הממשלה אישרה הקמת חברת תקשורת על בסיס תשתית חברת החשמל

חברת החשמל תהיה בעלת מניות מיעוט בפרויקט, 49%, ולא תישא בעלות כלשהי על הקמת התשתיות ● בתמורה למימון התשתית והחיבור לבתים, יקבל המשקיע בחברה 51% מהמניות וכן שורה של הקלות ● "החלטת הממשלה מקדמת משמעותית את הקמת חברת התקשורת החדשה, אשר תעמיד את ישראל בשורה הראשונה בעולם", מסר שר התקשורת, משה כחלון

משוכה נוספת בדרך להעברת תקשורת אינטרנט על בסיס תשתית חברת החשמל, הוסרה היום (א'): לאחר הכנות רבות וסדרת אישורים בדרגי משרדי התקשורת והאוצר, אישרה היום מליאת הממשלה הקמת חברת תקשורת שתספק את השירות. כך, החליטה הממשלה לאמץ את יוזמת שר התקשורת, משה כחלון, והורתה על הקמתה של חברת תשתית תקשורת רחבת פס בשליטת משקיע פרטי, שיקבל לידיו 51% ממניות החברה החדשה, בתמורה להשקעה בתשתית ובחיבור הסיבים האופטיים לבתים.

בנוסף, החליטה הממשלה על הענקת הקלות לחברה החדשה במטרה לשפר את ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט ולמשוך משקיעים פוטנציאליים. יצוין, כי מדובר למעשה באישור מחודש, המהווה תיקון להחלטת ממשלה קודמת, מיולי 2010, במסגרתה הוחלט לאשר לחברת החשמל להקים יחד עם גוף חיצוני חברת תקשורת אשר תשתמש בתשתית תקשורת נייחת על גבי רשת החשמל ותפעיל אותה לצורך מתן שירותי תקשורת.

לפני כשבועיים אמר שר התקשורת כחלון בכנס איגוד האינטרנט הישראלי, כי חברת החשמל לא תשקיע מכספה לצורך מתן השירות, וכי כל ההוצאות יחולו על המשקיע – לרבות תשלום לחברת החשמל עצמה, שתשלח את עובדיה להתקין את הסיבים האופטיים על רשת המתח הגבוה. כמו כן, ציין השר, המשקיע יישא את עלות חיבור הסיבים לבתים ונקודות הקצה.

באותו הכנס ניסה מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, להסביר ללא הצלחה למנכ"לי בזק והוט (HOT) – שטענו שגם התשתיות שלהם מסוגלים להגיע ל-100 או 200 מסל"ש – כי מדובר בתשתית אינטרנט סימטרית שעצם קיומה יוכל להקל על יוזמות בתחום האינטרנט, שלא מבוצעות היום עקב רוחב הפס הצר.

"החלטת הממשלה מקדמת משמעותית את הקמת חברת התקשורת החדשה, אשר תעמיד את ישראל בשורה הראשונה בעולם", מסר שר התקשורת, משה כחלון. "פרויקט הפס הרחב לכל בית הוא חיוני לצמיחת המשק ולקידום השכבות החלשות. התנאים החדשים הפכו את המכרז למשקיעים חיצוניים לעוד יותר אטרקטיבי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים