אקסנצ'ר: מחסור בכוח אדם מוכשר ב-IT עיכב התרחבותן של חברות היי-טק

70% מהמשיבים למחקר אמרו ש-IT חיוני לצורך התרחבות גלובלית, אף על פי שרק 21% מהם ציינו, כי מערכות ה-IT בארגוניהם מסוגלות לתמוך בה ● 60% הסכימו שעלתה חשיבותה של הקמת מערכות IT יעילות וגמישות, ליצירת מערכות יחסים בארגון ומחוצה לו, עקב המשבר הכלכלי ● למרות זאת, רק 7% השיבו, כי זהו גורם מניע בקבלת החלטות תפעוליות

מחסור גדול בכוח אדם מוכשר בתחום ה-IT הותיר ב-2010 את מרבית חברות האלקטרוניקה וההיי-טק בעמדה חלשה מבחינת יכולות ההתפתחות הגלובלית שלהן – כך עולה מסקר חדש שביצעה אקסנצ'ר (Accenture) העולמית.

הסקר הקיף מאות סמנכ"לי תפעול מחברות ICT ממדינות מפותחות ומתפתחות, בהן אוסטרליה, ברזיל, סין, יפן, רוסיה וארצות הברית. חברות אלה הן בעלות פעילות של מכירות והפצה באסיה, באירופה וכן בצפון ובדרום אמריקה. הבכירים נשאלו לגבי הפעילות הגלובלית של ארגוניהם, בהקשר למשבר הכלכלי האחרון וההתאוששות בשוק כיום, כמו גם לגבי פעילויותיהם בתחומי אסטרטגיה, ליבה, תמיכה ומנהלה, תפעול ובידול עסקי.

מהסקר עולה, כי יותר ממחציתם (53%) הצביעו על הפיתוח וניהול ההון האנושי כמרכיב המשמעותי ביותר על מנת לספק ערך מוסף ללקוחותיהם. למרות זאת, 10% בלבד השיבו, כי איתור כוח אדם מוכשר לצרכי חדשנות הוא הגורם המניע העיקרי של החלטותיהם התפעוליות.

70% מהמשיבים אמרו ש-IT חיוני לצורך התרחבות גלובלית, על אף שרק 21% מהם ציינו, כי מערכות ה-IT בארגוניהם מסוגלות לתמוך בה. 60% הסכימו שחלה עליה בחשיבותה של הקמת מערכות IT יעילות וגמישות לשם יצירת מערכות יחסים בתוך הארגון ומחוצה לו, עקב המשבר הכלכלי. למרות זאת, רק 7% אמרו, כי זהו גורם מניע בקבלת החלטות תפעוליות.

87% מהמשיבים ציינו, כי הפעילות העסקית החשובה ביותר ליציאה מהמשבר הכלכלי היא פיתוח שיתופי פעולה ומערכות יחסים עם לקוחות. מדובר בנתון גבוה יותר, 83%, מאלה שאמרו שהפעילות החשובה ביותר מבחינה זו היא קיצוץ בעלויות.

95% מהמשיבים ציינו, כי יש בידיהם די הון לשם הוצאה לפועל של אסטרטגיות גלובליות. עם זאת, פחות משליש (31%) השיבו, כי הם סבורים שהארגון שבו הם עובדים ימנף את ההיקף הגלובלי שלו באופן משמעותי. 21% בלבד מהמשיבים ציינו, כי הם סבורים שארגוניהם נמצאים בעמדה טובה למתן מענה מהיר ואפקטיבי לשינויים בשוק הגלובלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים