חנות היישומים ל-Mac נפתחה – וכבר מוצעים בה 1,000 יישומים

העדכון למערכת ההפעלה Mac OS X 10.6.6 פותח עולם חדש של הורדת יישומים למחשבי Mac ● עם זאת, מנגנון ההגנה מפני העתקה נפרץ תוך 24 שעות בלבד מפתיחת החנות

אפל (Apple) חנכה בסוף השבוע את חנות היישומים Mac App Store, ושחררה עדכון למערכת ההפעלה Snow Leopard, שמאפשר למשתמשי Mac לרכוש תוכנות במערכת דומה לזו שמשמשת לרכישת יישומים למערכת ההפעלה iOS או לרכישת מדיה בחנות iTunes.

על מנת להשתמש ב-Mac App Store, צריכים משתמשי Snow Leopard לעדכן את מערכת ההפעלה שלהם לגרסה 10.6.6 החדשה של Mac OS X. ניתן לעשות זאת באמצעות מנגנון העדכונים המובנה במערכת ההפעלה או בהורדה ישירה של העדכון מאתר האינטרנט של אפל. הפצת העדכון למשתמשים החלה כבר ביום ה'.

"חנות היישומים למערכת iOS חוללה מהפכה בכל הקשור לרכישת יישומים לפלטפורמה הסלולרית, וכעת נפתחות הזדמנויות דומות בפלטפורמת Mac", אמר אדי קיו, סגן נשיא לשירותי אינטרנט באפל.

Mac App Store, שהוכרזה בראשונה באוקטובר האחרון, מסייעת למשתמשי Mac למצוא יישומים ולרכוש אותם. עם זאת, חלק מהתוכנות המוכרות להם לא יוצעו בחנות, בשל הדרישות הקפדניות שהציבה אפל. על פי הנתונים שפרסמה החברה, למעלה מאלף יישומים כבר מוצעים בחנות, ובכלל זה רבות מהתוכנות שלה עצמה, דוגמת iWork ו-iLife. כן מוצעות תוכנות של גורמים מצד שלישי, דוגמת AutoDesk Evernote ,Omni Group ו-Pixelmator.

לאחר שמתקינים את גרסה 10.6.6 החדשה של Mac OS X מופיע יישומון חדש של App Store בסרגל Dock – סמוך לכלי Finder. בניגוד לחנות היישומים של iOS, חנות היישומים החדשה Mac App Store אינה חלק מחנות iTunes, למרות הממשק המוכר שלה. את היישומים ניתן לרכוש בלחיצה בודדת, תוך שימוש בשם משתמש iTunes ID וסיסמה. ההורדה וההתקנה של היישומים נעשות באופן אוטומטי, והם גם מוצבים באופן אוטומטי בסרגל Dock.

עם זאת, החגיגה של אפל לא הייתה שלמה: 24 שעות בלבד לאחר הפתיחה הרשמית של Mac App Store, הודיעה קבוצה המכונה Hackulous, כי פיתחה תוכנה המכונה Kickback, שלטענתה פורצת את ההגנה מפני העתקה שמשולבת בתוכנות הנמכרות ב-Mac App Store. עם זאת, דובר הקבוצה הודיע, כי תוכנת הפריצה תשוחרר רק לאחר שיוצעו בחנות יישומים רבים נוספים, "כדי לא להרתיע את המפתחים מלהציע יישומים בחנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים