בסין מבקשים להוציא את שירות סקייפ אל מחוץ לחוק

חוגים המקורבים למשרד המידע והטכנולוגיה בסין מדווחים על מבצע שנערך כנגד "שירותים לא חוקיים לטלפוניית IP" ועל איסוף ראיות לצורך תביעה משפטית כנגד שירותים אלה ● נכון ליום ו' בערב עדיין היה שירות סקייפ זמין בסין ● בחברת סקייפ לא התקבלה עדיין פנייה רשמית משלטונות סין - מסרה ביום ו' דוברת סקייפ בארה"ב

שירות סקייפ (Skype) עשוי להיתקל במכשול משמעותי באחת מהכלכלות החשובות בעולם. חוגים המקורבים למשרד המידע והטכנולוגיה בסין מדווחים על מבצע שנערך כנגד "שירותים לא חוקיים לטלפוניית IP" ועל איסוף ראיות לצורך תביעה משפטית כנגד שירותים אלה, אך לא הוזכרו שמות של חברות ספציפיות.

נכון ליום ו' בערב עדיין היה שירות סקייפ זמין בסין (באמצעות השותפה המקומית TOM Online). בחברת סקייפ לא התקבלה עדיין פנייה רשמית משלטונות סין – מסרה ביום ו' דוברת סקייפ בארה"ב.

המערכה המתנהלת כנגד השירות בסין מגיעה בעיתוי לא נוח מבחינתה של חברת סקייפ, אשר נערכת לקראת הנפקה ראשונית של מניות לציבור שמתוכננת לשנה הנוכחית. לחברה מלוכסמבורג 124 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ושווייה מוערך לצורך ההנפקה בכמיליארד דולרים.

מעריכים כי בסין מבקשים להגן על שלוש חברות טלקום שנמצאות בשליטת הרשויות – China Telecom ,China Unicom ו-China Mobile – חברות אשר מספקות חלק ניכר משירותי התקשורת בסין. באחד מעיתוני סין צוטט גורם בכיר ברשויות שציין כי שירותים של טלפוניית IP יסופקו אך ורק על ידי שלוש חברות הטלקום הגדולות.

לחברת סקייפ כעשרים מיליון משתמשים במזרח אסיה, שהם כ-16% מכלל המשתמשים בשירות נכון לסוף חודש יוני, על פי מסמכים שהוגשו לרשויות בארה"ב. במסמכים לא צוין כמה מבין משתמשים אלה הם בסין, ודוברת החברה בארה"ב לא ידעה לספק נתון זה. לא ניתן היה לקבל תגובה מדוברים רשמיים בסין – ברשויות או בחברות הטלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים