אפל רשמה פטנט על טכנולוגיה שמאפשרת לצפות בתכני תלת ממד ללא משקפיים

כל פיקסל מוקרן על משטח מחוספס מחזיר אור, ומוחזר בנפרד לעין השמאלית ולעין הימנית של הצופים ● זאת, על מנת ליצור תמונה סטריאוסקופים, שנתפסת כתלת מימדית. צופים רבים יכולים לצפות בתמונה מזוויות מרובות

אפל (Apple) רשמה פטנט על טכנולוגיית הקרנה שמאפשרת לצפות בתכנים בתלת מימד, ללא צורך במשקפיים מיוחדים. כל פיקסל מוקרן על משטח מחוספס מחזיר אור, ומוחזר בנפרד לעין השמאלית ולעין הימנית של הצופים – על מנת ליצור תמונה סטריאוסקופים, שנתפסת כתלת מימדית. צופים רבים יכולים לצפות בתמונה מזוויות מרובות.

היעד, על פי הבקשה שאושרה השבוע לרישום הפטנט, הוא ליצור "צגים תלת מימדיים שמעניקים לצופים חוויה לא-מסורבלת וחופש תנועה מלא" – ללא משקפיים מיוחדים וללא מגבלות חריגות על זווית הצפייה.

לטענת אפל, טכנולוגיות קיימות להקרנה של תמונה תלת מימדית, דוגמת אלה שמוצעות במכשירי טלוויזיה מתוצרת טושיבה (Toshiba) או שארפ (Sharp), או בקונסולות למשחקי וידיאו של נינטנדו (Nintendo), צורכות עוצמת עיבוד רבה מדי ומגבילות את זווית הצפייה או את מספר הצופים. "משום כך, נוצר צורך בטכנולוגיה יעילה, חסכונית, שימושית, לא מסובכת ולא יקרה", נכתב בבקשה שאושרה לאפל.

הבקשה הוגשה כבר ב-2006, וסביר להניח שעד שנראה צגים תלת מימדיים מתוצרת אפל יחלוף עוד זמן רב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים