בני לנדא, לשעבר אינדיגו: "בתוך שלוש שנים ישראל תהיה מעצמה עולמית בעולם הדפוס הדיגיטלי"

"ישראל תחליף את שלוש החברות הגרמניות המובילות בתחום", אמר לנדא, מייסד אינדיגו, בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל ● לדבריו, "הצלחתי לממש את החזון שלי, שלפיו מציון תצא תורת דפוס דיגיטלי" ● יזם האינטרנט, ד"ר יוסי ורדי, אמר ש-"הכוח ברשת מגולם בנערה צווחנית בת 12"

בני לנדא, יו''ר ומייסד קבוצת לנדא. צילום: ניב קנטור

"בתוך שלוש שנים, ישראל תהיה מעצמה עולמית בעולם הדפוס הדיגיטלי, ותחליף את שלוש החברות הגרמניות המובילות תחום זה", כך אמר בני לנדא, מייסד אינדיגו.

לנדא דיבר במליאה המרכזית של הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מבכירי התעשייה. מנחה הכנס היה פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

"הקמתי חברת היי-טק לפני 33 שנים, וכיום היא חטיבה ב-HP", אמר לנדא. לדבריו, "אינדיגו מובילה את עולם מערכות הדפוס הדיגיטליות, ויש לה מחזור שנתי של מיליארד דולרים. הצלחתי לממש את החזון שלי, שלפיו מציון תצא תורת דפוס דיגיטלי. ישראל על המפה בתחום".

הוא הוסיף, כי "הדפוס הוא תעשייה עתיקת יומין, ובמשך 500 שנים הוא המשיך להיות תהליך מכני של שכפול אותו מידע, דף אחר דף. החזון של אינדיגו היה לאחד את יתרונות הדפוס עם אלה החדשים הקיימים בטכנולוגיה, וליצור מכונת דפוס אופסט דיגיטלי".

עם רכישת אינדיגו לפני תשע שנים, אמר לנדא, "כתנאי למכירה, עמדתי על כך שהחברה הרוכשת תתחייב להרחיב את הייצור לישראל, לא רק מו"פ. כיום, HP בונה מפעל שלישי בישראל. אינדיגו מעסיקה 2,000 עובדים באופן ישיר ואלפים נוספים בעקיפין. עד כה הניב הייצוא שלה מיליארדי דולרים, והיא ממשיכה לגדול בקצב מדהים".

לנדא הוסיף, כי בשנים שלפני רכישתה, המימון של אינדיגו למו"פ הגיע מפטנטים. "הם עוצמה, הם מונופול חוקי יחיד שיכול להפוך ממציא מחצר אחורית בנס ציונה לרב עוצמה כמו יבמ או HP", אמר.

ההצלחה של תעשיית ההיי-טק בישראל, קבע לנדא, "היא פנומנלית. יש למדינה משאב אחד שאין לשום מדינה אחרת, והוא הישראלים. עוצמת מדינה נקבעת כיום לא לפי מפעלי הפלדה שלה, כי אם לפי הטכנולוגיה שלה. יש בארץ עובדים וטכנולוגיות ייחודיים. בישראלי בוערת היצירתיות והדחף, לצד נאמנות. הישראלי הוא שחקן נשמה ואיש צוות".

הוא תיאר בקצרה את הקרן שהקים, הקרויה על שמו. "קרן לנדא משקיעה בבני נוער", אמר. "זו ההשקעה הכי טובה בעיר. סטודנטים אלה כיום יהיו מנהיגי המחר". לדבריו, "התעשייה הזו ייחודית ומצליחה. ההצלחה בחיים לא נמדדת בחיים או בתפקידים, אלא בשאלה האם חייכם עשו הבדל? האם פעלתם ליצירת חברה הוגנת, סובלנית ובעלת שוויון הזדמנויות?"

לנדא סיים את דבריו באמרו, כי "על המכונות של אינדיגו כתוב 'מייד אין איזראל', ועבורי – החלום התגשם".

"יותר אומנות ופחות טכנולוגיה"

ד"ר יוסי ורדי, יזם אינטרנט, אמר, כי "העולם כיום מונע על ידי ההיבטים החברתיים, ופחות מכך – על ידי היבטים מושתתי טכנולוגיה". לדברי ורדי, שחתם את המליאה המרכזית, "תעשיית התוכנה והאינטרנט היא יותר אומנות ופחות טכנולוגיה. ברור שצריך טכנולוגיה, שכן היא הבסיס, אולם האומנים כיום באים מתחום הרשתות והקשרים החברתיים – קידום מכירות ורעיונות, הפצה ויראלית. בלי דברים אלה, ליישומים אין כל ערך".

הוא ציין, כי עד 1997, "המחשב שימש ככלי של פרודוקטיביות. מאז ועד 2002, המטרה העיקרית של המחשב האישי הייתה לצורך גלישה. החל מ-2003, המחשב האישי משמש בעיקרו לתקשורת בין אישית ולשימושים חברתיים. נדרשת מיומנות על מנת לדעת להשתמש בכלים דוגמת פייסבוק (Facebook) לטובת כלל עולם העסקים, לא רק ברשת. קיים פער בין אנשי השיווק והצרכנים. תעשיות שלמות מושמדות בשל כך".

החוכמה, אמר, "היא לא לפנות למשתמשים הסופיים, אלא לאלה שמפעילים את המופעלים, המשתמשים הסופיים. יש ברשת הרבה פסיביים ומעט אקטיביים. החוכמה היא למצוא את המעט".

ד"ר ורדי סיכם, כי "למשתמש באינטרנט יש כיום שלושה תפקידים: צרכן סופי, לקוח; מפיץ, כחלק מהפצה ויראלית; ופיראט. את העובדה הפשוטה הזו, שמדובר בישות אחת, חבילה בלתי ניתנת לפירוק, תעשיות הסרטים והמוזיקה לא הבינו. זו עסקת חבילה בלתי ניתנת לפירוק, והיא מגולמת במיטבה בדמות נערה צווחנית בת 12. זה הכוח ברשת".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גלית זמלר

    מצטרפת למגיב הקודם, הרצאתו של בני לנדא השאירה עלי רושם עמוק, האיש חיבר בין הפאן האישי לפאן העסקי, ומסיפורו עולה כי מדובר באדם משיכמו ומעלה: חכם, ציוני גאה ואיש עסקים. בהחלט מעורר השראה.

  2. אורי ארן

    קוסמת, נמר ונטלי, על כל אירוע כנס שאתם מרימים מגיע לכם CHAPEAU, היום עשיתם הצגת תכלית 'והרמתם' אירוע עליו מגיע SUPER CHAPEAU. תודה לכם ולכל אלה שעמלו על הפקתו. מכל ההרצאות הנהדרות, אחת התעלתה וריגשה אותי. הרצאתו של בני לנדא. אני מניח שהיה זה החיבור בין הפתיח לסיום וכמובן כל התובנות אותן שיתף אותנו בני בגוף ההרצאה. אשמח אם בני יואיל ויסכים להעלות את הרצאתו (שהקריא מהכתוב) לתועלת כולנו. אלה שנכחו ובודאי לאלה שלא הצליחו להיות נוכחים. איש מדהים עם חזון ענק!!! תודה

  3. בועז

    כל הכבוד על הארגון המופתי והתכנים המענינים.

אירועים קרובים