"ייצוא האלקטרוניקה והתוכנה מישראל צריך להגיע ל-50 מיליארד ד' תוך שש שנים"

הגדלת הייצוא בתחום היה הנושא העיקרי בו עסקו המשתתפים במושב התוכנה, שנערך אתמול (ג') במסגרת הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל ● דיוויד אסיא, מייסד מג'יק: "אנחנו סובלים מחוסר בכוח עבודה מקצועי" ● ראובן בן מנחם - מנכ"ל פאנדטק: "ישראל יכולה להיות מעצמה בשוק הפיננסי העולמי"

יש להעלות את ייצוא האלקטרוניקה והתוכנה מישראל מ-23 מיליארד דולרים לכ-50 מיליארד בתקופה של עד שש שנים – זה היה המסר המרכזי במושב התוכנה בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל, שהתקיים אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. באירוע השתתפו 1,500 מבכירי תעשיית ההיי-טק בארץ, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא ויזם אנשים ומחשבים.

"קיימים חסמים שצריכים להתגבר עליהם בכדי להגיע לזה", אמר דיוויד אסיא, מייסד מג'יק, שהוביל את המושב. "אנחנו סובלים מחוסר בכוח עבודה מקצועי, העלויות גבוהות בחלקן יותר מאשר בארצות הברית וקיימת גם השאלה האם אפשר לבנות יתרון יחסי בתחום מסוים, למשל בעולם הפיננסי. האם אפשר לבנות מסביב לכך תעשייה של עשרות מיליארדי דולרים בשנה?"

איציק מלאך, ראש מערך תפעול ומנהלה בבנק לאומי. צילום: ניב קנטוראיציק מלאך – ראש מערך תפעול ומנהלה בבנק לאומי, וראובן בן מנחם – מנכ"ל פאנדטק, דיברו על הפיתוח הפיננסי. מלאך הציג אותו מהצד של הלקוח החדש, מהדור שיודע למצוא תשובות לבד ומחובר היטב לחברים שלו לקבלת מידע מיידי, ואילו בן מנחם – מצד הפיתוח העסקי. הוא אף סקר את האפשרויות הגלומות בתחום הזה עבור שוק התוכנה הישראלי.

לפי מלאך, ב-2010 דרשו הלקוחות יותר בנקאות דיגיטלית, ושהיא תהיה בכל מקום, בכל הערוצים האפשריים וללא הפסקה. "לכן, קיבלנו החלטה להשקיע בחוויית לקוח טובה יותר ממה שהיה עד היום, וכך להגדיל את כוחו ואת נתח השוק שלו", אמר.

לדבריו, "דיברנו בעבר על היברידיות ועכשיו יש גם בנק היברידי. קיים שילוב של בנקאות עם מדיה חברתית. הלקוחות יותר מודעים, יותר ביקורתיים, והם מפיצים אותה מייד. הביקורת הזו יכולה לגרום לנזקים למוסד. עד לאחרונה חיכינו שהלקוח יגיע אלינו, כיום אנחנו מחפשים אותו, ובכל הרשתות".

ראובן בן מנחם, מנכ"ל פאנדטק. צילום: ניב קנטורבן מנחם ציין, כי פאנדטק מוכרת את התוכנות שלה ל-"900 בנקים ב-70 מדינות, בשני מודלים –  SaaS והתקנה אצל הלקוח. אנחנו פועלים בתחום ההעברות הבנקאיות, שהיקפו כ-480 מיליארד דולרים והוא מייצג 30%-35% מהכנסות הבנקים. השוק הזה גדל השנה בכ-10%. בנוסף, יש לנו מספר מרכזי מידע בעולם, ואנחנו פועלים לבניית מרכזים כאלה במזרח הרחוק".

לדבריו, "ישראל יכולה להיות מעצמה בשוק הפיננסי העולמי. יש להקים חברות סטארט-אפ מתאימות ולצידן לבנות תשתית של חברות גדולות שירכשו חברות בתחום הזה, יבשלו אתן וימכרו הלאה".

דני שומרון מ-Calia Consulting התייחס גם הוא לעתיד ה-SaaS ומיחשוב הענן. לדבריו, "הענן מורכב מחומרה, תקשורת ו-וירטואליזציה. מעליהן נמצאת שכבת הפלטפורמה, שגם היא נמכרת במקומות רבים כשירות, או PaaS, ומעליה – שכבת הענן, שבה השירותים מוצעים כשירות". הוא הוסיף, כי "השמיים אינם הגבול, ואם בודקים את מה שהתרחש, אז הצפי הוא לכ-18% צמיחה עד 2014, בעוד ששוק התוכנות הקנייני יעלה ב-3.6% בלבד".

ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI. צילום: ניב קנטורד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, אמר ש-"הכלכלה כיום אחרת, מתבססת ברובה על האינטרנט ומכל הכיוונים. יש סיכוי שבזכות הנחת כבלים ימיים נוספים, ישראל תהפוך ממדינה שבה האינטרנט הוא הכי גרוע בעולם לאחד הטובים בעולם".

לדבריו, השינוי העיקרי הוא הרשתות החברתיות. "ליותר מ-150 אלף חברות יש יישומים בפייסבוק (Facebook). אין כבר שום חשיבות לא למערכת ההפעלה ולא לדפדפן, כי עוברים להשתמש ביישומים ולא לגלוש באינטרנט. זה מוביל ל-CRM 2.0, שבו הקשר לא יהיה עם יחיד אלא עם קבוצות שעימן הוא משתף עניין".

שוורצקוף אמר, כי "למנמ"רים יש נטייה לומר קודם כל לא. כך היה כשנכנס המיחשוב האישי ועם תחילת הגלישה באינטרנט. זה לא יעזור גם כיום: טוויטר (Twitter) ופייסבוק יהיו בארגונים, ואין טעם להילחם בזה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    לא ברור למה מנכ"לים אומרים לאחרונה שחסר כוח עבודה מקצועי. מהכרתי יש רבים שמחפשים עבודה כיום. לפי דעתי יש לאלה שאומרים את זה אג'נדה נסתרת שהם רוצים שוק רווי בכח אדם ושהמשכורות ירדו בהתאם.

אירועים קרובים