורשלמה וייס, האחראי על הפיתוח העסקי ב-SafeNet, סקר מקרי מבחן של מפתחי תוכנה שנתקלו בבעיות בקרה ושליטה על כך שהלקוחות אכן משתמשים במוצרים בהתאם לרישיונות. כך למשל הציג וייס דוגמה של חברה שבבדיקה של מוצריה התגלה, כי ב-85% מהמקרים היו יותר משתמשים מרישיונות. וייס הציג מקרים בהם החברות בחרו לפתח אפליקציות פנימיות כדי להתמודד עם הבעיה. המהלך הצליח בסופו של דבר אך היה כרוך בהשקעה עצומה. את הבעיה הזו של יצרניות התוכנה פותרת כיום החטיבה שעליה אחראי וייס SafeNet בצורת פתרון חיצוני הניתן לרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים