דובר המשלחת המצרית לתערוכת CeBIT: "הדמוקרטיה תקל עלינו לעשות עסקים"

"אנשים כעת מודעים לכך שהמצרים הם צעירים, סקרנים, נלהבים, ומכירים את הטכנולוגיה וזה בדיוק טבע האנשים שחברות רב לאומיות מחפשות", אמר אחמד ראדה בראיון לאנשים ומחשבים ● באשר לסיכוי של חברות ישראליות לעשות עסקים במצרים העדיף ראדה שלא להגיב ואמר כי מי שרוצה לעשות עסקים עם חברות מצריות מוזמן לפנות לחברות עצמן, "ואם ההצעה תהיה טובה עבורן, ניתן יהיה לעשות עסקים"

"אם חברה רב לאומית מתלבטת בין כמה מדינות, היא תחפש איפה ישנה אווירה שמאפשרת לעבוד, תבחן מהי התמיכה של המדינה, וכמובן גם תתחשב בכוח האדם. קיומה של דמוקרטיה במדינה יקל על האפשרות לעשות עסקים", כך אמר לאנשים ומחשבים אחמד ראדה, דובר המשלחת המצרית לתערוכת CeBIT, המתקיימת בהנובר, גרמניה.

"אנשים כעת מודעים לכך שהמצרים הם צעירים, סקרנים, נלהבים, ומכירים את הטכנולוגיה וזה בדיוק טבע האנשים שחברות רב לאומיות מחפשות. כל העולם ראה כיצד השפיעה החדירה של האינטרנט במצרים, ו-20 מיליון המצרים החברים בפייסבוק (Facebook) הוכיחו לעולם כולו מיהם המצרים", אמר ראדה.

לדברי ראדה, "משכנו חברות רב לאומיות רבות לעבוד במצרים, במיוחד לאחר קמפיין המיתוג שלנו לפני כשנתיים. מדובר בחברות בתחומים רבים ובהם פיתוח תוכנה, תוכנות משובצות, שירותי ייעוץ, בדיקות תוכנה, ועוד. מה שמחזק את מצרים זה מאגר הכישרונות הגדול שלה – 330 אלף בוגרי אוניברסיטה בשנה. לרבים מהבוגרים הללו יש כישורים לעבוד במגזר ה-IT, חלקם לא מנצלים זאת ולכן יזמנו תוכניות מיוחדות על מנת לחזק אותם".

כדוגמה לתוכנית כזו נתן ראדה את פרויקט EDU EGYPT, הפועל זו השנה הרביעית, ומיושם בכמעט 40 קולג'ים ו-15 אוניברסיטאות. "זה קורס מיוחד שתוכנן לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ומספק להם כישורי IT בסיסיים שיאפשרו להם להצטרף להזדמנויות העבודה במגזר ה-IT. התוכנית תוכננה במשותף עם אינפוסיס, פירסט סורס, וחברות נוספות המתמחות באאוטסורסינג ובהכשרה מקצועית. מטרת הקורס היא שכאשר חברה רב לאומית או מקומית תגייס עובדים היא תוכל למצוא כוח אדם מוכן לעבודה. אנחנו מסתמכים על ההון האנושי".

בתשובה לשאלה האם אי הגעת אנשים לעבודה בזמן המהומות במדינה גרמה להפרעות בפעילות האאוטסורסינג?, אמר ראדה, כי "מרבית החברות הצליחו לספק את השירות בזמן המהומות באמצעות חלק מהעובדים שכן הצליחו להגיע".

באשר לסיכוי של חברות ישראליות לעשות עסקים במצרים העדיף ראדה שלא להגיב ואמר כי מי שרוצה לעשות עסקים עם מצרים מוזמן לפנות לחברות עצמן. לדבריו, "אם ההצעה תהיה טובה עבורן, ניתן יהיה לעשות עסקים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים