בקרוב: SMS למוקד 100 ללא תשלום

משטרת ישראל הודיעה לאחרונה למשרד התקשורת כי היא נערכת לקבל ולשלוח מסרונים, באמצעות מערכת חדישה שבכוונתה להטמיע במוקדיה, ובכך לתקשר עם אנשים בעלי לקות שמיעה ● המשרד שוקל להורות לחברות התקשורת אשר מספקות שירות העברת מסרונים, לאפשר גישה לשירותי החירום הציבוריים גם באמצעות SMS, וזאת בהתאם להוראה ברישיונן ● מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל: "זהו מהלך קל ופשוט, והטכנולוגיה מאפשרת לנו להקל בצורה דרמטית על אוכלוסייה שלמה"

‏‏משטרת ישראל מבקשת להרחיב את מערך קבלת הפניות למוקדי החירום שלה באמצעות הפעלת מערכת ממחושבת אשר תאפשר לכלל הציבור קבלה ושליחה של פניות למוקדי החירום באמצעות מסרונים (SMS). כך נמסר היום (א') ממשרד התקשורת.

מערכת זו תיתן מענה לקושי של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות שמיעה לפנות למוקדי החירום וכן לכלל הציבור במקרי חירום בהם לא ניתן לערוך פניה למוקדי החירום באמצעות שיחה טלפונית.

אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות שמיעה, המונה כ-500 אלף איש, מתקשה לעשות שימוש במוקדי החירום אלו בעיתות מצוקה מכיוון שהם נדרשים לקבל סיוע מגורם שלישי שאינו תמיד בנמצא, שיערוך עבורם את השיחה הטלפונית למוקד משטרת ישראל.

בהתאם להוראות הנוכחיות בעניין ברישיונות חברות התקשורת הרלבנטיות, עליהן לאפשר, בכל עת וללא תשלום, גישה חופשית ומהירה לשירותי החירום  הציבוריים, כאשר כיום מתאפשרת גישה לשירותי החירום באמצעות שיחות טלפוניות בלבד.

המשרד שוקל להורות ל חברות התקשורת (נייח ונייד) אשר מספקות שירות העברת מסרון (SMS), לאפשר גישה לשירותי החירום הציבוריים גם באמצעות העברת מסרון, וזאת בהתאם להוראה ברישיונן.

במידה והמשרד יקבע הוראה ביחס להעברת מסרונים בעת הנוכחית יהיה צורך ליישמה למוקדי החירום של משטרת ישראל (100) בלבד. יחד עם זאת ככל שייערכו לכך מוקדי החירום הציבוריים הנוספים: מגן-דוד-אדום וכיבוי אש או כל מוקד אחר שיבוא בנוסף או במקומם, היישום יתואם עימם.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר, כי "זהו מהלך קל ופשוט. הטכנולוגיה מאפשרת לנו להקל בצורה דרמטית על אוכלוסייה שלמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים