רוד אוונס, SGI: "הכפלנו המכירות בישראל בחצי השנה האחרונה – ואנחנו מצפים שהגידול יוגבר"

"הסיבה המרכזית לכך מצויה בעובדה שהשוק הישראלי, הגדוש בסטארט-אפים וחברות פיתוח ומחקר, זקוק בדיוק לסוג הפתרונות שלנו, שכולל ביצועי על לצד TCO נמוך במיוחד", אמר אוונס, סגן נשיא למכירות ב-SGI לאזור EMEA, לאנשים ומחשבים ● בראיון הוא מתאר את הדרך החדשה של החברה ומדבר על השווקים שאליהם היא מכוונת בשוק הישראלי עם פיתרונות מחשוב העל שלה

ב-2009 רכשה Rackable Systems את סיליקון גרפיקס (SGI) תמורת 25 מיליון דולרים, לאחר שזו נקלעה לקשיים כספיים והגישה בקשה להגנה מפני נושים. כיום, SGI נקייה מחובות ונסחרת בבורסה בנאס"דק עם תוצאות חיוביות. בראיון לאנשים ומחשבים מתאר רוד אוונס, סגן נשיא למכירות ב-SGI לאזור EMEA, את הדרך החדשה של החברה ומדבר על השווקים שאליהם היא מכוונת בשוק הישראלי עם פיתרונות מחשוב העל שלה.

מה מיוחד בפתרונות שלכם ומה גורם לארגונים בישראל לבחור בהם?

"SGI נחשבת, בצדק, כחלוצה עולמית בתכנון מרכזי נתונים יעילים מאוד מבחינת צריכת אנרגיה. היא עושה את זה באמצעות טכנולוגיות חדשניות בתכנון מארזי השרתים, ארונות השרתים, אספקת החשמל ושליטה ובקרה מבוססת חומרה. הודות לכל אלה אנחנו מצליחים להשיג שילוב מנצח בין ביצועי על לצריכת אנרגיה מינימלית, ולכן – הופכים לבחירה הטבעית עבור גופים מובילים בישראל, כמו כאלה בסקטור התעשייתי וההנדסי, מוסדות מחקר והשכלה גבוהה, צה"ל, תעשיות ביטחוניות, חברות בתחומי המדע, הביו-אינפורמטיקה, הרפואה והבידור. תחת הנהגתו של מאיר פרידמן, מנהל SGI ישראל, הצלחנו להכפיל בחצי השנה האחרונה את המכירות שלנו בישראל, ואנחנו מאמינים שקצב הגידול הזה יימשך ואף יוגבר הודות לערוצי ההפצה הנוספים שאנחנו מקימים. הסיבה המרכזית לכך מצויה בעובדה שהשוק הישראלי, הגדוש בסטארט-אפים וחברות פיתוח ומחקר, זקוק בדיוק לסוג הפתרונות שלנו, שכולל ביצועי על לצד TCO נמוך במיוחד".

SGI עברה כמה תהפוכות בשנים האחרונות, כולל פעילות תחת הגנה מפני נושים. במה מתמקדת כיום פעילות החברה?

"Rackable Systems נחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם לייצור מרכזי מחשוב המבוססים על מעבדי אינטל (Intel) ואתרי מיחשוב ענקיים, כמו MSN, אמזון (Amazon), יו-טיוב (YouTube) ועוד עושים שימוש בפיתרונות שלה.

השילוב בינה לבין SGI יצר מכפלת כוח המאפשרת ל-SGI למנף את יתרונותיה במגוון שווקים רחב יותר עם מוצרים המאופיינים בביצועים ויעילות אנרגיה גבוהים מאי פעם. SGI מתמקדת כיום בתחום מיחשוב העל (HPC – ר"ת  High Performance Computing) וניהול נתונים. אנחנו מספקים כיום חלק ניכר ממוצרי התשתית של מרכזי מיחשוב גדולים, במיוחד כאלה המאופיינים בגידול מתמיד ובדרישה לביצועים גבוהים. מערכות האיחסון שאנחנו מפתחים מאופיינות בביצועים, גמישות ויכולת גידול יוצאי דופן, לצד TCO נמוך במיוחד. הפוקוס העסקי שלנו מבוסס על הטמעת פתרונות של מיחשוב אשכולות (cluster computing), מיחשוב על, פתרונות איחסון וחדרי מיחשוב אקולוגיים, יחד עם תוכנה ושירותים".

מיהם הלקוחות המרכזיים שלכם עבור סוג זה של פתרונות?

"בגלל הביצועים יוצאי הדופן של המוצרים שלנו, ניתן למצוא אותם בצורה נרחבת בשימוש מוסדות מדעיים, ביטחוניים ומגזרים טכנולוגיים ועסקיים הפותרים באמצעותם בעיות מאתגרות במיוחד של חישוב וניהול נתונים. יישומים אלה דורשים לרוב כוח חישוב גדול וגישה מהירה ויעילה לנתונים – הן בתוך המערכת החישובית עצמה והן למערכות איחסון ענקיות. המערכות שלנו, המוגדרות גם בשם Technical Computing, ידועות ככאלה שיכולות לנתח, לנהל ולאחסן כמויות עתק של נתונים בזמן אמת או כמעט בזמן אמת. אנחנו מתמקדים במגזרים הממשלתי, הביטחוני והאסטרטגי, חיזוי מזג אוויר, מדעי הפיזיקה השונים, מדעי החיים, אנרגיה, ייצור מכוניות ומטוסים, אינטרנט, שירותים פיננסיים, מדיה דיגיטלית, בינה עסקית וניתוח נתונים. חלק מהמערכות שלנו משמשות כיום בחקר ההתחממות הגלובלית, האצת תהליכים הנדסיים בייצור מכוניות, תמיכה במערכות הגנה אזרחית, אבחון הונאות בזמן אמת ובינה עסקית. דוגמה אופיינית לשימוש במיחשוב העל שלנו ניתן למצוא בשידורי קשת, המנהלת באמצעותו כמות נתונים של למעלה מחצי פטה-בייט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים