תוכנה חדשה מאפשרת לפרוץ מכשירים מבוססי חלונות פון 7

שלושה מפתחים שחררו את תוכנת ChevronWP7, המאפשרת למשתמשי חלונות פון 7 להתקין יישומי צד שלישי על מכשירים, שלא באמצעות חנות היישומים Windows Phone Marketcpace ● התוכנה, המאפשרת התקנה של עד 10 יישומים, היא גם הפיכה, כלומר לאחר התקנת היישומים אפשר שוב לנעול את המכשיר

שלושה מפתחים שחררו יישום המאפשר למשתמשי חלונות פון 7 להתקין יישומי צד שלישי על מכשירים, שלא באמצעות חנות היישומים Windows Phone Marketcpace. לפי דיווח של המפתחים, תוכנת ChevronWP7 מאפשרת לכל אחד "לפרוץ כל מכשיר עם חלונות פון 7 שקיים בשוק, באמצעות כבל USB וכמה קליקים בלבד". פריצת המכשיר מאפשרת התקנת יישומים שאי אפשר להפיץ בחנות היישומים, כמו, למשל יישומים עם ממשקים (API) טבעיים או פרטיים" – כך לדברי המפתחים.

תוכנת ChevronWP7, המאפשרת התקנה של עד 10 יישומים, היא גם הפיכה, כלומר לאחר התקנת היישומים אפשר שוב לנעול את המכשיר.

למרות שהתוכנה החינמית זכתה לשבחים מפי רבים – נאלצו שלושת המפתחים, רפאל ריוורה, כריס ואלש ולונג זנג – להגן על התוכנה שלהם מול האשמות, שהתוכנה שלהם מספקת לכל דיכפין טכניקה לגניבת התוכנה של חלונות פון.

לפי תגובות שפורסמו על ידי מפתחים – תוכנה כמו זו שפורסמה תוביל לפיראטיות גוברת. "יוצרי התוכנה הזאת פשוט לא חשבו על התוצאות של מה שהם עושים", כתב אחד המגיבים. "אני אקפוץ לכאן שוב ואגיד 'אמרתי לכם' כשיישומי חלונות פון 7 יתחילו להופיע באתרי טורנט ויצטרפו למאות היישומים של ה-iPhone, PSP, סימביאן ואנדרואיד".

בתגובה, אמרו מפתחי ה-ChevronWP7, ש-"אנחנו לא מסיתים לפיראטיות. אנחנו כולנו מפתחי יישומים שמעריכים את האינטרס הכלכלי שבפיתוח יישומים". הם גם הוסיפו, כי "כל היישומים ב-Marketplace מוגנים כך שאי אפשר להתקין אותם על מכשירים פרוצים, והסבירו שמטרתם הייתה רק "לאפשר יצירה של יישומי חלונות פון 7 פרטיים, כאלה שאי אפשר להפיץ ב-Marketplace", וגם להימנע מהצורך לשלם למיקרוסופט (Microsoft) בעד הגישה למכשיר שלך (שעלותה 99 דולרים, לפי כריס ואלש). "בעיקרון, כדי לגשת למכשיר שלך עצמך, ששילמת עליו, היית צריך לשלם למיקרוסופט 99 דולרים, ורק אז להתקין יישום שפיתחת", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים